Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


CTS Sport Wagon: Új "formát" ölt a Cadillac reneszánsza

2008.08.18
Igazi alternatíva azoknak, akik nagyméretű, de sportos és elegáns luxusautót szeretnének.

A Pebble Beach-i Concours d'Elegance, azaz autós szépségverseny eleganciájához és hírnevéhez illően a Cadillac itt kényeztette el az autórajongókat legújabb sorozatgyártású autótípusának világpremierjével. A 2010-es Cadillac CTS Sport Wagon e hétvégén debütált a Monterey félszigeten, a klasszikus kombi formát továbbfejlesztő, markánsan új design-nal.

A márka korábbi modelljeihez hasonlóan az új CTS Sport Wagon is összetéveszthetetlen, dinamikus jelenség. Mesteri hátsó profilja a divatvilág kifinomultságát jeleníti meg az eddig egyhangúbb küllemű kombik körében. Belső tere bőséges, de hathengeres motorjainak választéka révén is vonzó alternatívája a nagyméretű szabadidő-autóknak.

A bestseller CTS sportlimuzinon alapuló, és a CTS Coupe Concept testvérmodelljének számító Sport Wagon kiteljesíti a Cadillac újjászületését. A Pebble Beach-i premiert követően idén ősszel a Párizsi Autószalonon lesz az európai premierje, majd 2009. közepétől bevonul a Cadillac márkakereskedésekbe.

"Markáns és mégis harmonikus formájú Sport Wagonunk összhangban van az ügyféligények változásával, hiszen versenyképes alternatívája a hobbiterepjáróknak és egyéb nagy járműveknek." - mondta Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója. "Fontos lépés a CTS Sport Wagon márkánk globális terjeszkedésében, és persze különös jelentősége van Európában, ahol továbbra is nagyon fontosak a kombik."

A CTS SW szembeötlő profilja gyorsaságot és áramvonalasságot sugall. Tengelytávja (2,880 mm) azonos a CTS sportlimuzinéval, de hossza 7 milliméterrel kisebb. Hatalmas csomagtere 720 literes.

Fontos jellemzői a következők:
  - Jellegzetes V-motívumok
  - Nagy, függőleges hátsó lámpák, csőlámpa-technikával
  - Gombnyomásra (távirányító, illetve utastéri) nyíló csomagtér-ajtó
  - Harmonikus tetőspoiler
  - Az összképbe illő elegáns tetőcsomagtartó sin
  - Állítható poggyászrendező
  - Új 19 colos kerekek
  - Nagy hátsó panoráma napfénytető

A CTS Sport Wagon, a CTS szedánhoz hasonlóan, kapható összkerékhajtással, belül 40 gigabájtos adattárolóval, 5.1-es Bose hangrendszerrel, a műszerfalba süllyeszthető navigációs képernyővel, kézzel varrott bőrkárpittal és faberakásokkal.

Design-részletek
Feszes felületek emelik ki a CTS kombi formáját, több helyen megjelenő V-motívummal, gondosan megtervezett vizuális hatásokkal. A küllem dinamikája utal az autó képességeire.

"Nemcsak úgy látszik, mintha karcsú lenne, hanem az is." - mondta Clay Dean, a Cadillac globális design-vezetője. "A szedán drámai megjelenését még inkább felerősíti a kívül-belül markánsabb középvonal-motívum, különösen a jármű hátulján."

Számos finom részlet szépíti a CTS Sport Wagont. Csomagtér ajtaján a síkok és élvonalak játéka jellemző a design egészére. Szembeötlő a Cadillac "V" motívuma a hátfalajtó közepén, amelynek éle a kecses tetőspoilerre fut ki. A hátsó oldalelemek kissé túlnyúlnak a V befelé hajló síkjain, ezáltal jellegzetes W-alak jön létre. Nagy, szembeötlő, függőleges hátsó lámpák - a márkára jellemző csőlámpás technikával - teszik fel a koronát az egészre.

"Minél többet nézi az ember a CTS Sport Wagon hátulját, annál több szépséget lát benne." - mondja Dean. "Persze a célszerűség is alapszempont volt a tervezéskor, de ugyanígy az is, hogy érzelmeket vigyünk be a megállapodott kombi-kategóriába."

A forma és a funkció összehangolásának újabb szép példája az összképbe simuló tetőcsomagtartó. A tetővonalból kiálló, stilizált konzolok, sínek és kereszt-rudak helyett egyöntetű tetővonalat látunk. A tetőelem középső részén befelé hajlanak a peremek, így simán el lehetett helyezni a kereszttartókat, és még egy finom cápauszony-szerűség is keletkezett. „Nem a klasszikus értelemben vett uszonyok ezek, de elrejtik a tetőcsomagtartót, és beleillenek a Cadillac designjába," mondja Dean.

A Sport Wagon berendezése azonos a sokat dicsért sportlimuzinéval, „áramvonalas" műszerekkel, fénydiódás világítással és kézi munkával varrott bőrkárpitozással.

Hajtóművek
Közvetlen benzinbefecskendezés növeli a teljesítményt, illetve szorítja le a fogyasztást és az emissziót. A 3.6 literes V6-os teljesítménye fogyasztásnövekedés nélkül lett 311 lóerő (229 kW), miközben 25 százalékkal mérséklődött a hidegindítás utáni szénhidrogén-emisszió. A motor a hétköznapi 95-ös benzinnel működik, ebből is csak 9,5 litert használ el száz kilométeren. Akárcsak a CTS sportlimuzinban, a váltó hatfokozatú - manuális Aisin, vagy elektronikus felügyeletű automata Hydra-Matic 6L50 - és opcióként szintén kapható összkerékhajtás.

Az európai piacokon a CTS Sport Wagon motorkínálata egy újfejlesztésű 2.9 literes turbódízellel bővül. A GM motorcsaládjának ez a kompakt, két felülfekvő vezértengelyes, hengerenként négyszelepes tagja keveset fogyaszt, kíméli a környezetet, és halkan jár. Teljesítménye 184 kW (250 LE).

Menetdinamika
A CTS robusztus és dinamikus futóműve kiegyensúlyozott teljesítményhez és fényűző kényelemhez segíti az új kombit is. Elöl kettős keresztlengőkart, hátul többlengőkaros megoldást találunk. Az utóbbit hordozó, rezgésszigetelő segédváz hozzájárul az autó kiváló útfogásához és kezes viselkedéséhez.

A fejlett StabiliTrak elektronikus futómű-felügyelet magába foglalja a négycsatornás blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót, a fékasszisztenst és a motor féknyomaté-szabályozását is, bizalomkeltően biztonságos viselkedést eredményezve. A karosszéria merevséget toronyösszekötő fokozza. Négy nagy tárcsafék és kiváló kormánymű egészíti ki a rendszert.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:General Motors













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu