Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Az új Opel Agila

2008.02.20
Új Opel Agila: barátságos, dinamikus, flexibilis

Öt ajtajával és öt ülésével nemcsak éppoly praktikus az új Opel Agila, mint 440 ezer vevőre talált elődje, hanem sokkal élénkebb és lendületesebb formájú is lett. Az Opel új mini-egyterűje 2008 szeptemberében érkezik Magyarországra.

Arányai kiegyensúlyozottak, vonalai lágyan ívelők, oldalnézete jellegzetes. Utasai magasan, felegyenesedve ülnek, a tetővonal azonban dinamikusan lejtős, finom ívet rajzolva az autó hátulja felé. Ennek is köszönhető a mindössze 0.32-es légellenállási alaktényező - ilyen kisméretű kocsitól nagyon jó érték. A városi autó húsz centivel hosszabb és hattal szélesebb lett, de héttel alacsonyabb az elődjénél.

Design: egyéni báj kívül-belül
Az Agila mindig is praktikus autó volt, de még inkább olyan az új nemzedék. "Sokkal aranyosabbá akartuk tenni, anélkül, hogy feláldoztunk volna a célszerűségéből," mondta Uwe Müller vezető formatervező. "Barátságos megjelenésével tökéletesen illik az Opel jelenlegi típusválasztékába." Eleje jellegzetesen opeles. A mandula-alakú lámpaegységbe foglalt kerek fényszóró az új Corsáéra rímel - az Agila tágra nyitott szemmel nézi a világot. További Opel-jellegzetesség az ékszerű első és hátsó lökhárító, illetve a géptetőbe „vasalt" él. Hátul is vannak kerekded elemek, a függőelegesen álló, keskeny lámpatestek között pedig nagy csomagtér-ajtót lehetett elhelyezni. Még hangsúlyosabbá teszik a hátulnézetet a gömbszerű lámpák. Az Agila színek és kivitelek bőséges választékában áll rendelkezésre. Belső hangulatához hozzájárul a nagy fejtér is. Magasan ülő utasai jól kilátnak, a kézre eső váltókar és az állítható dőlésű kormányoszlop pedig megkönnyíti a vezetést. A fordulatszámmérő külön áll, minden egyéb információt a nagy, egyedi, kerek műszerekről lehet leolvasni.

Piac: nagyszerű esélyekkel indul az új Agila
A városi autók és a mini egyterűek növekvő szegmensébe egyaránt beleillő új Agila nagyszerű esélyekkel indul. 2006 folyamán 1.1 millió nyugat- és közép-európai vásárló vett városi ez a személyautó-piac 6.5 százalékát teszi ki. Piacelemzők azzal számolnak, hogy 2008-ban erős lesz a növekedés, 1.3 milliós becsült darabszámmal. Még imponálóbb a mini egyterű kategória bővülése. Az utóbbi tíz év alatt a szinte nemlétből évi 750 ezerre nőtt, illetve az elkövetkező nyolc év során felfuthat egymillióra, ami 5.5 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Az Agila teljessé teszi az Opel egyterű-választékát, a sikeres Zafira és Meriva mellett sorakozva fel. Mivel szemrevaló kocsi, főképp a fiatal nők lesznek a vásárlói, de korántsem csak ők. "Ez a modern mini-egyterű tökéletesen illik a városi életstílushoz, hiszen kompakt méretű, stílusos kocsi, amely célszerű és élvezetesen vezethető is," mondta Alain Visser, a General Motors Europe marketing-vezetője.

Egyterűek: folytonos siker Európában
Az egyterűek hallatlanul sikeresek az Opel kínálatán belül: elérik az összes értékesítés 20 százalékát. A márka 2003 óta európai piacvezető, 2007-ben közel 335 ezer Zafirát és Merivát adott el. A Zafira vezeti a hétüléses mezőnyt, 195 ezerrel, és bestseller a 140 ezer vevőt meghódító Meriva is.

Karosszéria: teljes értékű, nagyszerűen variálható ötüléses
Öt teljes értékű ülésével, hárompontos biztonsági öveivel és öt ajtajával az Agila tágas teret kínál a családnak és a barátoknak. Kiemelkedik a mezőnyből, amely tele van négyüléses, háromajtós kocsikkal. Utasai egyáltalán nem kisautóban érzik magukat, ami részben a gondos hangszigetelésnek köszönhető. Kényelmes, kissé emelt, egyenes testtartást adó üléseiből pompás a kilátás, de szerepet játszik a térérzetben a tető magassága is. Még a hátul helyet foglaló felnőttek sem érzik magukat bezsúfolva.
Az Agila poggyásztere 225 literes, de hátsó üléstámlája egyetlen kézmozdulatra ledől, hogy hatalmas, 1050 literes teret szabadítson fel - ez csúcsérték a kategóriában. Az Enjoy kivitelben 60:40 arányban osztott a támla. Lehajtásakor kissé lesüllyed az ülőlap, így teljesen sík padló alakul ki. Bőven találni az autóban rakodóhelyeket és rekeszeket is.

Felszerelés: standard az ABS, valamint a front légzsákok
Valamennyi Agilának gazdag az alapfelszerelése, felár nélkül van benne például az ABS, a front légzsákok (az utasé kikapcsolható), illetve az ISOFIX gyermekülés-csat. Még pazarabb kiállítású az Enjoy változat, távvezérlős központi zárral és elektromos első ablakemelőkkel.

Motorok: élénk és gazdaságos az Opel Agila
Kétféle benzinmotor ünnepli világpremierjét az új Agilában. Együttműködő partnerként a Suzuki szállítja őket, azonos konstrukcióval: blokkjuk és hengerfejük alumíniumból készül, a hengerenként négy szelepet két vezértengely működteti. A belépőszintű változat háromhengeres, egyliteres, teljesítménye 48 kW/65 LE, és 160 km/óra elérését teszi lehetővé. Az 1.2-es négyhengeres motor 63 kW/86 LE teljesítményt ad le, 12.3 másodperc alatt gyorsít százra, és 175 km/órás csúcssebességre képes (adatok: ötfokozatú manuális váltóval). Ez a motor hamarosan megjelenik opcionális, négyfokozatú automatával is - városban aranyat ér az ilyen!
Az 1.3-as közös nyomócsövű dízellel a takarékosság bajnoka az Agila. A GM Powertrain által kifejlesztett géppel (55 kW/75 LE, 190 Nm) 13.9 másodpercig tart a százra gyorsítás, de csupán 4.5 liternyi gázolaj fogy 100 kilométeren (120 g CO2/km).

Fogyasztás: élvonalban az Agila 120 grammos CO2-kibocsátása
Az új Agila - az 1.0-ás benzines és az 1.3-as dízel - hozza a 120 g CO2/km emissziós határértéket, amelyre adókedvezmény jár Európa több országában. Ezt költséges hibridtechnika nélkül sikerült elérni. Ha ezt a szén-dioxid mennyiséget elosztjuk az Agila öt utasa között, a 24 g/CO2-vel rendkívül környezetkímélő az Agila 1.0 vagy 1.3 CDTI. Ráadásul, nem egy vetélytársától eltérően, teljes értékű ötüléses kocsiról van szó. Ám meg lehet nézni az Agila 1.2 adatait is 5.5 liter/100 km, azaz 131 g/CO2/kilométer, illetve ülésenként 26.2 g/CO2.

Futómű: még agilisabb lett az Agila
"Tegyétek még agilisabbá az Agilát - ezt kapták világosan megfogalmazott feladatul a futómű tervezők," mondja az Agila konstrukciós vezetője, Marcus Lott. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést élvezetes vezetésre hangolták. Alapfelszerelés a blokkolásgátló, de egyes piacok részére beépítik az elektronikus menetstabilizálót (Electronic Stability Program - ESP) és az oldalsó légzsákot is.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Opel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu