A Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) és a Volánbusz Zrt. együttműködésének második lépéseként a menetrendváltáshoz (2007. december 9.) igazodva a Csepel-sziget térségében közlekedő elővárosi autóbuszok is vonalszámot kapnak. (A projekt első lépése a Bécsi úton közlekedő elővárosi autóbuszok vonalszámmal történő ellátása volt, melyet 2007. augusztus 1-jén vezettek be.)
A budapesti közlekedésben elterjedt helyi vonalszámokhoz hasonlóan a
Volánbusz Zrt. elővárosi autóbusz vonalai is számozást kapnak, ami segítségével az utasok könnyebben tájékozódhatnak, illetve a megállóhelyre érkező autóbuszok azonosítása is egyszerűbbé válik. Egyidejűleg a megállóhelyeken található menetrendek megjelenítése is módosul, a fővárosi helyi közlekedésében már megszokott tájékoztató táblákhoz igazodva.
Az elővárosi autóbuszok vonalszámozásának, illetve a helyközi menetrendeknek a fővárosban megszokott arculatúvá átalakításának egyszerre agglomerációs, és fővárosi Utazóközönséget érintő céljai vannak. Lényeges, hogy az agglomerációs utasok - akik ugyanolyan fontosak a közlekedési szövetségnek, mint a fővárosiak - egyenrangú ügyfélként jelenhessenek meg a fővárosi utasok mellett. A vonalszámozás egyik célja, hogy az agglomerációban élők is fővárosi színvonalú utastájékoztatást kapjanak. Ezen törekvést tükrözi, hogy mostantól az elővárosi autóbuszokon és azok megállóhelyein – legalább az eddigi információmennyiség – megújult, a fővárosi közlekedésben megszokott arculatban jelenik meg. Szintén lényeges célja a projektnek, hogy a
Csepel-sziget térségében élő fővárosi lakosoknak – akik 2005 szeptemberétől
Budapesti Egyesített Bérlettel az elővárosi autóbuszokat is használhatják budapesti utazásra – a vonalszámmal rendelkező autóbuszok azonosítása, használata, valamint azok menetrendjéről a tájékozódás a korábbiaknál sokkal átláthatóbbá, egyszerűbbé váljon.
E térségben is számos helyen fordul elő, hogy ugyanazon megállóhelyet a
BKV illetve a
Volánbusz más-más névvel jelöli. A vonalszámozás kiterjesztése során az ilyen (gyakran elavult, illetve az eltérő megnevezés miatt félreérthető) elnevezések egységes nevet kapnak, ezzel is megkönnyítve az Utazóközönség tájékozódását. A főbb változások az alábbi táblázatban láthatók:
Régi Volán elnevezés
|
Új egységes elnevezés
|
|
|
Budapest (Csepel), BKV végáll.
|
Budapest Csepel, Szent Imre tér
|
Budapest (Csepel), Kiss J. alt. u.
|
Budapest, Koltói Anna u.
|
Budapest (Csepel), Csillag telep
|
Budapest, Tejút u.
|
Budapest (Csepel), temető
|
Budapest, Csepeli temető
|
Budapest (Csepel), Vízművek
|
Budapest, Vízművek ltp.
|
Budapest (Csepel), Csárda
|
Budapest, Hárosi Csárda
|
Lakihegy, Háros
|
Lakihegy, Áruházi bekötőút
|
Lakihegy, BKV végáll.
|
Lakihegy, Cseresznyés u.
|
Homokbánya
|
Budapest, Homokbánya
|
Kékház
|
Budapest, Csepeli út 119.
|
Az elővárosi vonalszámozás pilisi mintaterületre kiterjedő bevezetésének tapasztalatai kedvezőek voltak, ezek alapján a
Csepel-sziget térségével megkezdődik a rendszer teljes kiépítése, melynek következő állomása a 11-es út térségében közlekedő autóbuszok számozása lesz. A projekt végeredményeként a tervek szerint a számozás a
Budapesti Közlekedési Szövetségbe tartozó összes elővárosi autóbuszvonalon bevezetésre kerül.