| |
A Fortune felmérése alapján preferált tíz vállalat közül nyolc Magyarországon is jelen van |
2010.03.13 |
Már-már megszokott, hogy az évente elvégzett különböző fogyasztói felmérések szerint a világ legjobb és legnépszerűbb márkái az amerikai piacról kerülnek ki. Legutóbb a Fortune magazin állította össze a tengerentúli fogyasztók által preferált, legjobb minőséget nyújtó cégek listáját, melynek szereplői a hazai vásárlóerő számára is ismerősen csengenek. A Fortune lista a 2009-es eredmények alapján a jelenleg legkedveltebb márkákat sorakoztatja fel.
|
Már évekkel ezelőtt egyértelmű tényként tekintettünk a globalizáció térhódítására. Ami egykoron kuriózumnak számított, ma már akár egy karosszékből is könnyen elérhető vált. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az idén is összeállított Fortune lista szerint a világ tíz legkiválóbb minőséget nyújtó vállalataként jegyzett cégek többségének termékei és szolgáltatásai közvetve vagy közvetlenül, de már Magyarországon is hozzáférhetőek a hazai fogyasztók számára.
A tízes toplista előkelő pozícióinak felét számítástechnikai cégek és dohányipari vállalatok foglalják el. A dobogón a Walt Disney, az Intel és az UPS követik egymást. A szavazatokat olyan innovatív cégek zsebelhették be, amelyek a tavalyi év folyamán széles körben elismert, minőségi termékekkel vagy szolgáltatásokkal látták el fogyasztóikat.
A toplista tíz helyezettje közül - eltekintve a luxustermékeket, elsősorban ruhákat, cipőket és egyéb kiegészítőket gyártó Nordstrom-tól és a hazai központtal nem rendelkező Singapore Airlines-tól – a magyar fogyasztók számára is könnyedén elérhető termékek és szolgáltatások kaptak elismerést, köztük olyan nagyvállalatoké, mint a Procter & Gamble, a Philip Morris, az Adobe vagy az Apple.
A magyar fogyasztói piac meglehetősen eltér az amerikai átlagtól. Számunkra még mindig az ár a legfontosabb tényező, és csak azután következhet a minőség, a kényelem, a funkcionalitás, a választék és a termékek egészségre gyakorolt hatása. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy a különböző áruházláncok évről évre egyre több olcsó terméket kínálnak.
A szuper- és hipermarketek emblémájával fémjelzett árucikkek egyre nagyobb piaci részesedéssel bírnak Nyugat-Európában, és a kelet-közép-európai régióban is, ezzel párhuzamosan azonban a gyártók által tetemes ráfordítással létrehozott hagyományos márkák háttérbe kerülnek.
A Fortune listáján szereplő termékek és szolgáltatások idehaza is nagy népszerűségnek örvendnek, gondoljunk csak az Apple-ra, a Philip Morrisra vagy akár a Procter & Gamble termékeire. Az utóbbi idők gazdasági nehézségei ellenére a hazai lakosságnak is egyre inkább növekszik az igénye a minőségi termékek, és a magas színvonalú szolgáltatások iránt. Ha mindez még elérhető árral is párosul, máris összeállíthatjuk belőlük a képzeletbeli magyar toplista éllovasait.
|
Sajtókapcsolat |
|
|