Az új központ révén az azonos időzóna és a földrajzi közelség miatt a Cognizant európai ügyfeleit lényegesen rövidebb határidejű szolgáltatásokkal tudja támogatni, továbbá bővülnek a térségben hozzáférhető műszaki-funkcionális és többnyelvű lehetőségek is, amelyek elengedhetetlenek a Global 2000 cégek információ-technológiai (IT) és üzleti folyamat kiszervezési (business process outsourcing = BPO) igényeinek kielégítéséhez.
Mindezeken felül a központ elmélyült helyi ismeretekkel rendelkező információbázist biztosít a Cognizant számára a közép- és kelet-európai ügyfelek kiszolgálásához.
A Cognizant és Budapest kapcsolata ez év elején vette kezdetét, amikor a vállalat kórházi adatkezelési (Clinical Data Management=CDM) szolgáltatások biztosítására kötött szerződést a világ egyik legnagyobb gyógyszergyárával, az AstraZeneca-val, amely széles körben ismert az életminőséget megváltoztató gyógyszerkészítményeiről.
Az AstraZeneca mellett az új budapesti kiszolgáló központ alkalmazásfejlesztési és karbantartási szolgáltatásokat nyújt egy vezető fogyasztási cikk gyártó cég számára, valamint rendszer-felépítési és minőségbiztosítási szolgáltatásokat bocsát egy viszontbiztosító cég rendelkezésére.
Eric Terhaerdt, az AstraZeneca klinikai üzletágának egyesült államokbeli alelnöke elmondta: „örömünkre szolgál, hogy együtt dolgozhatunk a Cognizant-tel, amelynek budapesti adatkezelési műveletei biztosítják nemzetközi csapatunk számára a legjobb üzleti gyakorlatok megosztásának lehetőségét, valamint segítséget nyújtanak a legmagasabb minőségű klinikai adatok eléréséhez.
Akár a világ többi Cognizant szolgáltató központja, a budapesti is a Cognizant 2.0-t alkalmazza. Ez egy Web 2.0-ra épülő platform, amely a világszerte megtalálható Cognizant erőforrásokat képessé teszi a virtuális együttműködésre és fontos értékeket hordoz a szolgáltatások piacra jutási sebessége, költsége és alkalmazása terén.
„A magyarországi szolgáltató központunk része azon törekvésünknek, hogy ügyfeleinknek erős helyi kapcsolatot kínáljunk nagy teljesítményű globális szolgáltatási képességünkre alapozva – kommentálta a budapesti központ megnyitását Francisco D’Souza, a Cognizant elnök-vezérigazgatója. – Az újabb globális, regionális és helyi szolgáltató központokba irányuló befektetéseink hozzásegítik ügyfeleinket ahhoz, hogy a maguk javára fordítsák a világszerte rendelkezésre álló szellemi tőkét, miközben kielégíthetik igényeiket és kockázati preferenciáikat, valamint fenntarthatják az üzletmenet folyamatosságát. Budapest lehetőséget teremt szolgáltatási kínálatunk bővítésére Európában, mégpedig megfelelve az EU országokon belüli ügyfélkörnyezethez és adatokhoz való hozzáférést szabályozó európai uniós szabályozásoknak."
Napjainkban Kelet-Európa az információ-technológia szempontjából gyorsan növekvő terület, köszönhetően az európai vállalatok olyan megosztott szolgáltató központok iránti növekvő keresletének, amelyek európai nyelveken működnek, jó összeköttetésekkel rendelkeznek és könnyen megközelíthetőek.
Ez utóbbi szempont azért lényeges, mert az új globális beszerzési tevékenységek több interakciót, kedvező kormányzati politikát és ügymenetet, Nyugat-Európával való kulturális kapcsolódást és hosszú távon is pozitív gazdasági, politikai és szociális kilátásokat igényelnek.
A költségelőnyökön és az erős IT és telekom infrastruktúrán túl a régió bővelkedik alkalmazható tehetséges szakemberekben, akik erős német és angol nyelvtudással és megalapozott képességekkel rendelkeznek, különösen a élettudományok, a pénzügyi szolgáltatások és a feldolgozóipar terén.
|