Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Getronics: Az informatikai szolgáltatások biztosítják a telekommunikációs cégek növekedését

2008.11.26
A KPN/Getronics felvásárlás első évfordulóján a Getronics Magyarország további növekedési tervekről számolt be. A Getronics, a világ egyik vezető ICT szolgáltatójának két hazai leányvállalata 14 Mrd forint éves árbevételt ért el 450 fővel; a foglalkoztatottak számát 2010-re 800 főre tervezik növelni. A Getronics Future-Ready Workspace megoldása biztosítja az ügyfelek számára az ICT-költségek egyértelmű átláthatóságát, használatával a jelenlegi üzemeltetési költségek jelentős mértékben csökkenthetők.

A KPN, Hollandia vezető telekommunikációs vállalata 2007 októberében vásárolta fel a világ egyik vezető ICT-szolgáltatóját, a Getronics NV vállalatot, amellyel meglévő telekommunikációs portfolióját informatikai szolgáltatások integrálásával kívánta erősíteni.

Szakmai befektetőként a KPN célja a Getronics fejlődése és növekedése, amihez stabil pénzügyi hátteret és innovatív szemléletet biztosít. Az integráció befejezésével a Getronics brand erős márkanevének köszönhetően fennmarad és új vizuális arculattal jelentkezik. A felvásárlás eredményei már láthatóak, hiszen a két vállalat olyan ügyfeleket képes közösen kiszolgálni, mint például a Shell, amelynek 80 ezer végfelhasználóját támogatják 116 országban.

„A telekommunikáció és az informatika konvergenciája a technológia szintjéről megérkezett a szolgáltatások szintjére. Ez számos új, izgalmas és mindenekelőtt költséghatékony szolgáltatás lehetőségét jelenti a felhasználók számára” – mondta Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

„A KPN anyacég több mint 12 milliárd eurós éves bevételével és kétszámjegyű növekedési ütemével nagyon stabil pénzügyi hátteret jelent számunkra. Ez a stabil pénzügyi háttér, a sokéves gyakorlatban bizonyított szakmai kompetenciánkkal és az ICT költségek csökkentését jelentő szolgáltatásainkkal biztosítja számunkra 2009-ben is a növekedés lehetőségét” – tette hozzá Rátkai.

A Getronics nemzetközi hátteréről
A Getronics NV a világ egyik vezető ICT szolgáltató vállalata, és a legnagyobb ICT szolgáltatás-szállító a Benelux államokban. Az infokommunikációs munkakörnyezet, adatközpont- és hosting szolgáltatások, valamint rendszerintegráció és tanácsadás területén szakértő vállalat az informatikai és telekommunikációs szolgáltatások teljes körű portfóliójával rendelkezik, így a világ legnagyobb vállalatai számára is minőségi szolgáltatást nyújt. A vállalat mintegy 2 millió munkakörnyezetet üzemeltet világszerte, és az elmúlt 15 évben több száz IT-outsource projektet valósított meg.

A Getronics Magyarországon
A Getronics Magyarországon két leányvállalatot működtet, amelyek 14 Mrd forint éves árbevétellel rendelkeznek és 450 alkalmazottat foglalkoztatnak. A hazai ügyfeleket az IT-outsourcing-ra és rendszerintegrációra specializálódott Getronics Magyarország Kft. szolgálja ki. A 2004 óta regionális szolgáltató központként (Global Service Center – GSC) működő EMEA Távolsági Szolgáltató Zrt. pedig 12 nyelven nyújt infokommunikációs üzemeltetés-támogatási szolgáltatást Európában.

A Getronics hazai szolgáltatásai és ügyfelei
A Getronics magyarországi árbevételének 31 százaléka származik rendszer- és üzemeltetési- outsourcing szolgáltatásokból, amelyeket például a Nyilvántartó Hivatal, az Agrárkamara vagy a Magyar Telekom vesz igénybe. Az árbevétel 21 százalékát teszik ki a projekt-szolgáltatások, az alkalmazásfejlesztés és a rendszerintegráció, míg a forgalom 19 százalékát a Cisco, Microsoft és Dell termékek értékesítéséből származó árbevétel adja. A GSC Budapest az árbevétel 29 százalékát hozta a hét minden napján 24 órában nyújtott szolgáltatásaival.

A Getronics Magyarország Kft. az évek során stabil hazai ügyfélkört alakított ki egyenletes eloszlásban a piaci szegmensek között, így kellően diverzifikáltan a stabil növekedéshez. A vállalat árbevételének 38 százalékát ipari ügyfelei, például a MOL, Shell, Audi Hungária, McDonalds, Vegyépszer adják. Az árbevétel 25 százalékát teszik ki a távközlési vállalatoktól, például a Magyar Telekomtól és a British Telecomtól érkező megrendelések. A vállalat ügyfeleinek 20 százalékát hozzák a bankok és pénzintézetek, például az OTP, Raiffeisen Bank, Budapest Bank, CIB Bank és az ING. A fennmaradó 17 százalék pedig a kormányzati ügyfelektől, egyebek között az ORFK, APEH, MÁK, Nyilvántartó Hivatal és az Agrárkamara érkezik.

A Future-Ready Workspace koncepcióról
A Getronics Future-Ready Workspace (infokommunikációs munkakörnyezet) szolgáltatása a vállalatoknál található munkakörnyezetek teljes informatikai és kommunikációs infrastruktúrájának hatékony üzemeltetését biztosítja. A Future Ready Workspace kialakítása során tipizált munkakörnyezeteket (pl: főnök, kereskedő, könyvelő) tervez meg, vezet be és üzemeltet a Getronics. A tipizált munkakörnyezeteket szabványos modulokból építi fel, valamint meghatározza az egyes munkakörökben elérhető szolgáltatásszinteket.

A felhasznált technológiák lehetővé teszik, hogy a vállalatok és különféle szervezetek felhasználói biztonságosan, bármikor és bárhonnan kommunikálhassanak és együttműködhessenek a megszokott környezetben. A Getronics Future-Ready Workspace, biztosítja, hogy a szervezetek ICT-infrastruktúrája rugalmasan kezelhető és megfizethető, valamint a változások követésére is felkészült legyen.

„Az új Future-Ready Workspace – infokommunikációs munkakörnyezet – koncepciónk az informatikai és telekommunikációs szolgáltatások integrálását és hosszú távú folyamatos, magas szintű üzemeltetését nyújtja ügyfeleink számára. A jövő kihívásainak is megfelelő munkakörnyezet átláthatóvá és tervezhetővé teszi ügyfeleink számára az ICT-költségeket, és használatával a jelenlegi üzemeltetési költségek tapasztalataink szerint 20-30 százalékkal csökkenthetők” – tette hozzá Rátkai Péter.

A Future-Ready Workspace a Getronics több évtizedes üzemeltetési tapasztalatait használta fel, kialakításában az üzemeltetési szolgáltatásait régóta igénybe vevő legnagyobb ügyfelei is aktívan részt vettek, például a Ford, vagy a Canon. Európában a Holland Pénzügyminisztérium kötött szerződést 2008 augusztusában a Getronics-szal, 22 kormányzati intézményében 21.000 munkaállomás Future-Ready Workspace-szel történő üzemeltetésére. A Getronics Magyarország felkészült a hazai vállalatok munkakörnyezeteinek üzemeltetésére, ehhez megfelelő nemzetközi tapasztalati háttérrel, hazai erőforrásokkal és helyismerettel is rendelkezik.

A Getronics tervei Magyarországon
A piaci környezet változásával a jövőben az ügyfelek olyan ICT-partnereket keresnek, amelyek stabil pénzügyi háttérrel és bizonyított szakmai kompetenciával rendelkeznek, valamint olyan szolgáltatásokat biztosítanak, amelyek lehetővé teszik az üzemeltetési költségek csökkentését. Az informatikai rendszerek külső szakértőhöz történő kihelyezése, az IT-outsourcing csökkenő ICT-költségek mellett biztosítja a vállalatok számára az üzletfolytonosságot és a magas szintű rendelkezésre állást, ezért a Getronics ezen a területen növekedést vár.

Mindezek mellett 2009-ben várhatóan felértékelődik az EU-s források hatékony felhasználása, amely a szakmailag kompetens, felkészült vállalkozók számára bővülő lehetőségeket biztosít.

A Getronics hazai létszáma a tervek szerint 2010-ig duplájára nő, ezzel a Getronics által Magyarországon foglalkoztatottak száma várhatóan eléri a 800 főt.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu