Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


PSZÁF szabályozás a Magyar Lízingszövetség javaslataival összhangban

2008.12.18
A Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF) tájékoztatót fogalmazott meg a kockázatosnak minősülő gépjármű-finanszírozási konstrukciókra vonatkozóan. A Felügyelet és a Lízingszövetség a különösen kockázatos hitelkonstrukcióknak és a lakosság eladósodásának próbál véget vetni, megszűnhet a nulla százalék kezdőrészlet, csökken a futamidő. Szakértők szerint tisztulni fog a piac.

A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként a PSZÁF közzétett tájékoztatója többlettartalékot ír elő azokra a gépjármű-finanszírozási konstrukciókra, amelyeket kockázatosnak ítél meg; tartalékot képeztet az alacsony kezdőrészletes, hosszú futamidejű, illetve az évekig csak kamatfizetést kérő konstrukciókra.

A szabályozás, amely 2009. január 5-től lép életbe, előírja a jelenlegi 0 százalék helyett a 20%-os minimum önrészt, a 120 hónapos futamidő maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetőképességének alaposabb megvizsgálását.

„ A megfogalmazott javaslataink mindenképpen a piac átalakulását jelentik, megritkulnak, sőt remélhetőleg megszűnnek például azok az extrém hitelkonstrukciók, amikor a hosszú futamidő és a nulla önrész miatt a hitel összege meghaladta az autó értékét. A vásárlók átláthatóbb, biztonságosabb feltételekkel tudnak majd gépkocsit finanszíroztatni és nem kell az eladósodástól tartaniuk.” – hangsúlyozta Binder István, a PSZÁF szóvivője.

A Magyar Lízingszövetség szerint a magyar gépjármű piac már a pénzügyi válság előtt krízishelyzetben volt; állandó importőri nyomás jellemezte az új autóértékesítési darabszámok szinten-tartása miatt, valóságtól elszakadó listaárak, nem transzparens árképzés, valamint olyan minimális árrés az értékesítésben, amelyet a finanszírozási és biztosítási jutalék pótolt.

A pénzügyi válság következtében szűkültek, illetve drágultak a refinanszírozási lehetőségek, ezáltal drágultak az ügyfélhitelek, szigorodott a hitelbírálat, és túltermelés alakult ki.

„ A finanszírozási szabályok szigorodása mindenképpen átláthatóbb és biztonságosabb feltételeket biztosít. Várhatóan visszafogja majd a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevői körből, akiknek már a kezdőrészlet megfizetése is komoly gondot jelent. A felelős vásárlók jól járnak, hiszen a túlságosan kockázatos konstrukciók eltűnésével csökken a finanszírozók vesztesége, és ez visszahathat a hitelek kamatára is. A piac tisztulása nem halogatható tovább." - tette hozzá Mészáros György, a Magyar Lízingszövetség elnöke.

Fontos változás még a PSZÁF útmutatójában, hogy a kezdőrészlet a gépkocsi valós értéke alapján fizetendő, ami új autók esetében a listaár mindenfajta kedvezménnyel csökkentett értéke, használt autóknál pedig az Eurotax katalógusban meghatározott érték.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Magyar Lízingszövetség













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu