Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Az elektronikus vámkezelés hatására a DHL ügyfelei már az érkezés napján megkaphatják a küldeményeket.

2007.07.11


A feldolgozási idő nagymértékben lecsökken, így a küldemények az eddigieknél hamarabb szabadulnak fel. A DHL Express Magyarország Kft és a Vámhatóság együttműködésének köszönhetően a DHL ügyfelei már az érkezés napján megkaphatják a küldeményeket. A korábbi, akár több órás feldolgozási idő helyett, maximum 20 percet igényel a folyamat, s csupán egy hatósági személy munkája szükséges az eddigi négy munkatárs helyett. A vámhivatalban megszűnik az okmányok manuális ellenőrzése, s a beküldött adatok felülvizsgálása is elektronikusan történik. Tehát a Pénzügyőrség munkatársa kizárólag abban az esetben állítja meg a folyamatot, ha a rendszer megakasztja a vámkezelést. Amennyiben minden beküldött adatot rendben fel tud dolgozni a rendszer, a pénzügyőr kinyomtatja a határozatot. Az Automatizált Import Rendszeren (AIS) keresztül elektronikus úton nyújtja be a DHL a nem közösségi áruk szabadforgalomba bocsátására vonatkozó kérelmeket. Az AIS használatakor az árunyilatkozat beadása kizárólag elektronikus úton történik, ezért a papír alapú okmánykezelés a normál eljárású vámkezeléseknél megszűnik. Az Automatizált Import Rendszer (AIS) fejlesztésében a futárszolgálatok közül elsőként a DHL Express Magyarország Kft. vesz részt a vámhatósággal együttműködve.

Az AIS bevezetése előtt a küldemények kísérő okmányait és az Egységes Vámáru (EV) nyilatkozat benyújtása papír alapon történt. A vámhivatalban a dokumentumot átvizsgálta a pénzügyőrség munkatársa, majd elfogadta az indítványt, vagy visszaadta azt, hogy további okmányokat kérjünk be a vámkezeléshez. Az okmányelfogadás után rögzítették be az EV adatait majd kinyomtatták a határozatot. Még a határozat kézbesítése előtt, tehát mielőtt a küldeményt felszabadították volna, a revizor még egyszer felülvizsgálta az okmányt, majd ezt követően tudtuk átvenné a dokumentumot. Tehát ebben az eljárásban legalább 4 fő szerepelt.

„A folyamat legfőbb haszonélvezői természetesen a DHL ügyfelei, hiszen még gyorsabban juthatnak hozzá vámköteles küldeményeikhez. Vállalatunk ezért is jelezte, még a projekt indulása előtt a Vámhatóság felé, hogy részt kíván venni a fejlesztés és tesztelés folyamatában. Büszkék vagyunk arra, hogy forgalmunknak, megbízhatóságunknak, valamint 100 százalékos felkészültségünknek köszönhetően minket választott a Vámhatóság partnerül.”- mondta Joe Böröcz a DHL Express Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Dávid Szonja
szonja.david@dhl.com
+36 1 382-3212
Cég:DHL













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu