A Henkel átvette az Akzo Nobeltől a korábban a National Starch tulajdonában álló Ragasztóanyagok és Elektronikai anyagok területet. “Ez az akvizíció a vállalatunk 130 éves történetében mérföldkő, és világosan mutatja a Henkel további jövedelmező fejlődésének az útját”, mondta Ulrich Lehner, a Henkel KGaA igazgatótanácsának elnöke. A felvásárlást megelőzően a Henkel által megveendő üzleti területet elkülönítették, és a megfelelő kartell- és versenyhatóságok lefolytatták a szükséges vizsgálatokat.
2007-ben a National Starch ezen két üzleti területének 1,25 milliárd GBP (kb. 1,83 milliárd euró) értékesítési árbevétele volt. A vételi ár 2,7 milliárd GBP (kb. 3,7 milliárd euró) volt. Az integrációt követően a Henkel Adhesives Technologies üzletágának az éves árbevétele kb. 7,5 milliárd euróra növekszik. A Henkel az akvizíció eredményeként a szinergiák kihasználásából származó 240-260 millió euró éves megtakarítást vár. A szinergiákból származó teljes potenciált előreláthatóan 2011-től lehet kihasználni.
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezt a kitűnő vállalatot a kiváló munkatársaival és termékeivel együtt a lehető leggyorsabban és zavartalanul integráljuk”- mondta Ulrich Lehner. A Henkel az első negyedéves teljesítmény számaival együtt 2008. május 7-én az integrációs folyamatról is tájékoztatást kíván adni.
Erősödtek a piaci pozíciók
A National Starch Ragasztóanyagok és Elektronikai anyagok üzleti területének a felvásárlásával a Henkel jelentősen tovább erősíti vezető piaci pozícióit a ragasztóanyagok világpiacán, különösen az ipari szegmensben. A National Starch üzleti területeinek és a Henkel Adhesives Technologies (Ragasztás Technológiák) üzletágának portfóliója kiválóan kiegészítik egymást.
A Henkel Adhesives Technologies (Ragasztás Technológiák) üzletágában az akvizíciónak különösen jelentős hatása lesz a csomagolóanyagiparban, a faiparban és az elektronikai iparban használt ragasztók esetében. A Henkelnek például különösen erős piaci pozíciói vannak a kasírozó ragasztóanyagok szegmensében, melyeket az élelmiszeripari flexibilis csomagolóanyagok gyártásához használnak, a National Starch pedig vezető a pressure-sensitiv ragasztóanyagok területén. Az összevonás eredményeként ezek a technológiák szélesebb fogyasztói kör számára lesznek elérhetőek, valamint új alkalmazási területek kifejlesztése várható. Az elektronikai területen a National Starch olyan speciális ragasztóanyagokat kínál, melyekkel például elektronikus chipek ragaszthatóak – például bankkártyákra – miközben a Henkelnek vannak piaci megoldásai ezeknek az érzékeny chipeknek a környezeti sérülések – pl. hő- vagy napsugárzás - elleni védelmére. A két terület kombinációja azt teszi lehetővé a fogyasztók számára, hogy közös forrásból érjék el azt, amit eddig külön-külön találtak meg.
A Henkel regionális piaci pozícióinak a jelentős erősödését is látja. Az Ázsia-Csendes-óceán térségének értékesítési részaránya a National Starch területeinek átvételével 8 százalékról 12 százalékra nő, a ragasztóanyagok területet illetően ebben a térségben a forgalom a korábbi erős pozíciók alapján akár megduplázódhat. Egyidejűleg a Henkelnek az Európában - különösen a kelet-európai növekedési régióban - erős piaci pozícióját ki lehet használni annak érdekében, hogy a National Starch márkáit és technológiáit a Henkel értékesítési láncán keresztül ebben a régióban is kínálja, és ezáltal a növekedést meggyorsítsa.
|