A Canon, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalata nyomtatással kapcsolatos költségekről, valamint az eszközök felügyeletéről közelmúltban készítetett tanulmánya szerint egy szervezetnek éves szinten 17.000 euróba kerülnek a nyomtatással kapcsolatos problémák. Összegezve, mindez évente 663 milliárd euróval növeli az európai vállalkozások költségeit.
A Canon megbízásából végzett ICM Research kutatás keretében 19 európai országban, köztük Magyarországon is tanulmányozták a nyomtatás költségeit és felügyeletét. A nemzetközi piacelemző cég 3.000 különböző méretű vállalatainál vizsgálta a döntéshozók hozzáállását a szervezeti nyomtatással kapcsolatos kérdésekben.
A nyomtatási problémák komoly anyagi károkat okoznak
Az európai vállalatok 72 százalékában az alkalmazottak havonta legalább egyszer nem tudnak nyomtatni. Ez különösen a nagyobb, legalább 250 főt foglalkoztató szervezeteknél jellemző. Az informatikai, illetve a technikai háttértámogatást biztosító vállalati osztályok, részlegek évente átlagosan három és fél hetet töltenek a nyomtatóhibák elhárításával, amely Európa-szerte évi 10.000 elvesztegetett munkaórát jelent.
„Az éves szinten vállalatonként 17.000 eurós költséggel járó nyomtató meghibásodások komoly problémát jelentenek a szervezetek számára. A nemzetközi hitelválság, nehéz gazdasági körülmények idején a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy homokba dugják a fejüket. A korszerűsítésen, valamint a hatékony nyomtatásfelügyeleten keresztül elérhető költségmegtakarítás még soha volt ennyire fontos” – mondta Adam Gillbe, a Canon Europe európai megoldásainak értékesítési vezetője.
Költségracionalizálás hatékony nyomtatás-felügyelet segítségével
A tanulmányból kiderült, hogy a nem megfelelő nyomtatásfelügyelet egy átlagos európai vállalkozásnak évente akár több mint 82.000 euróba is kerülhet. A 250 főnél többet foglalkoztató nagyvállalatoknál ez az érték már 695.000 euró is rúghat. A nyomtatást akadályozó leggyakoribb meghibásodások közé tartozik a papír begyűrődése, valamint az alacsony festékszint. A vállalatok közel kétharmada (63 százalék) nem rendelkezik kifejezett nyomtatási stratégiával, így nem csupán jelentős anyagi veszteségekkel, hanem a hatékony munkaórák számának csökkenésével is számolniuk kell.
„E-Maintenance szolgáltatásával a Canon professzionális nyomtatásfelügyeletet és -karbantartást, valamint végfelhasználói támogatást kínál a vállalati, intézményi felhasználók számára, amelynek segítségével az üzleti élet szereplői képesek kordában tartani nyomtatási költségeiket, növelve hatékonyságukat, termelékenységüket és biztonságukat” – tette hozzá a Canon Europe európai megoldásainak értékesítési vezetője.
|