Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Megújult Zafira: tovább fokozott dinamika és hatékonyság

2007.11.22
Világpremier a Bologna Motor Show alkalmával. Design: markáns vonalak utalnak a kifejezett sportosságra. Motorok: takarékosabban erősebbek. Technika: flexibilitása továbbra is mérce a kompakt kategóriában.

Friss küllemmel és háromféle új motorral jelentkezik 2008. februárjától az Opel Zafira. Messziről felismerhető: dinamikus, határozott stílusú, markáns. Egyértelmű trend olvasható ki hajtóműveiből, az 1.6-os benzinmotorból és a kétféle 1.7 CDTI-ből is: erő, takarékosság, jutányosság.

Megvan hát minden előfeltétel, hogy folytassa elődjének, a világ első teljesen variálható hétszemélyes kompakt autójának a sikersorozatát - a kétmilliomodik példány az év elején gurul le a futószalagról, de már a 2005. közepén bemutatkozott második nemzedék is 450 ezer eladott darabnál tart, és tízszázalékos piaci részesedéssel Európai kategóriavezető. A világbemutató színhelye a Bologna Motor Show (dec. 7-16.).

Alain Visser, a GM Europe marketing-vezetője szerint az autó „a megfelelő ajánlat a megfelelő pillanatban. Tudjuk, hogy ügyfeleink elégedettek a minőséggel és a megbízhatósággal, a funkcionalitással és a variálhatósággal. Most még sportosabbá tettük a Zafirát, és hatékonyabb motorokkal láttuk el, hogy továbbra is etalon legyen Európában."

Dinamikus V-vonal a géptetőn
Az új Zafirát elöl és hátul is karaktervonalak teszik sportossá. Magabiztosságot kifejező keresztlécén az Opel-embléma képezi a géptető nyilazásának fókuszát, és vezeti át a tekintetet a kétrészes hűtőmaszk végig krómozott lamelláira. A ködfényszórók mélyedésének markáns körvonala a lökhárítót is bevonja a dinamikus V-alakba. Ehhez krómhatású lámpatestek járulnak. Még erősebb benyomást tesz az előreívelő kötény - lendülete a kerékíveken és a küszöbökön folytatódik a kifejező farrészig, ahol átlátszó vörösben pompáznak a háromdimenziós lámpák. Az ezüstfehér tolatólámpákat összekötő krómléc zárja az optikai kört.

A megint egyszer felértékelt enteriőrben krómgyűrűk csillognak a klíma és a rádió gombjai körül; a műszerfal és az ajtóborítás új díszléceket kapott. A Cosmo változat volánján és középkonzolján zongoralakk-betétek ékeskednek. A navigátoros CD-, DVD- és MP3 infotainment-rendszerhez sztereo-bemeneten lehet külső zenetárolót, például iPodot csatlakoztatni.

Nem hiányzik persze a Zafira „védjegye", a felülmúlhatatlanul variálható Flex7 ülésrendszer, amelynek segítségével másodpercek alatt, az ülések kiszerelése nélkül rendezhetjük át az autó belsejét.

Nyolcféle hajtómű
A hajtóműveknél takarékosság és erő a jelszó. 1.6-os benzinmotor és a két 1.7 CDTI dízel bővíti a választékot, amely immár kilencféle motorból áll. A teljesítményskála a takarékos 1.7 CDTI 110 lóerejétől a sportos csúcsmodell, a Zafira OPC 240-jéig terjed. Ezek egyben rekorderek is: a földgázos modell CO2 kibocsátása csupán 138 gramm, a másik viszont a sport-egyterűek élversenyzője.

A Zafira költséghatékonyságát, a kis fogyasztás, a mérsékelt karbantartási igény és a hosszú szervizperiódus mellett, nagyfokú értéktartás javítja. Az 1.6-os alapmotor helyébe lépő könnyített, fokozatmentes vezérmű-állítású 1.6 ECOTEC teljesítménye 85 kW/115 LE, fogyasztása mindössze 7,0 liter, ami 4,3 százalékos megtakarítást jelent. Természetesen nem a dinamika rovására: a csúcssebesség 9 km/órával nőtt, százra pedig 13,4 másodperc alatt ér az autó.

Az új 1.7 CDTI motorokra (81 kW/110 LE és 92 kW/125 LE) közös nyomócsöves befecskendezés, négyszelepes technika, szabályozott örvénylés és karbantartásmentes koromszűrő jellemző. Ezek egyben nyugállományba küldik az 1.9 CDTI-t (74 kW/100 LE) és a 88 kW/120 LE teljesítményű dízel manuális sebességváltós változatát. A 20 illetve 40 százalékos nyomatéknövekedés érezhetően húzósabbá teszi a kocsit, ugyanakkor öt százalékkal leszorítja a fogyasztást (5,7 literre) és a káros anyagok termelését (152 gramm CO2 per kilométer).

Műszaki kiválóság
A Zafira új kiadása is kínál műszaki csemegéket, amelyek páratlanok a kategóriában. Például az opcionális IDSPlus futóművet, CDC (Continuous Damping Control) elektronikus csillapítás-szabályozással: a folyamatos kapcsolatban dolgozó érzékelők és vezérlőkészülékek pillanatok alatt hangolják át az autó viselkedését, új dimenziókat nyitva meg a menetkényelem és a menetdinamika terén. A vetélytársaknál korántsem magától értetődő még az utánfutó-stabilizáló sem, amely felismeri, és célirányos fékműködtetésekkel csírájában fojtja el a járműszerelvény becsóválását.

Elsőként hozta be a kompakt osztályba a dinamikus kanyarvilágítással kiegészített AFL (Adaptives FahrLicht) bi-xenonfényszórót is a Zafira, illetve szó szerint fénypontjának számít a derűs utasteret még inkább fényárba borító panorámatető, a túlzott napsütéstől védelmező, elektromos működtetésű árnyékolóval. A beltér teljes hosszúságán végignyúló tetőkonzol öt nagy lehajtható rekesze pedig segít rendet tartani az autóban.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Opel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu