A SES ASTRA június 4-én megkezdte új HD demó csatornájának sugárzását az elsődleges, keleti 23.5 orbitális pozícióról (ASTRA 1E műhold, 12031.50 MHz, Horizontális). A demó csatorna rövid, dokumentumfilm jellegű program tartalmát a luxemburgi LUXE.TV szolgáltatja, mely a HD tartalom mellett playout (csatorna kijátszás) és szerkesztői szolgáltatásokat is nyújt.
A csatornát szabadon (free-to-air) sugározzák majd, így minden olyan DTH (Direct-to-Home) háztartás számára elérhető lesz, mely rendelkezik a keleti 23.5 fokra néző műholdas antennával. A demó csatorna elsősorban kis- és nagykereskedőket, valamint TV nézőket szolgál majd ki a Benelux államok és a Közép-Kelet-Európa piacain. A Benelux piacokon a Canal Digitaal és a TV Vlaanderen már elindított egy HDTV szolgáltatás csomagot, mellyel a dán és a flamand piacokat célozzák meg.
"Az új HD demó csatorna elindítása kihangsúlyozza a SES ASTRA további, HD fejlesztések iránti elkötelezettségét”, mondta Martin O. Kubacki, az Astra Közép-kelet-európai Központjának ügyvezető igazgatója. “A csatorna újabb vonzó szolgáltatást jelent az elsődleges fontosságú, keleti 23.5 orbitális pozíciónkon és az üzleti partnereinknek, valamint a kis- és nagykereskedőknek segít, hogy további HD előnyöket nyújthassanak a fogyasztóknak.”
"Örömünkre szolgál, hogy az új ASTRA demó csatorna minőségi tartalmi anyagát a LUXE.TV, kizárólagosan HD tartalomra szánt könyvtára szolgáltathatja", mondta Jean-Baptiste Stock, a LUXE.TV vezérigazgatója. "A LUXE.TV eddigi sztenderd felbontású, ASTRA-n keresztül sugárzott adásai mellett a fogyasztók egyes programunjainkat már tökéletes, HD felbontásban is élvezhetik."
Háttérinformáció:
LUXE.TV
A LUXE.TV az első nemzetközi televíziós hálózat, mely kifejezetten a luxus világáról szól. A világ 17 városában van jelen, vonzáskörzeteiben maximális lefedést biztosít a luxusipar számára. Rövid, dokumentfilm jellegű programjai kizárólag HD minőségben kerülnek sugárzásra. Adásai angol, francia, német, olasz, orosz és spanyol nyelveken is elérhetők. A LUXE.TV több 385 millió tévénézőhöz jut el közvetlenül Európában, Ázsiában, a Közel-Keleten és Észak-frikában
|