Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


ÉlőDuna projekt

2008.04.16
Rakpartlezárással jár a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése.

A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás részeként 2008. április 21-én elkezdődik a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése a budai alsó rakparton, a Lágymányosi híd és a Bertalan Lajos utca közötti szakaszon. Ez a budai rakpartot érintő csatornafektetés első üteme lesz, amelynek ideje alatt, várhatóan 2008. május 31-ig, az említett rakpartszakasz a forgalom elől le lesz zárva.

Déli irányból észak felé haladva, szakaszonként épül meg 2009 nyarára a megközelítőleg 7 km hosszúságú szennyvízgyűjtő csatorna, amely a jövőben a középső budai területek nagyobbik hányadának (körülbelül kétharmad részének) szennyvizét gyűjti össze, és a hozzá kapcsolódó létesítmények segítségével a Csepel-szigeten épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre juttatja. A főgyűjtőcsatornába jut majd a III. kerületi Zsigmond tér és Kelenföld közé eső területek szennyvizének döntő része: az I., II., részlegesen a III., a XI., a XII., és szintén részlegesen a XXII. kerület csatornarendszere által összegyűjtött szennyvíz.

A főgyűjtőcsatorna megépítésével 2009 második felétől megszűnik a jelenlegi, komoly környezetterhelést jelentő állapot, hiszen a főváros budai oldalán keletkező szennyvízmennyiség zöme most biológiai tisztítás nélkül, közvetlenül a Dunába ömlik!

Az első kivitelezési szakasz ez év elején indult a XI. kerületi Bogdánfy utcában, az érintett 460 méteres szakaszon április végére befejeződik a csatornafektetés. A második kivitelezési szakasz munkálatai a XI. kerületi Irinyi József utcát, valamint a budai alsó rakpart Petőfi hídhoz közel eső szakaszát érintik. Az Irinyi József utca mentén nyílt árkos felbontás nélkül, a földfelszín alatt végzett csősajtolással történik a csatornafektetés, ezért a közúti és a gyalogosforgalmat nem érinti, csak a Műegyetem kollégiuma előtti szűk szervizúton. A kivitelezéshez szükséges ideiglenes indítóakna az Irinyi utca és a Karinthy Frigyes utca találkozásánál lévő zöld területen már elkészült. Az itt besajtolt csövek a budai alsó rakpart Petőfi híd mellé eső szakaszára érkeznek meg, ahol a fogadóakna építése, valamint az északi irányban folytatódó, immáron nyílt árkos felbontással zajló csatornafektetés miatt szükséges az alsó rakpart lezárása a Lágymányosi híd és a Bertalan Lajos utca közötti szakaszon. A közúti közlekedés szempontjából ez azzal jár, hogy a Lágymányosi hídnál megmarad ugyan a lehajtási lehetőség az alsó rakpartra, de innen a Petőfi hídig tartó szakasz zsákutca lesz. Az Erzsébet híd és a Bertalan Lajos utca között csak egy irányban, dél felé lehet közlekedni az alsó rakparton. A 12 tonna össztömeg feletti járművek (nehéz-teherautók) azonban a lezárások ideje alatt nem közlekedhetnek sem a budai alsó, sem a felső rakpart ezen szakaszán, számukra a Róbert Károly – Hungária - Könyves Kálmán krt. az ajánlott útvonal.

A Dél-Buda felől észak felé haladó autósok az Erzsébet hídnál tudnak először lehajtani az alsó rakpartra.

A forgalomkorlátozás megkezdésének idejére a forgalomelterelő táblák kihelyezése, valamint a szükséges lámpaátállítások megtörténnek.

A budai alsó rakpartot érintő első kivitelezési szakaszt követően az építkezés további fázisai miatt északi irányban tovább folytatódik a budai alsó rakpart lezárása, előreláthatólag 2009 nyaráig. A munkálatokat és így az útlezárás időszakát a Duna vízállása is befolyásolhatja. Magas Duna-vízállásnál (3 m) a munkaárokban megjelenő víz hátráltatja a munkavégzést, a vízszint csökkenéséig a munkálatokat fel kell függeszteni.

A kivitelezés további pontos helyszíneiről, a munkálatok kezdésének és befejezésének idejéről, valamint a csatornaépítés közúti közlekedésre gyakorolt hatásáról folyamatos, rendszeres tájékoztatást adunk a jövőben.

A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.


Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:ÉlőDuna projekt













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu