Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A hazai bank-informatikai piac is átalakul a válság hatására

2009.03.25
A banki informatikára specializálódott ApPello Kft. ezúton hívja fel a magyar sajtó figyelmét azokra a bankinformatikai iparágat érintő speciális változásokra, amelyek a tavaly ősszel beindult világválság hatására mennek végbe a szektorban nemcsak külföldön, hanem hazánkban is.

Naponta hallani a rossz hitelek számának ugrásszerű növekedéséről és a fizetési fegyelem romlásáról, Emellett egyre több vállalat - és sok magánszemély - akar továbbra is hitelhez jutni, a pénzügyi szolgáltatóknak pedig felelősségteljesen kell gondolkodniuk a hitelfelvételi gyakorlat alakítása és a kockázatok pontosabb felmérése terén.

Különösen fontos ez a KKV ügyfelek esetében, akiknél a forráshiány mellett gyakran a pénzügyi ismeretek hiánya is kockázati tényező.

Komolyabb figyelmet kell szentelni a hitelgondozásnak és a kockázatkezelésnek, nem csak a nemzetközi szabályoknak (lásd Basel II) való megfelelés, hanem a bank belső egyensúlyának és profitabilitásának megőrzése érdekében is.

Elengedhetetlenül szükséges az eddigieknél is szigorúbb hitel-elbírálási, és kockázatkezelési tevékenység, az ügyfelek helyzetének mélyebb elemzése, valamint a hitelek és a hozzájuk kapcsolódó biztosítékok és egyéb paraméterek folyamatos újraértékelése.

Az ApPello Kft. szerint a hannoveri CEBIT informatikai szakvásár, ahol a cég is kiállítóként volt jelen, jól tükrözte a bankinformatikai ágazatban végbemenő változásokat. Különösen erős érdeklődés volt tapasztalható a biztosítékkezeléshez illetve általában az ügyfélminősítéshez, valamint a kockázatelemzéshez kapcsolódó megoldások iránt. Idén kerültek igazán előtérbe a hosting jellegű szolgáltatások, a bankok is elkezdték ezt az irányt feltérképezni.

Alaposan megcsappant az igény azon fejlesztések tekintetében, amelyek a bankok közvetítő / ügynöki hálózatának kezelését tartották rendben.

„Ehelyett nem az értékesítés orientált, hanem a bankon belüli hatékony back-office (adminisztrációs) ügyintézést lehetővé tévő megoldások iránt nőtt meg a kereslet, és különösen nagy súllyal esik a latba a fejlesztések költséghatékonysága, a gyors megtérülés.” - mondta el lapunknak Vér Béla, az Appello Kft ügyvezetője.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu