Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Richter és az Egis a legismertebb hazai gyógyszergyár

2008.11.03
A többség még mindig negatív képzetet társít a gyógyszercégekhez.

Meglepően kevés gyógyszercéget ismer a magyar lakosság, tevékenységükről pedig – a konkrét információ hiányának ellenére is – jellemzően negatívan vélekednek – derült ki a webbeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. 1000 fős reprezentatív lakossági kutatásából.

A vizsgálat szerint spontán ismertségben mindössze két gyártó emelkedik ki: a Richter (34%) és az Egis (27%), amelyeket gyakorlatilag minden harmadik lakos ismer, a támogatott válaszok eredményeivel kiegészítve pedig a Béres említése jelentős még. Az első öt legismertebb gyártó között találjuk a „Chinoin” és „Biogal” cégneveket is, kevesen tudják azonban, hogy a Chinoin ma már sanofi-aventis-ként, a Biogal pedig TEVA-ként működik.

A Béres az egyetlen olyan cég, amely ismertsége gyakorlatilag minden korcsoportban magas, a lakosság majd 30 százaléka szerint erről a cégről hallani a legtöbbet. A Richter inkább a fiatalabb korosztályokban, az Egis a 26-55 év közöttiek körében, míg a „Chinoin” és a „Biogal” gyógyszercégek jellemzően az idősebbek által ismertek.

Jellemző, hogy a gyógyszergyártók között kozmetikai vagy gyógyhatású készítmények előállításával, forgalmazásával foglalkozó cégeket is említettek.

Még mindig negatív a megítélés
A lakosság többsége még mindig negatív véleményeket társít a gyógyszercégek tevékenységéhez. A megkérdezettek nagy hányada szerint a gyárak extraprofitot realizálnak (73%), érdekeiket mindig tudják érvényesíteni (70%) és kiviszik a pénzt az országból (48%). Ugyanakkor a lakosság 81 százaléka úgy látja, hogy a gyártók sokat költenek kutatás-fejlesztésre, és 59 százalékuk szerint az egészségügyi rendszer működőképességének biztosításában is nélkülözhetetlen szereplők.

Amit a kutatás eredményei szerint hiányolunk, az a társadalmi szerepvállalás (szponzori, támogatói tevékenység), az ingyenes szűrőprogramok szervezése, a kockázatokkal és az egészségmegőrzéssel kapcsolatos felvilágosító munka. A megkérdezettek többsége ezeket az állításokat nem tartja jellemzőnek a gyógyszergyártó cégekre.

Kevés és téves az információ
A gyógyszergyártók ismertsége leginkább csak a név felidézését jelenti, konkrét információi csak nagyon keveseknek vannak, és ha tudunk is valamit említeni a kérdéses vállalatról, akkor az az információ nagyon sok esetben téves.

Ismereteink forrásai jellemzően a televíziós reklámok, műsorok (67%), míg a lakosság egynegyede újságokból, magazinokból értesül a velük kapcsolatos hírekről, s az interneten csak a fiatalabb korosztály találkozik egy-egy gyártó nevével.

A kutatást a WEBBeteg egészségportál megbízásából a Szinapszis piackutató cég végezte.

A kutatásról
A Szinapszis Kft. rendszeresen végez piackutatásokat a felnőtt magyar lakosság körében különböző egészséggel kapcsolatos témákban. A kutatás során 1000, véletlenszerűen kiválasztott embert kérdeztek meg. A minta életkor, nem, régió és településtípus alapján reprezentálta a 18 év feletti magyar lakosságot.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu