Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Magyarországon is bemutatkozott a megújult Iveco Eurocargo

2008.07.03


Az Iveco középsúlyú teherautóinak legújabb generációja, a megújult Eurocargo az ügyfelek igényeit szem előtt tartva érkezett a piacra. Az Eurocargo jól ismert modellek fejlődését követve épült, hogy kielégítse az iparág legmagasabb elvárásait is.

Kombinálja a tartósságot és a jó megjelenést, melyek már az előző modellnek is a kiváló tulajdonságai közé tartoztak. Nőtt a vezetési kényelem és javult a hangszigetelés, így kellemesebben telik a munkanap a volán mögött, de most még tovább szélesedett a modellkínálat, és nőtt az alap-, illetve az opcionális felszereltségek listája is. E tulajdonságoknak köszönhetően a vásárlók most még inkább igényeiknek megfelelően alakíthatják a járműveket, legyen szó városi áruterítésről, építőmunkáról, vagy kommunális üzemről.

Az Eurocargo 1991-ben indult útjára az Iveco első, saját tervei alapján készült középkategóriás teherautójaként. Azóta sok díjat nyert, így például mindjárt 1992-ben a „Nemzetközi Év Teherautója” elismerést. Napjainkig 430.000 darab készült belőle, mely nem csak az állandó első, vagy második helyet biztosította az európai eladások tekintetében, de a járműcsalád népszerűségét is bizonyítja.

Szélesebb paletta, mint valaha
6.0 tonnás megengedett össztömegtől indulva az új Eurocargo MLC rövid fülkével és MLL hálófülkével is rendelhető. 7.5 tonnától pótkocsis és billenőplatós, míg 8.0 tonnától MLD duplafülkés változat is készül. A teljes súlytartományban megmaradtak a korábbi modell tengelytávjai. Összkerékhajtású modelleknél a 11.5 és 15.0 tonnás össztömegű járművekhez is rendelhető MLC, illetve MLL fülke.

Fülkekialakítás
Az új Eurocargohoz háromféle, már ismerős kivitelben rendelhető a fülke: az MLC rövid fülke, az MLL hálófülke és az MLD dupla fülke, mind a korábbi változatok által elért sikereket viszik tovább. Az Eurocargo MLL hálófülkéhez két, a Strailsból jól ismert nagy befogadóképességű, külső tároló rekesz tartozik, melyet kívülről az elektronikus zárszerkezet véd, belülről pedig a sofőr ágya alatt lehet hozzáférni.

Az új modellek legszembetűnőbb jellegzetessége az orrkiképzés: az Iveco Style Centre által készített formaterv megfelel ügyfeleink elvárásának, mert a vezető tiszteletben tartása azt is jelenti, hogy olyan teherautót készítünk, melyre öröm ránézni.

A Stralis és Trakker modelleken bevezetett új hűtőmaszk és embléma alkalmazása megkönnyíti a cégek emblémájának elhelyezését és a jármű matricázását. Az anyagában színezett műanyag lökhárító, mely színre fújva is rendelhető, egységet alkot a fülkével. Egy darabból álló, a műanyag-elemekkel megegyező sötétszürke színű, acél lökhárító is rendelhető, amely hatékony megoldást jelent a konténerszállító és hasonló kemény munkát végző modellek esetében. Szintén új az első sárvédő és az integrált lámpabura.

A műszerfalon középre került a kapcsoló panel, melynek része az Iveco műholdas navigációs rendszer; megrendelése esetén tovább nő a komfort a jobb műszerezettségnek köszönhetően. A leggyakrabban használt nyomógombok még kényelmesebb helyre kerültek és újak légbefúvó nyílások is.

A középső kezelő panelen könnyebben elérhető helyre került a kézifék-kar és lehetőség van differenciálzár-kapcsoló, valamint a 24/12 volt átalakító beépítésére is. Rendelhető továbbá optimalizált bajuszkapcsoló, mellyel minden lehetséges funkció elérhető az automatizált sebességváltótól, a sebességszabályzóig, mindössze két kapcsolókarral.

A kormánykerék 470 milliméterével valamivel nagyobb mint korábban, és minden irányban állítható; közepén a csillogó szürke Iveco márkajelzéssel. Az új kijelzőn helyet kapott a féklámpa hibajelző is és indításkor az Iveco logó tűnik fel rajta.

Kényelmesebb a kartámasz és nagyobbak lettek a tároló zsebek az új ajtóburkolaton. Mind az alapfelszereltség részét képező elektromos ablakemelők, mind az opcionális, fűthető és elektromosan állítható külső tükör segítenek az ideális vezetőhely kialakításában.

Teljesen új a vezetőülés is, pamut és mikroszálas kivitele nagyobb kényelmet ígér. A sofőrülés és az opcionálisan elérhető szimpla utasülés is automata biztonsági övvel és fejtámlával készül, de pneumatikus ülés is rendelhető. Új biztonsági elem a sofőr biztonsági övére emlékeztető hangjelzés, mely az elindulástól folyamatosan jelez, amíg az öv nincs becsatolva.

A dupla utasülés az alapfelszereltség része az MLC, illetve MLD fülkékben. Az üléshuzat készülhet műbőrből illetve szövetből is, utóbbi új sötétszürke színben és a szélein és oldalt világosszürke mintával, mely az Iveco All Blacks szponzorálását jelképezi. Az MLL fülke az ülés alatt rejti a külső tároló dobozok elektromos zárnyitóját csakúgy, mint kérésre a billenő felépítmény kapcsolóját az MLC modellek esetében. Opcióként kapható a távirányítós, indításgátlós központi zár.
Motorkínálat

Az új Eurocargo megörökölte a kiváló Tector motorcsaládot is, melyet az FPT – Fiat Powertrain Technologies – fejleszt és gyárt. Teljesítménye, megbízhatósága és csekély üzemeltetési költsége mind hozzájárul profitabilitásához, ráadásul a környezetet is kevésbé terheli.

Valamennyi változat már most megfelel a 2009 októberétől hatályba lépő, Euro 5-ös szennyezőanyag kibocsátási előírásoknak. Különleges nyomaték-leszabályozás nélküli motorváltozatok állnak a védelmi és mentőszolgálatok rendelkezésére. Ezen motorok különleges megrendeléssel érhetőek el a 2006/51/EC számú európai direktívának megfelelően.

Sebességváltók
Új hat- és kilencfokozatú ZF váltók kerültek a hajtásláncba, melyek teljesen automatikus kapcsolású kivitelben is megrendelhetők, tovább növelve a vezetési biztonságot és a váltómű élettartamát. Mivel könnyebbek a korábbiaknál, az öt-, hat-, és kilencfokozatú váltók egyaránt növelik a menetteljesítményeket.

A hatsebességes Eurotronic automatizált váltó szoftvere motorfordulathoz és terheléshez viszonyított, jól időzített váltásokkal optimalizálja a fogyasztást.Az automatizált váltók esetében ugyan a kuplung minden esetben automatikus működésű, a sebességváltót mégis lehet manuális vagy teljesen automatikus üzemmódban is használni, a vezető igényeinek megfelelően. Ezen felül minden ZF váltómű szintetikus olajat használ, mely csere intervalluma 300,000 kilométer.

A 7.5 tonna össztömeg feletti modellekhez ötsebességes Allison hidrodinamikus automatikus váltók is választhatók, melyek tovább növelik a vezetési komfortot. Minden Allison S3000 típusú automatikus váltóművel felszerelt modellhez választható hidraulikus retarder is az opciós listáról.

Robusztusság és sokoldalúság a felépítménygyártóknak
Az Eurocargo már az 1991-es bemutatkozásakor etalonná vált alvázának tartósságával és sokoldalúságával. Az új modell örökölte e tulajdonságokat: a párhuzamos hossztartók nagyszilárdságú acélból készülnek. Felül semmi sem áll ki az alváz síkja fölé, így 3,845-10,070 milliméteres hosszúságú felépítmény elhelyezésére van lehetőség a gyárilag készülő változatokon.

Az Iveco fülkés alváz kivitelben készít minden Eurocargo modellt, így a végterméket minden esetben felépítménygyártók szabják a megrendelők igényeihez. A lehető leggyorsabb kivitelezés és a gyári minőség megtartása érdekében, eszközök széles választéka áll rendelkezésre, a ZF és Hydrocar mellékhajtások széles választékától, melyek minden váltótípussal összepárosíthatók, egészen a 280 és 300 lóerős modellek Iveco Multipower közvetlen motor-mellékhajtásáig. A mellékhajtás elektronikusan aktiválható, a vezérlésről a sebességszabályzó és a hosszabbító kábel gondoskodik, míg a kommunikációt CAN busz rendszer biztosítja, így a rendszer maximálisan a megrendelő igényeihez igazítható.

A felépítmények elektromos csatlakozói háromféle mellékhajtás működési módot tesznek lehetővé és logikai jeleket is továbbítanak a jármű rendszereinek.

Fékrendszer
Minden 180 lóerőnél nagyobb teljesítményű modell alapfelszereltségének része a kipufogófék; a 140 és 160 lóerős típusokhoz opcionálisan választható. A kipufogóféket a jobb oldali bajuszkapcsolóval lehet működtetni, kétféleképpen: vagy a gázpedál felengedésére reagálva (mint motorfék), vagy a fékpedál lenyomásával.

A hat és tíz tonna közötti modellek levegőrásegítéses hidraulikus rendszert, míg a tizenegy tonna fölöttiek légfék rendszert használnak. Az előbbi kategória féktárcsáit nagyobb átmérőjű és vastagabb változatra cserélték, így később válik szükségessé a cseréjük. A fékpofák is vastagabbak lettek, felületük pedig 35 százalékkal nőtt, jelentősen növelve a fékhatást és csökkentve a karbantartási költségeket.

Az üzemi fékrendszer része a blokkolásgátló (ABS), de opcionálisan kiegészíthető kipörgésgátlóval is (ASR) mely megkönnyíti a laza, vagy csúszós burkolaton az elindulást és csökkenti a gumikopást. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) szintén megrendelhető a légfékes modellekhez: a rendszer a megfelelő kerekek lefékezésével biztosítja az iránytartást és csökkenti a borulásveszélyt mindenféle útviszonyok közepette. A szintén opcionálisan rendelhető visszagurulásgátló emelkedőn elinduláskor segíti a sofőrt: az aktivált berendezés egy másodpercig tartja a féket miután a vezető levette a lábát a fékpedálról, így miközben átlép a gázpedálra, nem gurul vissza a jármű.

Kiegészítő biztonsági elemként az új Eurocargo figyelmezető hangjelzéssel emlékezteti a sofőrt a kézifék behúzására, ha ezt nem teszi meg az ajtó kinyitása előtt.

Választható felfüggesztések
Minden Eurocargo modellt parabola-laprugóval szerelnek fel az első és hátsó tengelyen is. Nagyobb igénybevételnek kitett változatokhoz több rugólapos felfüggesztés is választható a teljes modellpalettán, míg a tízenöt és tízenhat tonnás típusokhoz nagy terhelhetőségű parabola-laprugó áll rendelkezésre.

Légrugós hátsó felfüggesztés a 4x2-es modellekhez választható, mely nyolc és tízenöt tonna között szintén légrugós első felfüggesztéssel egészíthető ki (kivéve az „EL” modelleket). Hat és tízennégy tonna között kettő, míg tízenöt és tízenkilenc tonna között négy légrugó-párna alkotja a hátsó tengely felfüggesztését.

Modellválaszték
Csakúgy, mint az új Stralis és az új Trakker, az Eurocargo is az Iveco tökéletességre törekvő szellemiségében készült: Elkötelezettség, Megbízhatóság, Teljesítmény Csapatszellem és Erő jelszavakkal. Ezen tulajdonságokon osztozik az új modell Új-Zéland rögbi válogatottjával, az All Blacks csapattal, akik történelmük során több győzelmet arattak, mint bárki más.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:IVECO













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu