Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Canon kutatása a nyomtatási stratégiák környezettudatosságát vizsgálja

2008.09.15
A Canon megbízásából végzett piackutatásból kiderül, hogy a környezettudatos szemléletét a nyomtatással kapcsolatos döntések során csupán kevés vállalkozás ülteti át a gyakorlatba.

A Canon Europe, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalata a nyomtatás költségéről és felügyeletéről közelmúltban készített tanulmánya szerint környezettudatos szemléletét a nyomtatással kapcsolatos döntések során csupán kevés vállalkozás ülteti át a gyakorlatba.

A Canon megbízásából az ICM Research által végzett felmérés keretében 19 országban, köztük Magyarországon is tanulmányozták a nyomtatás költségeit és felügyeletét különböző méretű európai vállalatoknál. Míg az Európában vizsgált 3.000 vállalat nyomtatási kérdésekben felelős munkatársa 63 százalékban vallotta, hogy a környezeti költségek legalább olyan fontosak számukra, mint a vállalat számviteli költségei, mindössze egynegyedük (23 százalék) vette komolyan figyelembe a környezeti terhelést a nyomtatással kapcsolatos döntéseknél.

„A tanulmány eredményeinek tükrében nyilvánvalóvá vált, hogy a vállalakozásokat foglalkoztatja a környezetvédelem, ugyanakkor a mindennapi gyakorlatban még nem sikerült teljes mértékben megvalósítani a környezettudatos működést” – mondta Adam Gillbe, a Canon Europe európai megoldásainak értékesítési vezetője. „Minél idősebb egy nyomtató-berendezés, annál kevésbé valószínű, hogy környezetbarát. A régebbi készülékek általában kevésbé hatékonyak az energia- és kellékanyag-felhasználás szempontjából. Az új berendezések megfelelnek a környezetvédelmi előírásoknak, és sokkal fejlettebb, valamint nagyobb mértékben környezetbarát nyomtatási lehetőségeket nyújtanak a felhasználóknak. A Canon hatékonyabb, személyre szabott nyomtatási stratégiák kínálatával igyekszik segíteni ügyfeleit a nagyobb környezeti és vállalati hatékonyság elérésében” – tette hozzá Gillbe.

Európa-szerte a válaszadók 68 százaléka úgy gondolja, hogy vállalatuk többet tehetne a környezetért, ha hatékonyabb nyomtatási stratégiákat alkalmaznának. Leginkább a nagyvállalatok képviselői szerint lenne fontos egy környezettudatosabb nyomtatási stratégia megvalósítása, mégis a vállalkozások egyharmadának (31 százalék) nyomtatóin nem környezetbarát, illetve költségtakarékos beállítások szerepeltek alapértelmezett beállításként. Nincs ez másként Magyarországon sem: míg a vállalatok munkatársainak 54 százaléka egyetért a fenti állítással,

„Hatékony nyomtatási stratégiával nem csupán pénz takarítható meg, hanem kevesebb hulladék is keletkezik. Ennek megvalósításához hatékonyabb eszközökre van szükség, amelyek energiatakarékos funkciókkal, valamint kétoldalas nyomtatási lehetőségekkel egyaránt rendelkeznek. Az informatikai és a nyomtatással kapcsolatos döntéseknél már nem lehet a költség az egyetlen megfontolási alap. A működés környezetre gyakorolt hatása kiemelkedően fontossá vált a vállalkozások életében. Ha a szervezet kritikusan szemléli jelenlegi nyomtatási folyamatait, könnyedén megállapíthatja, hogyan növelhető hatékonysága, takaríthat meg költségeket, ugyanakkor miként kímélheti a környezetet is” – tette hozzá végül a Canon Europe európai megoldásainak értékesítési vezetője.

A sort Spanyolország, Portugália és Olaszország vezeti, ahol négy vállalatból három azt állítja, hogy alacsony költségű és környezetbarát nyomtatóbeállításokkal működnek. A hatékony nyomtatófelügyelet drasztikus változást jelenthet a kellékanyag, így a papír és a tinta fogyasztásában. Ennek ellenére az Egyesült Királyságban a vállalatok majdnem fele (48 százalék), míg a dán, finn, norvég és svéd vállalkozások 38 százaléka, addig hazánkban csupán a szervezetek 31 százaléka ismeri el, hogy nem környezetbarát beállításokat használ.

Magyarországon ebből a szempontból kedvező a helyzet: a vállalkozásoknak csupán 22 százaléka használ olyan nyomtatási módokat, melyek nincsenek tekintettel a környezeti hatásokra és a vállalati költségek optimalizálására. A fenti két adatból nyilvánvalóvá válik, hogy a hazai vállalkozások gyakorlatában a költséghatékonyság még mindig fontosabb szempont, mint a környezetvédelem. Ugyanakkor a megkérdezett magyar vállalkozásoknak közel fele (46 százaléka) egyetért azzal a kijelentéssel, hogy vállalatuk hatékonyabb nyomtatási stratégia alkalmazásával többet is tehetne a környezetért.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Canon













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu