Az Action Global Communications (Action) - az egyetlen független public relations-hálózat, amely a világ ígéretesen fejlődő országaira koncentrál - hírül adta, hogy 2008 első félévében 12%-os árbevétel-növekedést ért el, amely így elérte a 13,4 millió eurós összeget. Az Action magyar érdekeltséggel is bír: 2007 óta a hálózat hazai tagja a Heller Consulting.
“Rendkívül elégedettek vagyunk mind a központi csapatunk, mind a több mint 40 országban jelen lévő helyi ügynökségünk teljesítményével, s bízunk benne, hogy 2008 végére elérjük a 27 milliós árbevételt.” – mondta el az Action alapító-igazgatója, Tony Christodoulou.
A növekedés legnagyobb forrását a meglévő ügyfeleknek, mint pl. a British Airways-nek, az OMV-nek vagy a Voestalpine-nak nyújtott kiterjedtebb szolgáltatás jelentette, azonban 2008-ban új ügyfeleket is szerzett a hálózat:
A német gyógyszeripari óriásvállalat, a Boehringer Ingelheim kétéves szerződést írt alá az ügynökséggel 16 országra – Közép- és Kelet-Európára valamint Oroszországra – vonatkozóan.
A világ vezető oktatástechnológiai vállalata, a Promethean átfogó kommunikációs kampányt indított, amelyet az Action központilag irányít 14 országban: Kínában, Szingapúrban, Indiában, Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emirátusokban, Oroszországban és Nyugat-Európa országaiban.
Sikerek az Öböl-országokban – új iroda Abu Dhabiban
A legnagyobb növekedést az Action Öböl-országok-beli ügynökségei érték el, ahol a vállalat 1993-ban kezdte meg tevékenységét. Dubai, Katar, Bahrain, Kuvait és Omán – amely országok összesen mintegy 20%-át jelentik az Action teljes portfoliójának – a januártól júniusig tartó időtartam bevétel-növekedéséhez 22%-kal járultak hozzá. Az Abu Dhabi-központú klientúra növekvő igényeinek köszönhetően egy erős és gyorsan terjeszkedő Action-csapat kezdett el dolgozni az Egyesült Arab Emirátusok fővárosában 2008 márciusában.
Egyiptomban, Jordániában, Libanonban, Szíriában, Irakban és Pakisztánban található irodáival az Action Global Communications egyedülálló hálózatban kínálja szolgáltatásait szinte a teljes közel-keleti régióban.
“A fejlődő piacokon elért sikerünk alapja az a szemléletmódunk, amely által igyekszünk minél korábban megjelenni ezekben az országokban” – mondta Tony Christodoulou. “Legfőbb ismertetőjegyünk, hogy utat törünk a PR-nek a fiatal gazdaságokban. Nemrégiben megújult weboldalunkon hangsúlyozzuk ezt a fajta szemléletmódot, és egyedi hálózatunkat.”
Az Action hálózatának magyar tagja a Heller Consulting, amely olyan ügyfeleknek nyújt kommunikációs szolgáltatásokat, mint az OMV, a Boehringer Ingelheim vagy az Epicor Software Hungary.
|