Jövő év nyarától egy megközelítőleg 300 méteres bekötőút vezet majd a Szabadkikötő útról a Csepel-sziget északi részén épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre, a Szabadkikötő út és a csepeli HÉV töltése alatt épülő egy-egy aluljárón keresztül.
A kivitelezés miatt átmeneti forgalomkorlátozásra van szükség: szeptember 29-től (hétfő) várhatóan november végéig a Szabadkikötő út forgalma az építkezés által érintett, kb. 150 méteres útszakaszon megváltozik. A Szabadkikötő út egy forgalmi sávját lezárják, az út fennmaradó részén 2+1 sávot alakítanak ki. Később az utat keleti irányban kiszélesítik, a 2+1 sávot ezen az ideiglenes útpályán fogják kijelölni.
A három sávon váltakozó rend szerint halad majd a forgalom: két sávot a reggeli csúcsidőben Budapest belvárosa felé, míg délután Csepel központja felé használhatnak majd az autósok. Az irányváltást a forgalom legkisebb zavarása mellett, a kevésbé forgalmas órákban oldják meg, forgalomterelő bóják, álló- és sávos terelőoszlopok kihelyezésével.
Korábban a Szabadkikötő úton mindkét irányban forgalomszámlálást végzett a kivitelező cég, ennek eredményei alapján határozta meg a hétfőtől életbe lépő forgalomtechnikai megoldást. Az építkezés ideje alatt a gyalogos- és kerékpáros-forgalmat kezdetben a HÉV felőli meglévő járdára, majd az építkezés előrehaladtával a munkaterülettel átellenes oldalon újonnan épülő új járdaszakaszra terelik.
Az útépítés előkészítése már tavasszal elkezdődött. A lőszermentesítést, régészeti feltárást, területrendezést követően nyáron indult a kivitelezés. Augusztusban két hetes vágányzár volt a csepeli HÉV vonalán az aluljáró építése miatt, ezt még a szeptemberi iskolakezdés előtt, augusztus 18-án feloldották. Az aluljáró tartószerkezetét kiépítették, jelenleg az alapozás folyik.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.
|