Az Autodesk Inc., a 2D-s és 3D-s tervezői szoftvermegoldások vezető szállítójának több termékét - animációs, vizuális effektusokat előállító és színkorrekciós eszközeit - használják a filmkészítők a különböző műfajú és filmkészítési technikákat igénylő munkáik során.
Az atmoszférikus hatásokkal teli, 250 jelenetből álló Alkonyat megalkotásához például, rotoscoping (kockánként feldolgozott) és kompozitált (több forrásból származó képek egy képben történő ötvözése) technikákra volt szükség az eleven vámpírmozgás viharos környezetbe helyezéséhez.
A látványterv-készítési fázis előtt, a vizuális effektusokat előállító CIS Vancouver stúdió nagyban támaszkodott az Autodesk Maya 3D modellező, animáció készítő és renderelő szoftverre. A balett-teremben játszódó jelenetnél a tükrök összetett vizuális kihívást jelentettek: közel fél tucat visszatükröződést kellett nyomon követni a tükrök között.
„A Maya segítségével számos előzetes kameratesztet készítettünk különböző szögekből, így a produkciós csapatnak több órányi munkát takarítottunk meg” – mondta Geoffrey Hancock, a stúdió vizuális effektusokért felelős vezetője. „Az Autodesk hatékony eszközei lehetővé tették számunkra, hogy a kreatív kihívásokra koncentrálhassunk a jelenet során, és ne a technikai problémákkal kelljen foglalkoznunk” – tette hozzá Hancock.
A CIS stúdió dolgozott az Elcserélt életek című történelmi drámán is. A filmesek a Maya segítségével végezték az összes modellezést és animáció-készítést, míg a matt festményekhez az Autodesk Inferno vizuális effekteket előállító szoftvert használták.
„Az Inferno grafikai sebessége, a többszörös iterációs képesség és az általános, erőteljes felépítés kincset ért a folyamat során. A film apró vizuális effektusai lehetővé teszik a közönség számára, hogy teljesen beleéljék magukat a történetbe. Tulajdonképpen élveztük azt a kényszert, hogy hihető és történelmileg hű környezetet kellett létrehoznunk. Üdítő volt olyan láthatatlan effekteket készíteni, amelyek nem csak a csillogásról szólnak” – mondta Geoffrey Hancock.
A képzeletbeli állatvilágban játszódó, a DreamWorks Animation által számítógépekkel előállított animációs film, a Madagaszkár 2. is a Maya segítségével meséli el történetét.
„A Maya lehetővé tette, hogy irányítsuk a részecske-szimulációkat. A szoftver apró részletekbe menően programozható, és mindenfajta vizuális effekt esetében jól skálázható a legegyszerűbb, két nap alatt létrehozott effektektől a legnehezebb jelenetig, amelynek elkészítése négy hónapot vett igénybe. A Maya a spektrum mindkét végén teljesítette a kívánságainkat, és évről évre egyre jobban támaszkodunk rá munkáink során” – mondta Scott Peterson, a Madagaszkár 2. effektusokért felelős munkatársa.
A DreamWorks az Autodesk Lustre rendszert használta a film színkorrekciójához annak érdekében, hogy filmes effektusokkal tarkítsa a New York-i állatkert vegyes társaságának kalandjait.
A Szikraváros című film esetében a vizuális effektusokat irányító Luma Pictures a Maya szoftvert számos bővítménnyel, például a mental ray és a RealFlow szoftverekkel együtt alkalmazta. Ezekkel az eszközökkel hozták létre az összetett, számítógépes animációval felépített vízrendszerekkel teli fantasztikus világot, a földalatti helyszíneket és az óriási vakondot.
„A Maya a vizuális effektusok folyamatának alappillére. Lenyűgöző ereje és parancsfájl-készítési rugalmassága lehetővé tette, hogy úgy keltsük életre a Szikravárost, ahogy azt senki sem képzelte volna” – mondta Payam Shohadai, a Luma Pictures vizuális effektusokért felelős vezetője.
|