Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A második negyedévben is sikerpályán a Henkel

2007.08.08
Az organikus növekedés újra meghaladja a piac fejlődési ütemét

• Az árbevétel 1,9 százalékkal 3 293 millió euróra nőtt
• 4,3 százalékos az organikus növekedés
• Az üzleti eredmény (EBIT) 6,4 százalékkal 345 millió euróra növekedett
• A növekedési régiókban a dinamikus fejlődés folytatódott


„Az idei pénzügyi év jó kezdése után további sikereket értünk el a második negyedévben is. Minden üzletágunk olyan organikus növekedésről számolt be, amely meghaladta a piacok fejlődési ütemét. Ezenkívül a növekedési régiókban tapasztalt tartós dinamizmust is ki tudtuk használni annak érdekében, hogy piaci pozícióinkat tovább javíthassuk” – nyilatkozta Ulrich Lehner, a Henkel KGaA igazgatótanácsának elnöke. „Az első félév sikeres fejlődése nyomán a teljes 2007-es pénzügyi évre 4-5 százalékos organikus növekedést várunk. Emellett - az árfolyamhatásoktól megtisztított - üzemi eredmény növekedését tekintve azt várjuk, hogy felülmúlja az organikus forgalomnövekedés ütemét.”

A Henkel 2007 második negyedévében 3 293 millió euró árbevételt ért el, ami az előző év azonos időszakához képest 1,9 százalékos növekedésnek felel meg. Az árfolyamhatások, a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni organikus árbevétel-növekedés 4,3 százalék volt. Ehhez a növekedéshez valamennyi üzletág hozzájárult. A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág szerves növekedése, folytatva a rendkívül erős első negyedévet, amelyet speciális marketingtevékenységek is támogattak, 3,1 százalékon állt meg. A Kozmetika üzletág árbevétel-növekedése 4,3 százalékos volt. Az Adhesives Technologies üzletág mutatta az építőiparnak kedvező időjárás miatt a legerősebb teljesítményt 4,8 százalékos növekedéssel. Ez az üzletág a korábbi önálló Lakossági és szakipari ragasztóanyagok és Henkel Technológiák üzletág összeolvasztásával 2007. április 1-jétől jött létre.

Az üzleti eredmény (EBIT) 5,5 százalékkal 339 millió euróra csökkent, az árfolyamhatások kiszűrése után pedig a csökkenés 3,6 százalékos. A tavalyi második negyedéves adat tartalmazott egy 41 millió eurós egyszeri nyereséget, amely a hőszigetelő anyagok tömítőragasztóit és a gumit fémmel ragasztó anyagokat gyártó üzletrészek eladásából származott. Az idei második negyedéves adat tartalmaz egy 8 millió eurós tételt, amely egy törökországi ingatlan eladásából származik. Emellett a Henkel a tavalyi második negyedévi 6 millió euróról idén 14 millió euróra növelte átszervezési költségeit. Mindezen korrekciók után az EBIT 6,4 százalékkal 324 millió euróról 345 millió euróra nőtt.

A 10,3 százalékos árbevétel-arányos nyereség (EBIT) 0,8 százalékponttal maradt el a tavalyi negyedéves szinttől. A megfelelő korrekciók után az EBIT 10,0 százalékról 10,5 százalékra emelkedő 0,5 százalékpontos növekedést mutatott. A tőkearányos megtérülés (ROCE) 15,4 százalék volt. A részesedésekből származó bevétel elsősorban az Ecolab részesedésünk miatt 3 millió euróval 24 millió euróra nőtt. A nettó kamatráfordítás 11 millió euróval -37 millió euróra javult, jórészt a német nyugdíjkötelezettségeinket fedező alapkezelői eszközökből származó magasabb bevételeknek köszönhetően. Összességében a nettó pénzügyi tételek 14 millió euróval -13 millió euróra nőttek. Az adókulcs 26,7 százalék volt.

Az alacsonyabb EBIT miatt a negyedéves nettó nyereség 3,6 százalékkal, 239 millió euróra csökkent. Miután a kisebbségi érdekeltségek elérték az 5 millió eurót, a negyedéves nettó nyereség 234 millió euró volt (-3,7 százalék). Az elsőbbségi részvényenkénti eredmény 0,54 euró volt (-5,3 százalék).

Előrejelzés
Figyelembe véve az üzletmenet első félévi bíztató fejlődését, a Henkel 4-5 százalékos (az árfolyamhatások, a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni) organikus növekedést vár a teljes 2007-es pénzügyi évre.
A Henkel továbbra is arra számít, hogy az árfolyamhatások kiszűrése utáni üzleti eredmény (EBIT) növekedése meghaladja a forgalom szerves növekedésének ütemét.
Hasonlóképpen az egy elsőbbségi részvényre jutó eredmény (EPS) növekedésétől is azt várjuk, hogy felülmúlja a forgalom szerves növekedésének ütemét.

A Henkel több mint 130 éve olyan márkák és technológiák vezető gyártója, amelyek az emberek életét könnyebbé, jobbá és szebbé teszik. A Henkel három stratégiai területen működik: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika és ragasztás technológiák. A vállalat szerepel a Fortune Global 500-as listáján. A 2006-os pénzügyi évben árbevétele 12, 740 milliárd euró, üzleti eredménye 1 298 millió euró volt. Világszerte 52 ezer alkalmazottja törekszik arra, hogy eleget tegyen a márka üzenetének:
„ A Brand Like a Friend” – A barátságos márka, és a világ 125 országában bízzanak az emberek az innovatív Henkel márkákban és technológiákban.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Sümeghi Edit
sumeghi@hochegger.hu
+ 36 20 334 00 74
Cég:Henkel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu