A Cadillac, Corvette & HUMMER Central & Eastern Europe az év közepén Magyarországon is megkezdi a HUMMER terepjárók értékesítését. A bejelentés időzítésének kettős apropója van: aláírták a szándéknyilatkozatot a Tóth Autó Kft.-vel arról, hogy a cég nyáron megnyíló, a General Motors észak-amerikai márkáit forgalmazó márkakereskedésében helyet kap a HUMMER is. A másik, hogy a hét végén induló, a Dakar sorozathoz tartozó Central Europe Rally-n rajthoz áll két HUMMER H3 versenyautó is, az egyik volánjánál a legutóbbi Dakar abszolút nyolcadik helyezettjével, Robby Gordon-nal.
A HUMMER egyedülálló terepjáró képességével és robosztus, semmi mással össze nem téveszthető design-jával külön kategóriát teremtett. A HUMMER H2-nek már a méretei is lenyűgözőek: két méter magas, több, mint két méter széles, hossza pedig meghaladja az öt métert. Az ősszel megújult model V8-as 6.2 literes motorja 400 lóerőt és 570 Nm nyomatékot produkál, a teljesen új belső tér megőrizte elődje kemény tagoltságát, miközben a HUMMER-nél eddig nem tapasztalt magas szintre emelte a belső komfortot és luxust.
A HUMMER H3 ugyan méreteiben kisebb, de tudását tekintve vetekszik a H2-vel. Az eddigi öthengeres 244 lóerős motor mellé a H3 egy új nyolchengerest is kapott. Ez a V8-as motor 5.3 literes, teljesítménye 300 lóerő, nyomatéka pedig és 434 Nm.
A HUMMER Genfben mutatja be fürge, átalakítható HX Concept terepjáró elképzelését. Az összetéveszthetetlen HUMMER vonásokat felmutató, kompakt, vagány megjelenésű HX egy belépőszintű jármű, amely a márkára jellemző legendás képességeket viszi át a terepviszonyokhoz, a poggyászszállítási igényhez és az utasok hangulatához alkalmazkodó, könnyen variálható karosszériába.
“A HX a HUMMER elképzelése egy élénk, tettre kész, nyitott autóról, amely a járatlan utak kedvelőinek való," mondta Martin Walsh, a HUMMER igazgatója. "Terepjáró képességei természetesen rendkívüliek, megjelenése pedig pontosan illik a márkaarculathoz.”
A vezető és az első utas feletti kivehető tetőelem, illetve a modulrendszerű, levehető hátsó tetőrész lehetőséget ad a szabad levegő élvezetére. Ha mindet eltávolítják, igazi kabrió válik a HX-ből! Ám könnyen átváltozhat stílusos lejtőshátúvá vagy hagyományos, valamivel nagyobb rakteret kínáló kombivá is. Ajtóit és sárvédőit egy-kettőre le lehet akasztani, hogy még nagyobb móka legyen árkon-bokron autózni vele.
A HUMMER H3-nál kisebb HX szélessége 2,057 mm, tengelytávja 2,616 mm. E kompakt méreteknek, a szinte nem létező túlnyúlásoknak és a jól kapaszkodó, 35 colos gumiknak köszönhetően szinte bármilyen terepen boldogul. A sorozatban gyártott HUMMER modellekhez hasonlóan a HX is alvázas autó, elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel.
Akadályleküzdő képességét állandó összkerékhajtás biztosítja, elöl-hátul differenciálzárral.
A HX-et messziről felismerhetővé teszik a klasszikus HUMMER design elemek, mint a szögletes keretű kerek fényszórók, a meredeken álló szélvédő, a minimális túlnyúlások, a géptető szellőzőrései és a nagy légbeömlők. Míg a fényszóró és a hétréses hűtőmaszk egyértelműen a HUMMER névjegyéhez tartozik, a HX egyedi jellemzőket is kapott a „lecsapott kör” motívummal. “A hűtőmaszkon és a fényszórókon, valamint a belső berendezés részletein egyaránt láthatók alul és felül levágott körök és ellipszisek, amelyek egyedivé teszik az autót, és kifejezik céltudatos esztétikáját,” mondta Walsh.
A lényegre csupaszított hatást fokozza, hogy a matt olíva-zöld külső szín folytatódik a belső tér nagyfelületű fémburkolatain is. Ehhez préselt vagy extrudált alumíniumelemek tartoznak, például a kilincseken és a kapcsolókon.
A repülőgépes ülésektől a terepjárós szerszámokig minden a HUMMER HX rendeltetésére utal, a belső berendezést a légi közlekedés könnyűsúlyú, célszerű megoldásai inspirálták.
A HX Concept-et E85 FlexFuel üzemanyagú, 3.6 literes, közvetlen befecskendezésű V-6-os motor hajtja, hatfokozatú automata közvetítésével. Tulajdonságainak összessége minden idők leghatékonyabb HUMMER típusává teszi. Nehéz helyeken kivételesen lassú kúszásával és biztos talajfogásával küzdi keresztül magát, biztos megállásról négy tárcsafék gondoskodik.
|