„Egy változó informatikai környezetben csak akkor lehet fenntartani a hatékony infrastruktúrát, ha tervezést tovább folytatják az adatközpont teljes élettartama alatt. Csak a folyamatos tervezés tudja biztosítani, hogy az adatközponti infrastruktúra különböző szakterületeit a változások mellett is össze tudják hangolni, és ne maradjanak kihasználhatatlan, veszteségként jelentkező kapacitások” – mondta Szarka Attila, az APC vezető rendszermérnöke. „A Capacity Manager és a Change Manager szoftvermodulok együttes használatával optimális szinten tartható az informatikát kiszolgáló infrastruktúra, magas szinten tartható a hatásfok, és követhetővé válnak az adatközpontban végrehajtott változások” – tette hozzá Szarka Attila.
APC Capacity Manager szoftver
Az APC Capacity Manager szoftvere egy megosztott adatközpont-modell felhasználásával segíti a tervezést és optimalizálja az aktuális áram-, hűtési és rackkapacitások felhasználását, így biztosítja az adatközpont megfelelő méretezését és a hatékony berendezés-beszerzést.
A kifinomult program intelligens modellezés és elemzés segítségével határozza meg egy adatközpont új berendezéseinek optimális helyét. A Capacity Manager az InfraStruXure Central alkalmazás a területre, hűtésre és áramfelhasználásra vonatkozó aktuális adatokat kombinálja az új szerverekre vonatkozó igényekkel és az elérhető fizikai infrastruktúrával a tervezett módosítások hatásainak bemutatásához.
A jól előkészített döntéshozatal csökkenti a fizikai infrastruktúra túlterheltsége miatt bekövetkező állásidőt annak érdekében, hogy a fizikai infrastruktúra biztosítani tudja a szükséges redundanciát, szünetmentes működést és elérhetőséget. Az APC Capacity Manager szoftvert a Change Manager szoftverrel együtt alkalmazva a módosítások gyorsabban és nyomon követhetően végezhetők el, míg a rendelkezésre állási igények a fizikai infrastruktúra igényeihez alakíthatók.
APC Change Manager szoftver
Az APC Change Manager változáskezelő szoftvere – egy megosztott adatközpont modellen keresztül – lehetővé teszi az adatközpontokban található eszközök áthelyezésének követését, valamint az eszközök hozzáadását és módosítását. Az új informatikai berendezések a megérkezésüktől fogva nyomon követhetők, amelyben a virtuális raktár és a grafikus felület egyszerű megoldásai vannak a felhasználó segítségére.
Az APC megoldásának segítségével az informatikai eszközök olyan, kulcsfontosságú tulajdonságok alapján alakíthatóak a felhasználó igénye szerint, mint a helyigény vagy a becsült áramfogyasztás.
A Capacity Manager szoftver az APC InfraStruXure Central felügyeleti és menedzsment szoftverrel együtt használva lehetőséget nyújt az új berendezések gyors elhelyezésére a fizikai infrastruktúra számára biztosított megfelelő redundancia és elérhetőség mellett.
A Change Manager segítségével az adatközpontok üzemeltetői figyelemmel tudják követni a dinamikusan változó informatikai környezet miatt szükséges berendezések cseréjét. A megosztott adatközpont-modell grafikus terem- és racknézetet valamint fizikai készletkezelést; a munkafolyamat-kezelő a módosítások útközben való elvégzéséhez pedig egy mobil eszközt is biztosít.
A készletkezelési funkció számon tartja az eszközök tulajdonságait és a fizikai berendezések helyét. A munkafolyamat-kezelő lehetővé teszi a prioritások gyors módosítását, valamint az új és már meglévő eszközök áthelyezésének, hozzáadásának vagy módosításának követését.
A Mobile Change Manager modul a vonalkód-olvasóval felszerelt Symbol PDA segítségével automatikusan szinkronizálja a berendezések helyét, ezáltal biztosítja a raktárkészlet adatainak integritását és csökkenti az emberi hibák lehetőségét. A meglévő, vezeték nélküli hálózatot használva a Change Manager modul automatikusan képes szinkronizálni a munkafolyamatokat, így nem szükséges fejben tartani vagy kinyomtatni a részleteket.
|