A célkitűzések a Nokia már működő éghajlatváltozási stratégiájának részét képezik. A stratégia melletti elkötelezettséget tovább erősíti, hogy a Nokia csatlakozott a WWF Klímavédők programjához, amely a világ egyik legnagyobb globális környezetvédelmi szervezetének és vezető vállalatoknak az éghajlatváltozás problémájának kezelését célzó, példaértékű együttműködése.
„A WWF üdvözli a Nokia Klímavédők program keretében tett vállalásait, melyek a vállalat működése és termékeinek használata során egyaránt jelentős energiamegtakarítást eredményeznek − mondta James P. Leape, a WWF International főigazgatója. − Az, hogy egy, a fogyasztók körében jól ismert multinacionális vállalat ilyen lelkesen csatlakozik az éghajlatváltozás elleni harchoz, az ismét rávilágít arra, hogy az éghajlatváltozás ügyében világszerte és gyorsan cselekednünk kell, és hogy erre igenis képesek vagyunk.”
Kirsi Sormunen, a Nokia környezetvédelemmel foglalkozó alelnöke elmondta: „A világ legnagyobb mobilvállalataként felelősséggel tartozunk azért, hogy áttekintsük, hogyan járulhatunk hozzá az éghajlatváltozás problémájának megoldásához. Itt elsősorban nem nagy tettekről van szó, hanem inkább mindennapos dolgokról, amelyek ismétlődése a vállalatunk puszta méretéből, vagy a Nokia termékeket világszerte használó 900 milliós embertömegből adódóan hatalmas hatást fejthetnek ki. Ráadásul, az energiatakarékossági lépések üzleti szempontból is előremutatóak, hiszen általuk hatékonyabbá és innovatívabbá válhatunk.”
A WWF Klímavédők programja keretében vállalt Nokia célkitűzések az alábbiak:
A termékek hatékony energiafelhasználása
A használatban lévő mobiltelefonok által felvett energia közel kétharmada elvész, ha a telefont teljesen feltöltjük, majd lecsatlakoztatjuk, de a töltőt a konnektorban hagyjuk. Az elmúlt kilenc évben a Nokia közel 50 százalékkal csökkentette a töltői által az ilyen töltés nélküli állapotban átlagosan felvett energiamennyiséget, a legjobb Nokia töltő energiafelhasználása pedig csupán tizede a leggyakrabban használt töltőkének.
A Nokia 2010-ig további 50 százalékkal kívánja csökkenteni a telefonra nem csatlakozó töltők átlagos energiafogyasztását. Emellett 2008 végére a teljes termékskálában bevezeti azokat a jelzéseket, amelyek a telefon teljes feltöltése után a töltő konnektorból való kihúzására figyelmeztetik a felhasználót.
Irodák és gyárak
2003-tól 2006-ig a Nokia európai, amerikai és kínai üzemeiben bevezetett energiatakarékossági projektek 3,5 százalékkal csökkentették a vállalat teljes globális energiafelhasználását. A Nokia 2007 és 2012 között a 2006-os szinthez képest további 6 százalékos energia-megtakarítást kíván elérni.
Zöld energia
A Nokia egységek működéséhez világszerte felhasznált energia 25 százaléka zöld (környezetbarát) forrásból származik. A vállalat ezt az arányt 2010-re 50 százalékra kívánja emelni.
Háttérinformáció:
A WWF-ről
A WWF nemzetközi természetvédő szervezet egyike a világ legnagyobb és legelismertebb független környezetvédelmi szervezeteinek. A WWF hálózata száznál is több országban, több mint 5 millió támogatóval működik. A WWF küldetése, hogy a megújuló természeti erőforrások fenntartató használatának biztosítása, valamint a szennyezés és a hulladéktermelő fogyasztás visszaszorítása révén megállítsa a világ természeti környezetének pusztulását. Célja, hogy olyan jövőt építsen, ahol az emberek a világ biológiai sokszínűségét megőrizve a természettel harmóniában élnek.
A WWF Klímavédők programja
Az 1999-ben alakult WWF Klímavédőkhöz jelenleg 14 jelentős nemzetközi vállalat tartozik, amelyek a refereciaértékekhez képest több mint 10 millió tonnával csökkentették teljes évi széndioxid-kibocsátásukat. További információért látogasson el a www.panda.org/climatebusiness címre.
A Nokia 2003 óta partnere a WWF-nek.
|