Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Felmérés a karácsonyi ajándékozásról

2008.11.18
Más kerül a karácsonyi ajándék- és kívánságlistákra: a férfiak számítástechnikai termékekről, mobiltelefonról és GPS-ről, a nők új ékszerről és ruháról álmodoznak, mégis a legtöbb helyen könyv kerül a fa alá - többek között ez derült ki a Depo.hu és KutatóCentrum közös felméréséből, melyben a karácsonyi ajándékozási szokásokat vizsgálták.

A nők és a férfiak egyaránt részt vesznek a karácsonyi ajándékvásárlásban, és leginkább a könyvesboltban, ruházati és sportfelszerelést árusító üzletekben lehet az ünnepek előtt tumultusra számítani - derült ki a KutatóCentrum és Depo.hu online piactér közös internetes felméréséből. A válaszadók mintegy kétharmada könyvvel szeretné meglepni szeretteit, emellett a top3-as listán helyet kaptak még a ruházati cikkek és kiegészítők, valamint az egészséggel kapcsolatos és szépségápolási termékek.

A nemek között természetesen megfigyelhető néhány eltérés az ajándékvásárlás terén: míg a hölgyek 60 százaléka tervezi kozmetikumok, parfümök, wellness- és fitnesztermékek beszerzését, addig a férfiaknak csupán 43 százaléka. Ők azonban a gyengébb nemhez képest szívesebben válogatnak a különböző számítástechnikai termékek, telefonok és szórakoztató elektronikai cikkek közül.

„Ezeket az eltéréseket számos tényezővel lehet magyarázni: egyrészt a férfiak jellemzően jobban érdeklődnek a technikai dolgok iránt, míg a nők otthonosabban mozognak a szépségápolási termékek világában. Emellett a férfiak inkább barátaik, kollégáik meglepetését szerzik be, míg a család hölgytagjainak ajándékáról hagyományosan a háziasszony gondoskodik” - magyarázta a felmérés eredményeit Szabari László, a Depo.hu üzletág vezetője.

A számítástechnikai termékek közt a mobiltelefonok és kiegészítők, valamint a számítógép-alkatrészek a legnépszerűbbek, míg a szórakoztató elektronikai cikkek közt a fényképezőgépek és tartozékai, a DVD- és CD-lemezek, valamint az LCD és plazma televíziók.

Utazást várunk, zoknit ajándékozunk
A vágyott ajándékok toplistája teljesen más képet mutat: jellemzően drágább meglepetésekről álmodozunk, mint amit ajándékba szánunk. Az első két helyre ugyan szintén a ruházati cikkek és kiegészítők, valamint a könyvek kerültek, de a tervezett ajándékokhoz képest sokkal kisebb arányban. A szépségápolási termékeket a számítástechnikai cikkek szorították le a dobogóról: a válaszadók közel 40 százaléka látna szívesen a fa alatt egy új mobiltelefont vagy notebookot, míg csupán egynegyede örülne őszintén egy parfümnek vagy krémnek.

Az egyik legnagyobb különbség az utazások tekintetében mutatkozott: míg a megkérdezettek közel 30 százaléka kapna szívesen ajándékba egy utat, addig csupán 4 százalék tervezi, hogy ezzel a viszonylag költséges ajándékkal lepi meg szeretteit. A szórakoztató elektronikai cikkek közt is a drágábbak a népszerűbbek: leginkább egy LCD tévének örülnénk, míg az ajándéklistákon előkelő helyet elfoglaló DVD- és CD-lemezek csupán a negyedik helyre kerültek a kívánságlistákon. A nők természetesen egészen más dolgoknak örülnének, mint a férfiak: utóbbiak közel fele számítástechnikai termékeket, telefont vagy GPS-t látna legszívesebben a fa alatt, míg a nők közel 60 százaléka egy új ruháról vagy ékszerről álmodozik. A férfiak - nem meglepő módon - legkevésbé kozmetikumokra vágynak, míg egy hölgy számára egy autóelektronikai kütyü szinte biztosan rossz ajándékválasztást jelent.

Közel másfél millióan vásárolnak ajándékot online
Az ünnepek előtti tolongás elkerülésére sokan veszik igénybe a netet: a megkérdezettek több mint háromnegyede tájékozódik az interneten, sőt, a tájékozódók fele úgy tervezi, hogy a vásárlás egy részét is online bonyolítja. Ez azt jelenti, hogy több mint 1,3 millióan a világhálón szeretnék a karácsonyi beszerzés egy részét intézni. Meglepő, hogy leginkább a falvak és kisközségek lakói hívják segítségül a netet: a fővárosiakhoz hasonlóan több mint 42 százalékuk vásárlásra is használni fogja, de míg a budapestiek 6 százaléka egyáltalán nem veszi igénybe a világhálót a karácsonyi ajándékvásárláshoz, addig a kisközségben élők csupán 3,5 százaléka.

Egy-egy közeli családtag ajándékára közel 10 000 forintot szánunk. A férfiak többet, átlagosan közel 11 000 forintot költenek, míg a nők nem egészen 7 500 forintot. Az erősebb nem minden huszadik képviselője 40 000 forintnál is drágább ajándék vásárlását tervezi, míg a hölgyeknél ez az arány nem éri el az 1 százalékot sem. Ez több tényezővel is magyarázható: a nők jellemzően több kisebb kiegészítőt is vesznek, aminek az értékét nem számolják az ajándékhoz, emellett a férfiak leginkább a kedvesüknek vásárolnak, aki általában a legdrágább ajándékot érdemli.

Csupán minden negyedik válaszadó várja ki december közepét az ajándékvásárlással, közel 30 százalék még november végéig gondoskodik az ünnepekről. Az idősebbek előrelátóbbak: az 50 év felettiek csupán 16 százaléka hagyja az ünnepek előtti hetekre a bevásárlást.

A kutatás háttere
A Depo.hu és a KutatóCentrum a felmérést 2008 októberében, 1000 fő online megkérdezésével végezte. A minta életkor, nem, településtípus és régió szerint reprezentatív az internetező lakosságra.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu