Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Visa Europe új tanulmánya szerint a digitalizált kiskereskedelem jelenti a jövőt

2008.07.07


Egyes feltételezésekkel ellentétben, melyek az online értékesítés várható dominanciáját vetítik előre a hagyományos üzleti értékesítéssel szemben, a Visa Europe legújabb tanulmánya rámutat arra, hogy a kétféle eladási csatorna a jövőben egymást kiegészítve létezik majd.

2012-2015-re az internetes értékesítés várhatóan közel 20 százalékát teszik majd ki a forgalomnak, a honlapok pedig sokkal inkább tranzakciós, mint információs szerepet töltenek be, amely egyben azt is jelenti, hogy a technológia alkalmazása gyakoribbá válik a kereskedők körében. Ennek eredményeképpen egyre gyakoribb lesz az automatizált termékazonosítás és a raktárkészlet valós idejű nyomon követése a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) által, valamint a célzott promóciók pedig közvetlenül érik el a fogyasztókat vásárlás közben. Emellett valószínűleg az üzletekben a PC/web-alapú eszközök segítségével hozzáférhetőek lesznek a termékhez fűződő vásárlói vélemények is.

„A Jövő Üzlete 2012-2015” elnevezésű tanulmány szerint, amelyet a Visa Europe megbízásából készített a Nottingham-i Kereskedelmi Kutatóközpont, hét év múlva kérdésessé válik az utcai üzletek sorsa, ugyanis a kereskedők több mint egynegyede (28.7%) szerint csökkeni fog az üzletek száma. Valószínűsíthető, hogy változni fognak az üzlettípusok is, mivel a kereskedők 70 százaléka úgy gondolja, hogy újfajta megoldásokat és több információs szolgáltatást vezetnek be addigra.

A vásárlók rendelhetnek a weboldalon vagy vásárolhatnak az üzletekben, míg a kisebb üzletek inkább a szolgáltatásokra és a tájékoztatásra koncentrálnak majd a nagy készletek felhalmozása helyett. Az automatizált azonosítás egyre elterjedtebb lesz, mivel várhatóan a kiskereskedők több mint 22 százaléka fogja bevezetni azt valamilyen formában. A rádiófrekvenciás azonosító címkéket várhatóan a kereskedők 34 százaléka vezeti majd be a könnyebb készletgazdálkodás, valamint a vásárlóknak szóló vásárlási akciók miatt. A kiskereskedők 50 százaléka – várakozásuk szerint -, a technológiát a demográfiai, valamint a hűségkártya adatok alapján célzott email és sms promóciók lebonyolítására használja majd.

Dr. Steve Perry, a Visa Europe ügyvezető alelnöke a következőt mondta: „Mindenki számára világos, hogy az új technológiáknak mekkora szerepe lesz a jövő kiskereskedelmi terének alakításában. A tanulmányból kiderül, hogy bár a változások viszonylag rövid idő alatt zajlanak le és a Jövő Üzletét a digitális korszak technológiái alakítják majd, a közös cél ugyanaz: minél nagyobb kényelmet teremteni a vásárló számára, amely cserébe fokozottabb megkülönböztetést és üzleti sikert eredményez a kiskereskedő számára.”

Az Európa hét országára kiterjedő tanulmány további fő tanulságai:
  - A kereskedők csaknem 60%-a véli úgy, hogy a kiskereskedelmi honlapok fő célja a tranzakció lesz, és a weboldalaknak csak az egyötöde fog információs szerepet betölteni.
  - A kiskereskedőknek körülbelül 60 százaléka véli úgy, hogy honlapjuk és az üzletük hasonló lesz, míg 23 százaléka szerint a kettő egymástól teljesen eltérő lesz, jelentősen eltérő funkciókkal.
  - Azok közül, akik szerint az üzletük és a weboldaluk nem lesz teljesen hasonló, több mint fele nyilatkozta azt, hogy különböző megoldásokat vezetnének be.
  - A kereskedők két-harmada új megoldásokat vezetne be: például információs szolgálatok felállítása vagy helyi felvevő pontok létesítése a meglévők mellé. Erre leginkább a brit és a holland kereskedők mutatnak hajlandóságot.
  - 2012-15-re a fogyasztók több mint 71 százaléka használja majd az internetet információszerzésre a vásárlást megelőzően.
  - 2015-re a kiskereskedők várhatóan 48 százaléka biztosít valamilyen elektronikus készüléket a vásárlók számára önkiszolgáló automata vagy interaktív számítógép formájában. Ezt feltehetően leghamarabb a svéd (52,7%) és a német (52,6%) kiskereskedők valósítják meg.
  - A kiskereskedők 48 százaléka szerint az elektronikus fizetés fontos, illetve nagyon fontos szerepet tölt be abban, hogy a vásárlás automatizálttá váljon (önkiszolgálás, automatizált fizetés). Legtöbben az Egyesült Királyságban (53%) és Hollandiában (50%) voltak ezen a véleményen.

A jövőben alkalmazott fejlett fizetési technológiák alkalmazásának tekintetében az európai kiskereskedők magas fokú hajlandóságot mutatnak – legfőképpen az Egyesült Királyságban – leginkább az érintés nélküli kártyák, a többfunkciós kártyák (melyek választhatóan lehetnek betéti-, hitel- és feltöltő kártyák), key fobok (biztonsági hardver eszköz beépített hitelezési funkcióval) és a mobil fizetési lehetőségek terén.

„A Jövő Üzlete 2012-2015” elnevezésű tanulmányról
A Visa Europe megbízásából a Nottingham-i Kereskedelmi Kutató Központ (Centre for Retail Research) által készített tanulmány 2008. február ás márciusában végzett felmérésen alapul, mely 300 nagy és közepes méretű kereskedésre terjedt ki Európa hét országában (Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Svédország és az Egyesült Királyság). A tanulmány fő vásárlással, fizetéssel, technológiával és társadalmi felelőséggel kapcsolatos témát vizsgál, melyek befolyással bírnak a kiskereskedelem várható fejlődésére Európában.

A Nottingham-i Kereskedelmi Kutató Központról (Centre for Retail Research, Nottingham)
A Kutatóközpontot 1997-ben hozták létre azzal a céllal, hogy hiteles és független felméréseket végezzen a kiskereskedelmi szektorban az Egyesült Királyságban és Európában.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Visa Europe













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu