Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


MEGKEZDŐDÖTT A MÉG ELÉGSÉGES SZOLGÁLTATÁSRÓL SZÓLÓ EGYEZTETÉS A MÁV ÉS A SZAKSZERVEZETEK KÖZÖTT

2007.11.15
Nem született megállapodás a vasúttársaságok és a szakszervezetek között a november 21-i sztrájk idején biztosítandó elégséges szolgáltatásokról a mai egyeztetésen. A tárgyalások november 19-én, hétfőn folytatódnak.

Ismeretes, hogy a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz Szolidaritás) és a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) általános sztrájkot hirdetett november 21-én 6.00 órától 12.00 óráig. A munkabeszüntetés ideje alatti szolgáltatásokról tartottak egyeztetést, első alkalommal november 15-én a vasúttársaságok és a szakszervezetek képviselői.

A vasúttársaságok (MÁV ZRt., MÁV-START Zrt., MÁV Cargo Zrt.) azt kérték a szakszervezetektől, hogy olyan menetrendről állapodjanak meg, amely ugyan csökkentett szolgáltatásokkal, de kiszámítható vonatközlekedéssel áll az utas-közönség, illetve a fuvaroztató partnerek rendelkezésére a sztrájk ideje alatt. A szakszervezetek azonban ennek csupán részbeni teljesítésére látnak lehetőséget. A munkabeszüntetés közel 1200 vonatot érint.

A MÁV ZRt., mint a vasúthálózat működtetője biztosítani kívánja a megrendelt vasúti szolgáltatásokat a munkabeszüntetés ideje alatt is. A MÁV-START Személyszállító Zrt. azt kezdeményezte a kiszámíthatóság jegyében, hogy a sztrájk kezdete előtt elindított személyszállító vonatok a teljes útvonalon, a végállomásukig közlekedjenek. Ezen felül azt javasolta, hogy a munkabeszüntetés hat órája alatt a fővonali belföldi távolsági közlekedésben egy pár InterCity, egy pár gyors és egy pár személyvonat közlekedtetése szolgálja az utasok minimális érdekeit.

A budapesti és a vidéki elővárosi vasútvonalakon a személyszállító társaság a hétvégi menetrend szerint kívánja az elégséges szolgáltatást biztosítani, a mellékvonalakon pedig három pár vonat közlekedését látja szükségesnek. Így a MÁV ezen javaslata alapján tervezhető lenne az utazás, a munkába- és iskolába járók is elérnék céljaikat. A MÁV-START Zrt. azt is kérte továbbá, hogy valamennyi nemzetközi vonat közlekedjék a munkabeszüntetés ideje alatt is.

A MÁV Cargo a sztrájk ideje alatt a tehervonatok 80 százalékát kívánja közlekedtetni, ehhez kérték a szakszervezetek hozzájárulását.

Az érdekvédők – ezzel ellentétben – azt tartanák elfogadhatónak, ha a sztrájk megkezdése előtt elindult vonatok a végállomásig közlekednének, de ezután már csak 12.00 órakor – a sztrájk befejezése után – indulnának ismét vonatok.

A vasúttársaságok – az utasok és fuvaroztatók nevében – azért tartják elfogadhatatlannak a szakszervezeti javaslatot, mert éppen a reggeli csúcsforgalom idején szűnne meg a települések vasúti összeköttetése.

Az eltérő álláspontok miatt egyelőre nem született megállapodás, az egyeztetést november 19-én, hétfőn délután folytatják. A vasúttársaságok a tárgyalások során maximális kompromisszum készséggel törekszenek arra, hogy megállapodás szülessen a még elégséges szolgáltatásokról, így kiszámítható, tervezhető vasúti közlekedés lenne november 21-én, a munkabeszüntetés hat órája alatt is.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Sigulinszki Tibor
press@mav.hu
Cég:MÁV













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu