Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A PEUGEOT 908 HDI FAP VERSENYAUTÓK KISAJÁTÍTJÁK MAGUKNAK A RAJTRÁCS ELSŐ HÁROM KOCKÁJÁT

2008.06.13
A három Peugeot 908 HDi FAP a három első rajtkockából indulhat a 76. Le Mans-i 24 órás versenyen, mely szombaton 15 órakor rajtol. Akárcsak tavaly, a 8-as számú Peugeot 908 HDi FAP (Lamy/Sarrazin/Wurz) startolhat az élről Stéphane Sarrazin szerda esti, lélegzetelállító 3’18’’513-as időeredményének köszönhetően. A Peugeot 908 n°7 (Gené/Minassian/Villeneuve) is az első sorból indulhat, míg a Team Peugeot Total harmadik autója, a Montagny/Zonta/Klien pilótatrió a harmadik pozícióba kvalifikálta magát. A három Peugeot 908 HDi FAP több mint 3 másodperccel előzte meg legfontosabb ellenfeleit.

A Le Mans-i 24 óra történetében immár negyedszer rajtolhat Peugeot a pole pozícióból. A tavalyi évhez hasonlóan Stéphane Sarrazin ismét már az első kvalifikációs edzésen bebiztosította magának a legjobb időt. A Peugeot 908 HDi FAP n°8 pilótája először több mint 2 másodperccel megjavította a tesztnapon felállított időeredményét, majd megdöntötte Le Mans közel 20 éves rekordját egy 3’18’’513-as köridővel, ami 8 másodperccel jobb, mint a tavalyi pole pozíció ideje.

"Az autó nagyon gyors volt a versenybeállításokkal, és viszonylag tiszta kört futhattam," - árulta el Stéphane Sarrazin 247,160 km/h átlagsebességű körét követően. "Sokat dolgoztunk az autón és nagyon elégedett vagyok a versenybeállításokkal, melyek két csapattársamnak, Pedrónak és Alexnek is megfelelnek. Most már rajtunk áll, hogy elemezzük az adatokat és megtaláljuk a megfelelő versenytempót. "

Csapattársa rendkívüli teljesítménye után húsz perccel Franck Montagny (Peugeot 908 HDi FAP n°9) a második legjobb időt futotta, és alig 169 ezredmásodperccel maradt el a pole pozíciótól, majd Nicolas Minassian (Peugeot 908 HDi FAP n°7) tette teljessé a Peugeot közös eredményét. Szinte jelképes, hogy mindhárom Peugeot 908 HDi FAP a legendás 3’21’’20-es időnél jobbat ment, ez volt a Peugeot 905 legjobb időeredménye 1992-ben.

A csütörtök esti második kvalifikációs tréninget a Peugeot Total csapat a beállítások finomítására használta fel, és fontos információkat gyűjtött be a versenyről. "Magától a futamtól eltekintve mindössze évente kétszer autózhatunk ezen a 13,629 km hosszú pályán: a tesztnapon és a kvalifikációs edzéseken," - magyarázza Bruno Famin, a Peugeot Sport technikai igazgatója. "Ma az volt a célunk, hogy egyenletes és ésszerű tempót autózzunk, remélve, hogy száraz marad a pálya, hiszen június elején már volt alkalmunk esőben kipróbálni."

A két edzésen a 7-es és 8-as számú Peugeot 908 HDi FAP 91, illetve 76 kört teljesített, de Ricardo Zonta 9-es számú Peugeot 908 HDi FAP autójának egy versenytársa nekiütközött a Porsche-kanyarban.
"Éppen egyenletes köröket teljesítettem, a versenybeállításokon dolgoztunk. Egy Audi mögött haladtam, amikor utolértünk egy Courage-t a Porsche-kanyarkombinációnál. Egy balkanyarban a Courage pilótája jobbra húzódott, hogy elengedje az Audit, és én is el akartam menni mellette, de nekiment az autómnak jobb oldalt hátul, és egyenesen belelökött a falba. Nem látott, vagy valami gondja volt? Nem tudom, de nagy kár az egész este szempontjából," - meséli Ricardo Zonta.

"Három Peugeot 908 HDi FAP a rajtrács elején, ez egyszerűen a legszebb ajándék, amit kaphattak a tervezők, mérnökök, technikusok és szerelők, akik a projekten dolgoznak," - foglalja össze Michel Barge, a Peugeot Sport igazgatója. "A teljesítmény tehát megvan. A verseny viszont 24 órán keresztül tart, úgyhogy vasárnap délután már többet fogunk tudni. Az edzések egyetlen szépséghibája a 9-es versenyautó balesete. Sokat dolgoztunk azon, hogy helyreállítsuk, ám még mindig sok munka van hátra, és ez ráadásul a 7-es autó múlt heti újjáépítését követően adódott. Újabb kihívás a Peugeot számára."

Christian KLIEN (Peugeot 908 HDi FAP n°9): "Be kell vallanom, az áttérés egy Formula 1-es autóról egy dízelmotoros LMP1-re, ami olyan erős, mint a Peugeot 908 HDi FAP, nem is volt olyan nehéz. Nem is olyan nagy a különbség. A Peugeot-nak nagy a leszorítóereje, nagyok a gumijai, így jó a tapadása. Tulajdonképpen a két legnagyobb különbség az, hogy egyfelől váltani 5000-es fordulatnál kell, míg az F1-ben 19 000-nél, másfelől pedig a nagy csend a pilótafülkében. De gyorsan hozzászokik az ember, és kényelmesebben is lehet beszélni a rádión a mérnökökkel."

Jacques VILLENEUVE (Peugeot 908 HDi FAP n°7): "Az autó jól működik, nagyon gyors. Készen állunk a versenyre. Szerdán sokat autóztam sötétben. Ma mentem egy keveset az edzés elején és megint egy keveset sötétben. Minden rendben. A Peugeot csapat csodálatos, a srácok tényleg megszállottak és odaadók, hatalmas munkával újjáépítették az autónkat."

Alexander WURZ (Peugeot 908 HDi FAP n°8): "Az autó nagyon kiegyensúlyozott a futamra, azt hiszem, készen állunk. Lekopogom, de csodálatos lenne, ha sikerülne folytatnom 100%-os sikerszériámat a Le Mans-on: első alkalommal, 1996-ban megnyertem, a Peugeot 908 n°8 pedig az élről indulhat szombaton. Úgyhogy szuper lenne nyerni vasárnap! Mindenki fantasztikus munkát nyújtott, és meg kell mondanom, hogy a Peugeot-nál megtaláltam a versenyzésnek ugyanazt a megközelítését, amit az F1-ben tapasztaltam. Imádom… "

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Peugeot













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu