Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Megérkezett Magyarországra az új Cadillac CTS

2008.04.14
Rövidesen új Cadillac márkakereskedés nyílik Budapesten.

A Cadillac legújabb modellje megérkezett Magyarországra. Az új CTS a Cadillac „Arts and Science" desing filozófiájának az eddigi legmarkánsabb megjelenése: külseje elegáns és rafinált felületeket ötvöz éles vonalakkal, miközben belül a legigényesebb - sokszor kézi - megmunkálás, bőrborítású műszerfal és egyedülálló szórakoztató és audió rendszer található. Az alapban hátsókerékhajtású CTS most először rendelhető összkerékhajtással is. (részletes információ mellékelve).

A CTS mellett a Cadillac első kombi autója, a BLS Wagon is már megvásárolható. A BLS - vagy ahogyan azt gyakorta nevezik - az „európai Caddy" 2006. óta van a piacon és az új Wagon az egyre népszerűbb életstílus szegmens felé nyit. Miközben a Wagon a BLS sedan alapjaira épít, két új motorváltozatot is ajánl: az egyik a kétfázisú 1.9 literes turbodízel 180 lóerővel, a másik pedig a Cadillac első bioethanolos motorja: a FlexFuel kétliteres és 200 lóerőt teljesít.

A nyáron Budapesten új Cadillac márkakereskedés nyílik. A más prémium márkákkal már jelentős sikereket elért Tóth Autó Kft. egy új szalont épít az M3-as autópálya és az M0-ás csomópontjánál. A Cadillac és Corvette forgalmazás három éve indult idehaza, jelenleg Székesfehérváron a Fehérvér Autóház a hivatalos márkakereskedője e két márkának.

Wolf Gábor, a General Motors égisze alatt működő Cadillac, Corvette, HUMMER Central & Eastern Europe kereskedelmi igazgatója szerint „az újabb márkakereskedés megnyitásával, a Cadillac legújabb CTS és BLS Wagon modelljének itthoni bevezetésével új lendületet kaphat a General Motors észak-amerikai márkáinak hazai értékesítése."

A teljesen új 2008-as Cadillac CTS luxus szedán 2008. tavaszán megérkezett Magyarországra.

A 2002-ben megjelent elődjéhez hasonlóan az új modell új fejezetet ír a Cadillac történetében, ami a továbbfejlesztett motoroknak és váltóknak, valamint az izgalmas új külső-belső megjelenésnek köszönhető.

A CTS teljesítménye:
A gazdaságos üzemmel és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással párosított nagyobb teljesítmény valódi tervezői kihívást jelent, de a CTS mindezt teljesíti a közvetlen befecskendezéses technológia segítségével. A Cadillac CTS legerősebb motorja a General Motors új 3,6 literes, közvetlen befecskendezésű V6-os VVT erőforrása, mely 229 kW (311 LE) teljesítménnyel és 374 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ez kiegészíti az alternatívaként kapható 2,8 literes V6-ost, mely 155 kW (211 LE) teljesítményt ad le.

A közvetlen befecskendezéses technológia közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot, ami a levegő/üzemanyag keverék tökéletesebb égését biztosítja. A 3,6 literes VVT motornál a közvetlen befecskendezéses technológia 15%-kal növeli a teljesítményt, 8%-kal a nyomatékot és 3%-kal javul a fékezés-függő üzemanyag felhasználás is. A közvetlen befecskendezés ezen túl 25%-kal csökkenti a szénhidrogének kibocsátását is a hidegindítások során. A csúcstechnológiás közvetlen befecskendezéses turbódízel a jövő évtől lesz kapható a CTS-hez Európában.

Most először a CTS modell elérhető lesz mind hátsókerék, mind összkerék-hajtásos változatban is. A választható sebességváltók között csak hatfokozatú változatokat találunk: az Aisin hatfokozatú kéziváltót vagy a Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automataváltót, ami szintén először rendelhető a CTS modellhez. A Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automata váltó megegyezik a 2005-ben bemutatott Cadillac STS-V váltójával, amely kialakításának köszönhetően csökkenti a motor fordulatszámát és növeli az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát.

Azokban a gépjárművekben, amelyek az új összkerék-meghajtásos rendszerrel vannak ellátva, a 6L50 váltó egy új aktív osztóművel van felszerelve, amely automatikusan továbbítja a nyomatékot a hátsó kerekekről az elsőkre az optimális tapadás, biztonság és teljesítmény érdekében. Az önzáró differenciálmű szintén tartozéka az autónak.

A futómű, a fékrendszer és kormánymű változtatásainak eredménye a jobb kormányreakció, a prémium „érzet” és nagyobb teljesítmény, ami dinamikus vezetési körülmények között is érvényesül. Új elemként jelenik meg a CTS modellnél a toronymerevítő, amely növeli az autó keresztirányú merevségét illetve javítja kormányzáskor kapott visszajelzést. Ez az újítás a nagy teljesítményű CTS-V modellnél mutatkozott be, most pedig módosították, adaptálták az összes új CTS modellhez.

A széria futómű hangolása elsősorban a kényelem és a kezelhetőség optimális párosítását célozza meg. Mindegyik 2,8 literes CTS, illetve a 3,6 literes összkerékhajtású verzió ezzel kapható. A 3,6 literes, hátsókerék-meghajtású modellek futóművét inkább a teljesítményre hangolták, továbbá ennél a modellnél a hátsó futómű rendelkezik automatikus szintező rendszerrel is. A Cadillac mérnökei új futóműgeometriai kialakítást terveztek és fejlesztettek ki mind az első, független rövid/hosszú karos felfüggesztéshez, mind a többkaros hátsó felfüggesztéshez. A mérnökök számos módosítást alkalmaztak a felfüggesztés átalakítása során a számítógépes modellezés segítségével, amelyeket az egész világon, de különösképpen Észak-Amerika, Európa és Kína útjain teszteltek. A CTS felfüggesztését például széleskörűen tesztelték és tökéletesítették a németországi Nürburgringen is.

A felső- és alsó- elülső karoknál és csuklóknál az alumínium használata csökkenti a tömeget, mely hozzájárul a kerék dinamikusabb megvezetéséhez és egyben nagyobb határértékek elérését segíti. A hátsókerék és az összkerék-meghajtású modellek első felfüggesztése hasonló, de a tervezés során nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy mindkét típus karosszéria dinamikájához tökéletesen igazodjon.

A motor bölcső hat csatlakozási ponttal rendelkezik – ez a nagy teljesítményű szedánoknál megszokottnál kettővel több –, a nagyobb teljesítmény kezelése és a motor vibrációjának csökkentése érdekében.

A többkaros hátsó felfüggesztés a teljesen elkülönített segédkerettel egy kompromisszumok nélküli kialakítást tesz lehetővé kiváló kinematikus felfüggesztéssel, amely egyedülálló utazási komfortot biztosít a tökéletes irányíthatóság mellett. A hátsó felfüggesztés kialakítása megegyezik a hátsókerék- és az összkerék-meghajtású modellek esetén, melynek többszörösen módosított kialakítása lehetővé tette a szélesebb hátsó nyomtávot.

A finoman hangolt futóművön túl az aktív biztonságot szolgálja az új CTS-ben a továbbfejlesztett StabiliTrak jármű menetstabilitás elektronika. A StabiliTrak technológia integrálja a gépjármű szériatartozékának számító négycsatornás ABS rendszert a többfunkciós kipörgésgátló rendszerrel, a hidraulikus fék-asszisztenssel és a motorfék-üzemmód vezérlő rendszerrel.

A külső:
Az új CTS sportosabb formát kapott, ami a luxus és a sportosság keverékét tükrözi. A gondosan formatervezett lökhárítók kiemelik az autó szélesebb nyomtávját és a karosszéria jobb dinamikáját. Az első lökhárító oldalsó légterelőkkel rendelkezik, ami a Cadillac Sixteen koncepcióautójának stíluselemére emlékeztetet. A CTS dinamikusabb, majdnem kupéformájú alakot kapott a megnövekedett teljesítménnyel összhangban. A CTS a „dupla” napfénytetőt a Cadillac SRX-től kölcsönözte, amelyen át az első és hátsó üléseken utazók egyaránt gyönyörködhetnek az égben.

A legfinomabb szedánok halk futását és megjelenését tartva szem előtt, a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a csendes karosszéria kialakításra. Az innovatív lézeres keményforrasztási technológia pontosabban illeszti a tetőelemeket. A szélvédőnél nincsenek látható gumitömítések és összeeresztések, valamint a motorháztető és az ajtók is jobb szigetelést kaptak a zaj csökkentése érdekében.

Az új CTS 4.860 mm hosszú, 1.842 mm széles és 1.464 mm magas. A tengelytáv 2.880 mm, ami 1.569 / 1.575 mm-es első/hátsó nyomtávval párosul. Az új CTS nyomtávja körülbelül öt centiméterrel szélesebb mint a korábbi modellé, ami stabilabb megjelenést biztosít az autónak, valamint helyet ad az opcionális összkerékhajtásnak is. A szélesebb karakter lehetővé teszi az oldalsíkok befelé hajlását a dinamikusabb megjelenés érdekében, és alacsonyabb tetővonalat tesz lehetővé, anélkül, hogy ez a fejtér és a tágas belső térérzet rovására menne.

A kilencküllős, 18 collos méretű kerekek nagyteljesítményű féktárcsákat és féknyergeket kaptak. A könnyűfém öntvény 235/50R18 méretű kerekek prémium többrétegű fényezéssel vagy polírozott változatban rendelhetőek.

Utastér:
A CTS utastere eltérő, új design-t képvisel a Cadillac enteriőrökön belül. A felületkialakítás, technológia, anyaghasználat és szerkezeti kialakítások terén elért fejlődésnek köszönhetően a CTS utastere egyedülállóan ötvözi a kifinomult technikát, a precíz kézimunka szépségét és a luxus érzését. A felső műszerfal és az ajtókárpit kézimunkával készülnek, beépítésüket tapasztalt szakemberek végzik.

Két szint kapható. Az Elegance szint a 2,8 literes V6-os erőforrással és hátsókerék-hajtással párosítható. A Sport Luxury kivitel mindkét V6-os motorral, valamint hátsókerék- és összkerékhajtással kapható.

„A Cadillac márka reneszánszában az új CTS kiemelkedő szerepet játszik” – nyilatkozta Jim Taylor vezérigazgató. “A vadonatúj Cadillac CTS a márka két fő hagyományát éleszti újjá: az innovatív technológiát és a precíz kidolgozást és fogdtatása az amerikai piacon minden várakozást felülmúlt”.

Biztonság
A 2008-as CTS tervezésénél kimelkedő szempont volt, hogy - a Cadillac hagyományokhoz híven - biztonságos utaskörnyezetet teremtsen ebben a luxusautóban. Részletes jellemzők:

• Gyalogosvédelem az Európában értékesített modelleken
• Kétfokozatú vezetőoldali légzsák
• A szegmensben elsőként kétfázisú utasoldali légzsák
• Vezető- és utasoldali, az ülésbe szerelt medence- és mellkasvédő oldallégzsákok
• Tetősín függönylégzsákok az első és hátsó üléssorokhoz
• Első biztonsági öv előfeszítő
• Abroncsnyomás ellenőrző rendszer
• A kritikus helyeken magas szilárdságú acéllal erősített karosszéria

Az új Cadillac CTS gyalogosvédelmi rendszert is tartalmaz az Európában és Japánban értékesített modelleken. Amikor a rendszer gyalogossal történő ütközést érzékel az első lökhárítónál, aktiválja a pirotechnikai motorháztető szerkezetet, ami felemeli a motorháztetőt, hogy plusz helyet teremtsen a motortér felett, és csökkentse a gyalogos fejét érő ütést. Az gépjárműrendszer megfelel az összes EU-s biztonsági előírásnak, valamint tervezése lehetővé teszi, hogy fölismerje a gyalogossal történő ütközést a 27 - 45 km/h sebességtartományban.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:General Motors













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu