Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


GfK kutatás - Vonzóbbak a fogyasztók számára a Superbrands márkák

2008.01.15
Magyarország legnevesebb márkaszakemberei 2007-ben is több ezer vezető márka közül választották ki a Superbrands márkákat. Most először átfogó fogyasztói kutatás készült a márkatudatosság felmérésére, amelyből többek között az is kiderül, hogy a Superbrandek vonzóbbak a fogyasztók számára.

A Superbrands 2007-ben első ízben kérte fel átfogó fogyasztói kutatás elvégzésére a GfK Hungária Piackutató Intézetet annak érdekében, hogy egyrészről a szakma minden eddiginél pontosabb képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról, illetve a márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztók véleményét. Az 1000 fő megkérdezésére alapuló felmérés eredményei azt mutatják, hogy a hazai Superbrandek, azaz csúcsmárkák a többi márkánál ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára.

Azt, hogy egy márkának mekkora a vonzereje, illetve milyen kép él a fogyasztókban egy adott márkáról, a piackutató intézet a GfK Csoport által kifejlesztett úgynevezett Brand Potential Index (BPI) - azaz márkapotenciál index - mutató segítségével vizsgálta. A mutató a márkák megítélését egy, tíz állítást tartalmazó kérdőív segítségével három dimenzió mentén összegzi: milyen racionális és emocionális értékekkel ruháznak fel a fogyasztók egy adott márkát, illetve mennyire ösztönöz egy adott márka vásárlásra.

A megkérdezés 29 Superbrands programban résztvevő márka mellett további 65 márkára is kiterjedt. A vizsgált huszonöt termékkategória többségében a Superbrandek jobb eredményt értek el a többi márkához képest, tehát nem csak ismertebbek a fogyasztók körében, de a vonzerejük is nagyobb. A Superbrands díjat kiérdemlő márkák összesített márkapotenciál indexe pedig meghaladja a 94 márka összesített indexét.

A szektorok szerint összesített márkapotenciál indexek alapján a húskészítmények, az egészségmegőrző termékek és a közösségi portálok érték el a legjobb eredményt. A támogatott ismertség terén a mobiltelefon szolgáltatók végeztek az élen - közülük és egyben az összes vizsgált márka közül a T-Mobile a legismertebb Superbrand. A Superbrandek közül a legmagasabb BPI-értéket a Herz kapta a válaszadóktól, ezt követi az IWIW és a Vanish.

A Superbrands program legfőbb célja, hogy a széles közönséget megismertesse a legkiválóbb márkákkal, illetve elősegítse a márkatudatos fogyasztói döntéseket. A magyarországi csúcsmárkák kiválasztásának alapját a Magyar Szabadalmi Hivatal évről évre bővülő "PIPACS" adatbázisa adja, amelyben közel 55.000 védjegybejegyzés található. A marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértői bizottság ennek az adatbázisnak a szűkített, tisztított és frissített változatából választotta ki a 2007-es év magyarországi Superbrandjeit.

A csúcsmárkák a program révén lehetőséget kapnak arra, hogy a márkák erejének népszerűsítésében, a márkatudatos fogyasztói döntések megalapozásában és elősegítésében részt vegyenek. Ebben eszközül szolgálhat a Superbrands logó használata éppenúgy, mint a márka Superbrands kiadványban való megjelenítése, illetve a GfK Hungária által végzett márkatudatossági vizsgálatban való részvétel, mely felmérés eredményei az idén először hozzáférhetők.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Superbrands













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu