2008 első felében 1,160,935 darabos csúcsot ért el a General Motors (GM) európai értékesítése, ami 2007 megfelelő időszakához képest 31,613 darabnyi (vagy 2.8 százaléknyi) növekedést jelent. A vállalat piaci részesedése 9.5 százalék.
"A GM sikeresen tartja európai értékesítési lendületét, ami kelet- és közép-európai agresszív stratégiájának köszönhető. Néhány főbb nyugat-európai piac negatív jelenségei ellenére büszkén mondhatom, hogy többmárkás stratégiánk gyümölcsöt hoz, illetve, hogy nagyszerű csapatmunkával összességében fenntartjuk a növekedést, kihasználva Európa új kulcspiacainak növekedési potenciálját." - mondta Carl-Peter Forster, a GM Europe elnöke.
"A Chevrolet márka teljesítménye 2008-ban is fenntartja európai értékesítésünk dinamikáját. Növeljük márkaismertségünket, az által, hogy a piac igényeinek megfelelő típusokat mutatunk be, mint amilyen az új Aveo." - jelentette ki Brent Dewar, a GM Europe értékesítési, marketing és vevőszolgálati alelnöke.
"Növekszik a GM Kelet-Európában is, értékesítését 58 százalékkal fokozta (jóval a 35 százalékos iparági átlag fölött), miközben piaci részesedése 1.6 százalékkal, 10.6-ra emelkedett. Oroszországban a GM valamennyi márkája emelkedő pályán van: az Opel megduplázta értékesítését, a Saab 81 százalékkal nőtt, a Chevrolet 49-cel, a Cadillac 51-gyel és a Hummer 21-gyel. Ezek az elismerésre méltó eredmények arra utalnak, hogy erős márkáink vannak, vonzó típusválasztékkal." - tette hozzá Dewar.
Folytatja rekordtempóját a Chevrolet
A Chevrolet őrzi lendületét az európai piacon, egész modellválasztéka nagyon kelendő. 2008 első felében minden idők legnagyobb értékesítési volumenét és piaci részesedését érte el a márka, 268,200 járművet adott el, és részesedése elérte a 2.2 százalékot.
Az új Aveo értékesítése 58 százalékos emelkedéssel 42,120-at ért el, de sikeresen szerepel a Captiva is (+11.3 százalék, 22,320 darab).
Közép- és Kelet-Európában volument növelt az Opel
2008 első féléve során 848,308 járművet adott el Európában az Opel/Vauxhall. Piaci részesedése 7 százalék. Kiváló közép- és kelet-európai eredményei némiképp ellensúlyozzák a spanyol és olasz piac jelentős hanyatlását: a kelet-európai növekedése 81.4 százalékos volt, a közép-európai pedig 17.2 százalékos.
A Meriva megint vezet a kis egyterűek között, a Zafira és a Meriva pedig az összesített egyterű kategóriában.
60 százalékkal nőtt a GM oroszországi értékesítése
Tovább robog Oroszországban a GM, volumen-növekedése 60 százalékos. 2008 első felében 181,138 járművet adott el, jelentősen meghaladva az iparág 35 százalékos növekedését. Piaci részesedése 1.8 százalékkal, 11.3-ra nőtt.
A GM valamennyi márkája növekszik az orosz piacon. Az Opel duplázott (53,523 darab, 3.3 százalékos részesedés), a Chevrolet 49 százalékos növekedéssel 125,701 darabot adott el, a Saab 80.5 százalékkal teljesített többet.
Saab, Cadillac és HUMMER
A Saab 39,418 autót adott el Európában. A Cadillac 9,5 százalékos növekedést mutatott ki 2007 első feléhez képest, a HUMMER volumennövelése pedig 29 százalékos.
|