Ünnepélyes keretek között a holland nagykövet, Debrecen megyei jogú város polgármestere és a Földművelési és Vidékfejlesztési minisztérium magas rangú vezetőinek jelenlétében adták át tegnap a Friesland Hungária zRt. új debreceni túróüzemét. Az eddig kétmillió euróba kerülő beruházás része a Friesland Foods magyarországi és regionális stratégiájának, amelynek révén a holland központú tejipari konszern konszolidálja tevékenységét a térség piacain. A beruházásnak köszönhetően Közép-Európa egyik legmodernebb tejtermék-feldolgozója jön létre Debrecenben.
A Friesland Hungária zRt. ünnepélyes keretek között adta át 2007. november 22-én új túróüzemét debreceni gyárában. A több mint kétmillió eurós beruházás része a Friesland Foods regionális fejlesztési elképzeléseinek, amelynek révén Debrecenben európai mértékkel mérve is párját ritkító tejfeldolgozó-üzem jön létre. Az új kapacitások 75 új alkalmazott felvételét tették szükségessé Debrecenben, ahol mostantól a teljes Milli-termékpaletta gyártása történik.
A fejlesztések eredményeképpen az új túróüzemben a hagyományos túró mellett olyan kedvelt termékek készülnek, mint a különböző ízesítésű krémtúrók, a Túróhab vagy a Túróvarázs. A túróüzem átadása a holland élelmiszeripari vállalkozás magyarországi beruházásainak csak egy részét jelenti. A termelési kapacitások optimalizálását szolgáló beruházásokra a Friesland 10 millió EUR-t költ magyarországi üzemeiben, melynek a mostani debreceni beruházás is részét képezi. A beruházás eredményeképpen a debreceni üzem nemcsak Magyarország, de a térség többi országának piacait is képes napi tejtermékekkel és tejdesszertekkel ellátni.
„Az idestova két éve tartó reorganizációnknak egyik fontos mérföldkövéhez érkeztünk a debreceni túróüzem felavatásával” – mondta Jack Castelein, a Friesland Hungária zRt. vezérigazgatója az ünnepélyes szalagátvágást követően. A korábban Magyarországon és Szlovákiában szétszórt klasszikus tejtermék-termelési kapacitásokat egy helyre koncentrálta a tejipari óriás magyar leányvállalata, s ezzel jelentősen növelte a termelés hatékonyságát. A logisztikai rendszer és az ellátási lánc modernizálása és a termékpaletta átláthatóbbá tétele után a debreceni beruházások jelentik a Friesland új regionális stratégiájának sarokköveit.
„A fogyasztók körében kedvelt Milli márka ezentúl egy helyen, a Friesland debreceni gyáregységében készül, aminek hatása a termékfejlesztés és a minőségbiztosítás terén is megmutatkozik” – mondta Szautner Péter, a Milli üzletág igazgatója, kereskedelmi igazgató.
Az új üzemből kikerülő desszerteknek az elsők között a debreceni Sipos utcai óvoda kis lakói örülhetnek. Őket az üzemavató alkalmából krémtúróval, túróhabbal és túróvarázzsal lepi meg a Friesland.
|