| |
ISO minősítést szerzett a MÁV-START Zrt. több szervezeti egysége |
2010.03.17 |
Az ISO 9001:2008 minőségirányítási rendszert a világ több mint 170 országában, vállalatok tízezrei használják. A szabvány a szolgáltatók számára is iránymutatást ad a „vevői” elégedettség növelésére, a vállalatok külső cégekkel fenntartott kapcsolatainak az erősítésére. A rendszer hatékony eszköz a folyamatos fejlődés biztosítására mind a hatékonyság, mind a „vevői” elégedettség érdekében.
|
A MÁV-START Zrt. célja, hogy szolgáltatási színvonalát az utasok igényeinek megfelelve folyamatosan fejlessze. Ennek a folyamatnak a részeként 2008-ban indult el a személyszállító társaságon belül az a projekt, amelynek célja volt, hogy a vasúttársaság olyan minőségirányítási rendszer kiépítését és működtetését kezdje meg, ami megfelel a minőségirányítási rendszerek követelményeit tartalmazó ISO 9001:2008 (magyar kiadásban: MSZ EN ISO 9001:2009) nemzetközi szabványnak.
A személyszállító vasúttársaság kiépített minőségirányítási rendszer sikeres működésének auditálását a TÜV Rheinland Intercert Kft. magyarországi leányvállalata tanúsítványban igazolta. A dokumentum alátámasztja, hogy a MÁV-START Zrt. minőségirányítási rendszerének működése megfelel az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány követelményeinek.
A minőségirányítási rendszer alkalmazási területe jelenleg a MÁV-START Zrt. üzemeltetési szervezetére, ezen belül a szegedi és szombathelyi személyszállítási szolgáltató központokra, valamint az ezekhez kapcsolódó üzleti és adminisztratív tevékenységre terjed ki.
Mindez a személyszállítás operatív tevékenységét és a MÁV Csoport egységeivel (MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág, MÁV-TRAKCIÓ Zrt., MÁV-GÉPÉSZET Zrt.) a közös feladatok irányítását jelenti és kiterjed olyan területekre is, mint például az utasok igényeinek a megismerése, felmérése, visszajelzéseik kiértékelése, valamint ehhez kapcsolódóan a társaság munkavállalói számára előírt oktatási, képzési feladatokra.
A MÁV-START Zrt.-nél ezeknek az alkalmazási területeknek a tanúsítására került sor, amit belső auditok előztek meg, melyek során előzetesen felkészített és képzett vasúti munkatársak ellenőrizték, hogy mennyire sajátították el a munkavállalók a minőségirányítással kapcsolatos ismereteket az érintett területeken.
A minőségirányítási rendszer megfelelő alkalmazásával biztosítható, hogy a vasúti személyszállítási szolgáltatásokat választó utasok elvárásainak egyre jobban meg tudjon felelni a személyszállító vasúttársaság.
Ennek a további előnye, hogy a szabvány által megkövetelt szempontok betartásával átláthatóbbá, könnyebben szabályozhatóvá, hiba mentesebbé és hatékonyabbá válhat a társaság működése.
A projekt második fázisában a MÁV-START Zrt. szeretné kiterjeszteni a minőségirányítási rendszert a további üzleti és adminisztratív területekre, valamint a társaság összes személyszállítási központjára.
|
| Kapcsolódó weboldal |
Sajtókapcsolat |
|
|