Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Személyre szabottan az egészségesebb életért

2008.12.01
Készítsük fel szervezetünket a téli szezonra!

Előzetes konzultáció, állapotfelmérés, egyénre szabott, folyamatosan frissített edzésterv, táplálkozási és életvezetései tanácsadás – ezek a Holmes Place életmód klub személyi programjának legfőbb elemei. Ennek révén a klub tagjai mind fizikai, mind lelki állapotukat javíthatják, és jó kezekben tudhatják.

Az edzők segítségével könnyen elérhető, hogy télen is egészségesen étkezzünk, és hogy igazi szórakozás legyen a téli sportokra való felkészülés.

A saját fejlesztésű személyiedzés-koncepcióval a Holmes Place széles közönséget szólít meg: 18-80 éves korig bárki profitálhat a közös munkából. Az egyénre szabott program megtervezésében első lépés, hogy a szakértő megismerje a vendég fittségi és egészségi állapotát. Mindezek figyelembevételével készül el ezután a terv, amely végrehatásának minden fázisát nyomon követik az edzők, és segítenek abban, hogy a klubtagok ne tehernek, hanem kellemes időtöltésnek érezzék a folyamatot. 6-8 hét után a programot megújítják a vendégek egyéni fejődésének és kéréseinek figyelembevételével.

Természetesen más-más összeállítás készül egy cukorbeteg, egy csontritkulásban szenvedő vagy egy magas vérnyomással küzdő embernek, de a terhesség idejére és az azt követő időszakra is speciális gyakorlatokat állítanak össze az életmód klub szakértői.

Emellett olyan „egyszerű” problémákra is megoldást nyújtanak, mint például a hátfájás – elsőként azt felmérve, hogy mi okozza: sportsérülés, a gerincre nehezedő túlzott nyomás vagy épp a számítógép előtti görnyedés. A tanácsadás révén a helytelenül rögzült szokások kiküszöbölhetők, és a megfelelő gyakorlatok végzésének együttes eredményeként hamarosan enyhülnek a panaszok.

„Az állapot felmérés rendkívül fontos, hiszen teljesen más mozgássorok szükségesek - vagy épp tilosak - egy gerincbántalmakban vagy térdizületi gondokkal küzdő vendég számára. Az egészségünk megőrzősére fordított befektetés pedig megtérül: megelőzhetjük, hogy a későbbiekben nagyobb összeget kelljen költenünk gyógyszerekre, az állandó gyógykezelésekre. Bármilyen is az adott gazdasági helyzet, klubtagjaink tisztában vannak azzal, hogy egészségüket nem szabad elhanyagolni, és hogy ehhez személyi edzőink remek segítséget adnak” - mondja Ágó Renáta, a budapesti Holmes Place fitnesz-menedzsere. Ezenkívül hangsúlyozta azt is, hogy mindez igen barátságos és szórakoztató módon, kellemes környezetben zajlik, így őrizhető meg leginkább a motiváltság, a lelkesedés. „Ez az életmód klubunk holisztikus szemléletének lényeg: a helyes táplálkozás, a rendszeres mozgás és a tudatos életvitel egyaránt szükséges; ezt a felfogást igyekszünk vendégeinknek is átadni.”

A tél közeledtével a személyre szabott edzésprogram révén elkerülhetjük a meghűlést és a sötét és hideg okozta depressziót. „A C-vitamin hiánya álmossá és fáradttá tesz, ezért figyeljünk oda, hogy ilyenkor is sok gyümölcsöt fogyasszunk! A kivi, a mandarin, a citrom, a különféle gyümölcssaláták télen is szereplejen bőven az étrendünkben. Emellett álljunk ellen a kísértének, hogy a tévé előtt vagy az ágyon fekve olvasgatva nassoljunk, noha ezek nagyon vonzó tevékenységek a hideg téli estéken!” - tanácsolja a fitnesz-menedzser.

Amire még figyelmet kell fordítani: a téli sportokra, mint például a síelés vagy a snowbordozás feltétlenül készüljünk fel, ne vágjunk bele úgy, hogy esetleg hónapok óta alig mozogtunk. Ezáltal elkerülhetjük az izomláz fájdalmait, sőt a veszélyes sérüléseket is.

Alább néhány tipp Ágó Renátától, a Holmes Place fitnesz-menedzserétől:
1. Kezdjük el legalább 4-6 héttel a síút előtt a felkészülést! Heti kétszer 1,5 óra edzéssel kellően erősek lehetünk. A 2.-3. héttől ajánlott többször ismételni egy-egy a mozdulatsort. Ezáltal javulni fog az állóképességünk és az egyensúlyunk, és a helyes símozdulatok elsajátítása is könnyebbé válik.
2. Síeléskor, snowboardozáskor a comb és a vádli izmai a leginkább megterhelek. Edzéseink alkalmával végezzünk 5-6 ezekre irányuló gyakorlatot, mindegyikből csináljunk legalább 10-15-öt, és ismételjük meg háromszor! Végezzünk például guggolásokat; guggolásban rugózást; kitörések előre, hátra, oldalra; hajlítsuk be a térdünket, mintha le akarnánk ülni, és maradjunk ebben a tartásban 1-2 percig! Ezek a gyakorlatok könnyen végezhetők a tévé előtt vagy az irodába egy- egy rövid szünet alkalmával.
3. Az említett sportok a hasizomokat is igénybe veszik – ezt legtöbben csak az első sípályán töltött nap után észlelik fájdalmasan. Ennek megelőzősére végezzünk háromszor 20 felülést és 10-20 fekvőtámaszt minden este!
4. Semmiképp se feledkezzünk meg a bemelegítésről, mielőtt nekivágnánk a sípályáknak, mert ha izmaink túl merevek, könnyen megsérülhetünk! Szánjunk legalább 10-12 percet erre, ennyi kell a nyak-, hát- és lábizmok „bemozgatásához”. A legideálisabb gyakorlatok ehhez: félpercnyi nyakkörzés; félpercnyi csípőkörzés; 3-4 perc törzskörzés és törzshajlítás (előre hátra, oldalra); 3-4 perc térdkörzés és láblengetés; terpeszállásban egyik, majd másik lábra hajolgatás; 1 perc karkörzés.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2018.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu