Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Lufthansa Csoport 130 millió eurós üzemi eredménnyel zárta a 2009-es válságévet

2010.03.15
A társaság nem fizet osztalékot 2009-re. Mayrhuber: a Lufthansa változatlanul a minőségre összpontosít.

130 millió eurós üzemi eredményével a Lufthansa elérte célját és sikerrel ellensúlyozta a piaci okokra visszavezethető 2,56 milliárd eurós árbevétel-csökkenést 2009-ben. A Csoport üzemi eredménye összesen mintegy 1,2 milliárd euróval volt kevesebb az előző évinél. A 2009-es számokat negatívan befolyásolta a gazdasági helyzetből eredő gyengébb kereslet és az utasszállítási szegmensben ennek nyomán bekövetkezett, aránytalanul nagy átlagos hozamgyengülés. Mindkét tényező a pénzügyi és gazdasági válság következménye volt. Ezekre tekintettel az igazgatóság azt fogja javasolni a közgyűlésen, hogy a társaság ne fizessen osztalékot a részvényeseknek a 2009 pénzügyi év eredménye után.

„Stabil alapokon álló, jól felkészített üzleti szegmenseinknek és erős mérleg szerinti eredményünknek köszönhetően maradhattunk a válságban is sikeresek. Ügyfélközpontúságunkat megtartva, célzott és gyors intézkedéseket tettünk kapacitásaink és költségeink átrendezésére. A nehéz körülmények sem jogosítanak fel minket arra, hogy elégedettek legyünk a számokkal, bár figyelemreméltó teljesítményként értékeljük üzemi eredményünket. Alkalmazottaink kemény munkájának köszönhető eredmény igazolja a nyereségesség növelésére tett következetes erőfeszítéseink sikerét” – mondta Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója, az éves számokat ismertető prezentációban.

A Germanwings, a SWISS, az Austrian Airlines és a bmi eredményeit tartalmazó Passenger Airline Group 8 millió euró üzemi vesztesége jóval elmaradt az előző év teljesítményétől. Ebben a szegmensben hajszál híján nem sikerült a terv szerinti üzemi nyereséget elérni. A legfontosabb üzleti szegmensben jelentkező negatív trendekre reagálva a Csoport összes légitársasága intézkedéseket tett a nyereséges működés helyreállítására és az elmúlt üzleti év egészében kitartott ezek mellett.

A Lufthansa Passenger Airlines „CLIMB 2011” programjának célja, hogy 2011 végére fenntartható módon, 1 milliárd euróval javuljon az eredmény. A program megvalósítása 2009 harmadik negyedévében indult, de már nem tudta enyhíteni a Lufthansa Passenger Airlines 107 millió eurós veszteségét. A SWISS 93 millió euró üzemi eredményt ért el a 2009-es üzleti évben. A teljes konszolidáció dátumától kezdve az Austrian Airlines 31 millió euró üzemi veszteséggel gyengítette a Passenger Airline Group eredményét, a bmi vesztesége pedig 78 millió euró volt. A Germanwings 24 millió euró üzemi eredményt produkált az elmúlt év során.

A Csoport légitársaságainak nyereségnövelő intézkedéseit kommentálva Wolfgang Mayrhuber elmondta: „Feltétlenül szükség van olyan eredményes programokra, amelyek megfelelő ellenintézkedésekkel fékezik a válság hatását. Keressük az intelligens, új lehetőségeket nyereségességünk javítására, de ezzel együtt mindenki nyugodt lehet afelől, hogy továbbra is az eddigi magas minőségi normákat követjük a Lufhansánál. Nem látok ellentmondást a költségek csökkentése és a színvonal emelése között – épp ellenkezőleg. A válság idején is folytatjuk a beruházásokat földi és fedélzeti termékeink fejlesztésébe, amit utasaink kiváló értékeléssel jutalmaznak az ügyfélelégedettségi felmérésekben. Ezen a területen továbbra is meg kívánjuk őrizni élvonalbeli pozíciónkat.”

A logisztikai szegmens komoly árbevétel-visszaeséssel szembesült tavaly a kereslet csökkenése miatt, és ezért jelentős üzemi veszteséggel zárta az évet. A Lufthansa Cargónál továbbra is érvényben maradnak a nyereség helyreállítására tett intézkedések – a teherszállító kapacitás csökkentése, a rövidített munkaidő, valamint az anyagköltségek és projektköltségvetések szűkítése. A Lufthansa Technik nagyon jól teljesített, és a mostoha viszonyok között is növelte árbevételét.

Ez az üzleti szegmens képes volt ellensúlyozni a többi területen jelentkező keresletcsökkenést és növelni üzemi nyereségét az előző évhez képest. Az informatikai szolgáltatások szegmense kis mértékben szintén javította eredményét. Az árbevétel és az üzemi eredmény azonban elmaradt az előző év számaitól, ezért ebben az üzleti szegmensben is folytatódik a nyereségnövelő intézkedések végrehajtása. A Catering szegmens csökkenő árbevétel mellett, némileg javította üzemi eredményét. Az LSG Sky Chefs továbbra is mindent megtesz, hogy megállítsa az összárbevétel csökkenését.

„Senki nem tudja megmondani, mennyi ideig tart ledolgozni az elszenvedett veszteséget. A stabil mérleg, a hatékony kapacitáskorrekció és a költségcsökkentés döntő tényező sikerünkben, és ez a jövőben sem lesz másként” – hangsúlyozta Mayrhuber. A Csoport kis mértékű árbevétel-növekedést vár a folyó üzleti évben.

Az idei lesz az első olyan teljes év, amikor az új társaságok eredménye szerepel a Csoport kimutatásaiban, és ezek a cégek idén várhatóan még nem járulnak hozzá a Csoport nyereségességéhez. Ennek ellenére a Csoport az előző év szintjét meghaladó üzemi eredmény elérésére törekszik 2010-ben. A kereslet fellendülésének ideje és az olajárak alakulása olyan bizonytalansági tényezők, amelyek elősegíthetik, de akár hátráltathatják is a kitűzött cél elérését.

A 2009-es év számokban
A Lufthansa Csoport 22,3 milliárd euró árbevételt ért el 2009-ben, ami 10,3 százalékkal marad el az előző évitől. A forgalmi árbevétel 11,8 százalékkal, 17,6 milliárd euróra csökkent, elsősorban az utas- és áruszállítási forgalom, és ezen keresztül az átlagos hozam visszaesése miatt. Összességében véve a Csoport üzemi árbevétele 7,2 százalékkal, 25 milliárd euróra csökkent a vizsgált időszakban.

Az üzemi kiadások összege 3,6 százalékkal, 24,8 milliárd euróra csökkent az év során. Ez elsősorban a korábbinál 1,7 milliárd euróval alacsonyabb, 3,6 milliárd eurós üzemanyagköltségnek volt köszönhető. Az előző évhez képest értékben és volumenben is összesen 32,2 százalék volt a csökkenés. A díjak és illetékek összege 7,5 százalékkal meghaladta az előző év szintjét.

A Csoport 130 millió euró üzemi eredményt ért el 2009-ben, ami 1,2 milliárd euróval marad el az előző évitől. Ezen az összegen belül 86 millió eurót tesz ki a Austrian Airlines konszolidációja (negatív goodwill). Az üzemi eredményben jelentkező csökkenést főleg a Passenger Airline Group és a logisztikai szegmens negatív folyamatai okozták. A Csoport 112 millió euró nettó veszteséget számolt el a vizsgált időszakra – szemben az előző évi 542 millió euró nettó nyereséggel.

A Lufthansa beruházási költségei (CAPEX) 2,4 milliárd eurót tettek ki 2009-ben, amelyből 1,8 milliárd eurót a flotta bővítésére és modernizálására fordítottak. A Csoport 65 millió euróért 45 százalékos részesedést vásárolt az SN Airholding SA/NV (Brussels Airlines) vállalatban. A még konszolidáció előtt álló légitársaságok (az Austrian Airlines és a bmi) felvásárlása 56 millió euróba került az átvett készpénz és készpénzzel egyenértékű eszközök levonása után.

A Condor fennmaradó részvényeinek értékesítése és a kapcsolódó kölcsönök visszafizetése 77 millió eurós pozitív egyenleggel zárult. A működési cash flow összesen 2 milliárd eurót tett ki, míg a szabad készpénzállomány 251 millió euró volt. Az év végén 2,2 milliárd eurónak felet meg a Csoport nettó likvid eszközállománya.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu