Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Tíz százalékos árbevétel növekedés

2008.02.27
A magyar Henkel értékesítési árbevétele 2007-ben 79,8 milliárd forint volt. A cég 2006-hoz képest tíz százalékos növekedést ért el, mind a belföldi értékesítés mind az export értéke emelkedett.

A Henkel Magyarország Kft. teljesítménye 2007-ben tovább növekedett. A vállalat tavaly húsz éve jelent meg Magyarországon a régió első Henkel vállalataként. A jubileumi évben az értékesítési nettó árbevétel 79,8 milliárd forint volt. Ez a 2006-os 72,8 milliárd forinthoz képest 10 százalékos növekedést jelent. A Henkel Magyarország árbevételének mintegy 45 százaléka származott tavaly az exportból.

A Henkel magyar üzemeiben gyártott termékeit 33 országban – 31 közép-kelet-európai országban, valamint az Egyesült Államokban és Japánban – értékesítik.

A Henkel 2007-ben 1,4 milliárd forintot fordított beruházásra, ennek jelentős részét körösladányi üzemére költötte, ahol termelésfejlesztő és infrastrukturális befektetései voltak. A cég alkalmazottainak létszáma a 2007-es záráskor 671 fő volt.

A Henkel Magyarországon három üzemében termel. Körösladányban folyékony mosó- és tisztítószereket, Vácott ragasztóanyagokat, Barcson pedig építési kemikáliákat gyárt.

A HMO tevékenységét három üzletágra tagoltan végzi. A Mosó és háztartási tisztítószer üzletág jól ismert márkatermékei például a Persil, Tomi, Pur, Bref. A Kozmetika üzletághoz tartoznak többek között a Schwarzkopf termékek, mint a Taft, a Schauma, a Palette és a Fa testápolási cikkek. 2007-ben világszerte egyesült a szakipari és lakossági ragasztóanyagokkal, valamint a Henkel technológiákkal foglalkozó két korábbi üzletág. Magyarországon is létrejött az Adhesives Technologies üzletág. Ismert márkái többek közt a Loctite, a Pritt, a Palma, a Pattex, az építési kemikáliák közül pedig a Ceresit; míg a technológiai terület speciális anyagokat, pl. a Loctite és a Teroson termékeket, valamint technológiai eljárásokat kínál ipari felhasználók számára.

A Henkel célja, hogy a világ jelentős innovatív vállalatai közé tartozzon. Már jelenleg is a mosó- és háztartási tisztítószerek, és a kozmetika üzletág árbevételének 30-35 százaléka az elmúlt öt évben bevezetett termékekből származik. Az innovációba a Henkel összes dolgozóját bevonja. Az elmúlt két évben világszerte közel százezer, Magyarországról több száz terméket, gyártási és működési folyamatot érintő dolgozói innovációs ötlet érkezett a düsseldorfi központi inno-bankba, feldolgozásuk, bevezetésük folyamatos. A magyar vállalatnál az innovációban élen jár a körösladányi üzem, ahol tavaly külön újítási díjat alapítottak a gyár fejlesztésében húsz éven át részt vevő, jelenleg már nyugdíjba vonult Werner Rosenberg tiszteletére.
A Henkel Magyarország támogatási tevékenysége 2007-ben folytatódott. Legnagyobb partnere már évek óta a Magyar Vöröskereszt, mely eddig összesen 152 millió forint értékű termék- és pénzbeli támogatást kapott a vállalattól. A WWF partnerség is folytatódott. Saját kezdeményezésű támogatási programja a magyar Henkelnek 2007-ben az Olvasni jó! program volt, melynek keretében barcsi, budapesti, körösladányi és váci iskolai, illetve gyermekkönyvtárak állományfejlesztését támogatta a cég.

A Henkel Magyarország a bécsi központú Henkel Central Eastern Europe (HCEE) regionális vállalatcsoport százszázalékos leányvállalata. A közép-kelet-európai cég árbevétele 2007-ben 2,214 milliárd euró volt, ami az előző évihez képest 17,7 százalékos növekedést jelent. A HCEE-nek 31 országban vannak leányvállalatai.

A 2007-es évben a düsseldorfi székhelyű, nemzetközi Henkel KGaA árbevétele 13,07 milliárd euró volt, ami 5,8 százalékos organikus árbevétel növekedésnek felel meg. Az üzemi eredmény (EBIT) 3,5 százalékkal 1,344 milliárd euróra növekedett. Az árbevétel arányos megtérülés 10,3 százalék. Az éves közgyűlésen az elsőbbségi részvények után a tavalyi 0,50 euróról 0,53 euróra, a törzsrészvények után a múlt évi 0,48 euróról 0,51 euróra javasolják az osztalékot emelni.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Sümeghi Edit
sumeghi@hochegger.hu
+ 36 20 334 00 74
Cég:Henkel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu