Az idei nyár 28 legnézettebb, összesen 3,68 ezer milliárd dolláros bevételt hozó mozifilmjének mindegyike az Avid rendszereinek valamelyikén készült legyen szó videóvágásról, hang utómunkáról, vagy 3D animációról.
A házinyuszitól kezdve a Sötét lovagig - amely egyébként a második film a történelemben, amelyik több mint fél milliárd dolláros bevételt halmozott fel -, mindegyik film készítésekor Avid megoldásokat használtak, olyanokat, mint az Avid Media Composer, az Avid DNxHD 36 kodek, az Avid Unity MediaNetwork megosztott háttértár, a Digidesign Pro Tools hang utómunkához, a Sibelius 5 zeneszerzéshez és a Softimage XSI 3D animációhoz, modellezéshez és trükkökhöz.
„Ügyfeleink továbbra is szórakoztatják, olykor megborzongatják a mozirajongókat a mi eszközeinkkel készített kreatív munkájuk által” - mondta Gary Green az Avid vezérigazgatója. „Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy továbbra is olyan megoldásokat kínáljunk ügyfeleinknek, amik segítik őket abban, hogy kiélhessék kreativitásukat és valóra válthassák álmaikat a vásznon a jövőben is."
A Batman család legújabb tagja a Sötét lovag elkészítéséhez egy Avid vágórendszert és Avid Unity megosztott háttértárat használt a Lee Smith által vezetett csapat, azzal a céllal, hogy egyensúlyt teremtsenek az akció-dús, trükkökkel teletűzdelt jelenetek és a baljós, elmélkedő hangvétel között. A csapat munkáját még összetettebbé tette, hogy a hagyományos film elkészítése mellett megbízást kaptak a film IMAX változatának megalkotására is.
Először 16 videó sávot kezdtek használni a különböző elemek számára, de így hamar nehézkessé vált a film két változatának kezelése. Ennek megoldására egy színkódoló sémát fejlesztettek ki az Avid timelineon belül, amelynek segítségével az IMAX-os változat egy időben és egyszerre készülhetett a normál mozis változattal. „Attól kezdve, hogy egyszerűen oda-vissza tudtunk mászkálni a két változat között, a folyamat hihetetlenül egyszerűvé és gördülékennyé vált"- mondta Smith.
Hans Zimmer a Sötét lovag zeneszerzője számára a film zenéjének megalkotása minden eddigi projektjénél összetettebb és bonyolultabb feladatot jelentett. A rengeteg hangeszközzel teli rack szekrény és a sok sávos rögzítés feladatát szerinte egyértelműen a Pro Tools HD képes a legmegbízhatóbban elvégezni.
„A végleges projekt több mint ezer hangsávot tartalmazott, aminek már csak a kezelése önmagában is kihívást jelent." - mondta Zimmer technikai mérnöke Peter "Oso" Snell. „Összesen öt Pro Tools-t használtunk lejátszásra és egy hatodikat rögzítésre. Megnyugtató érzés, hogy a Pro Tools-ra mindig számíthatunk."
Az élőszereplős, de számítógépes grafikával teli Hihetetlen Hulk készítésekor 667 trükk felvétellel kellett dolgozni és ebből 400 felvétel tartalmazott virtuális szereplőket is. A Hulk és az Abomination nevű számítógépes játék kreatív tervezésekor is az Avid Softimage XSI-t használták, a film hang utómunkájához pedig Pro Tools-t.
A film vágásához összesen kilenc Media Composer Adrenalin-t használtak egy Avid Unity MediaNetwork 17 terrabájtos megosztott háttértáron így a négy vágó és a készítő csapat asszisztensei bármikor hozzáférhettek a médiához és megoszthatták a projekteket menetközben. A filmet 35 mm-es, anamorfikus filmre forgatták és a készítők úgy döntöttek, hogy HD-ben dolgoznak az utómunka során az Avid DNxHD 36-os tömörítését használva. Ezáltal a kreatív csapat a legélénkebb képekkel tudott dolgozni és kihasználhatták a modern, tárhely-takarékos vágó környezet minden előnyét.
Az Utazás a Föld középpontja felé című sztereoszkópikus 3D-s film készítésekor az ebben a technológiában élen járó Hybride a Softimage XSI-t használta, hogy a filmben megjelenő dinoszaurusz koponyát, húsevőnövényeket és mágikus madarak seregét létrehozza. Ezek mellett különböző virtuális környezeteket is készítettek, például a gyémántok kamráját, egy vulkánt és egy termálfolyót. Összességében 80 ember több, mint 15 hónap alatt 234 jelenetet készített sztereoszkópikus 3D-ben a filmhez.
„A Softimage XSI mindig is egyike volt azoknak az eszközöknek amik megkönnyítik a munkánkat." mondta Philippe Theroux a Hybride vezető 3D supervisor-a. „A Softimage XSI a munkánkat segítő eszközök szíve. Minden e körül forog és minden folyamatunknak az XSI az alapja. Ezért biztosítanunk kell, hogy minden szoftverünk kompatibilis legyen vele." A Hybride csapata a modellezéstől kezdve a textúrázáson és renderelés-en át az animációig mindenre használja az XSI-t. „Minden eszköz, amit az XSI-ben használunk az animáció elkészítésekor elképesztően hasznos. Különösen ennél a filmnél, mert itt sikerült olyan rigeket létrehoznunk amikkel animátorainknak egyszerűbb volt dolgozni a rengeteg bonyolult jelenet során."- tette hozzá Theroux.
A Will Smith főszereplésével készült Hancock szintén Avid rendszerekkel készült, zenéjét pedig a legendás zeneszerző, John Powell és zenekara készítette a Sibelius és Pro Tools szoftverek segítségével. „A Sibelius 5 számos funkciója közül a leghasznosabbnak és legidőtakarékosabbnak a szűrő funkciókat tartom és azt, hogy képes megváltoztatni a ritmus csoportok megjelenését a MIDI fájlokban." mondta John Ashton Thomas vezető hangszerelő. „Filmzene hangszerelőként a Sibeliust használom minden munkám elvégzésére és a saját zenémhez szintén." Powell és csapata a Hancock mellett számos sikerfilmben használta még a Sibeliust, mint például a Kung Fu Panda, a Horton, a Bounre Ultimátum, az X-Men: Az ellenállás vége, a Jégkorszak 2. - Az olvadás, a Táncoló talpak, a Mr. és Mrs. Smith, az Olasz meló, az ÖcsiKém vagy a Shrek.
|