| |
A SMART 2009-ben is az interaktív táblák piacának globális vezetője volt |
2010.03.13 |
A SMART Technologies bejelentette, hogy 48,2 százalékos részesedéssel 2009-ben is megőrizte vezető pozícióját az interaktív táblák globális piacán. Az interaktív tábla eladásokat több mint kilenc éve figyelő Futuresource Consulting piackutató cég szerint a SMART részesedése 2009-ben folyamatosan meghaladta a legerősebb versenytárs részesedésének a kétszeresét.
|
A SMART 360 ezer darab SMART Board™ interaktív táblát értékesített 2009-ben, ami a cég életében új rekordnak számít, mivel több mint 60 ezerrel meghaladja a 2008-ban felállított rekordot.
A SMART Board interaktív táblák eladási mutatói továbbra is erősek maradtak az Egyesült Államokban, ahol a cég közel 200 ezer táblát értékesített a 2009. év során, így 60,9 százalékos részesedést ért el a termékkategórián belül. A világ nagyobb földrajzi régióiban is erős maradt a SMART részesedése.
A SMART a vezető interaktív tábla gyártó Észak- és Dél-Amerikában 61,8 százalékos részesedéssel, az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 41,6 százalékos piaci részesedéssel, valamint az Ázsia–Csendes Óceáni térségben 23,3 százalékkal. Mindemellett a vállalat 82,5 százalékos kategórián belüli részesedést ért el Kanadában, 77,9 százalékot Mexikóban, 63,5 százalékot az Egyesült Királyságban és 58,3 százalékot Ausztráliában.
A Futuresource jelentése szerint 2009-ben az interaktív táblák termékkategóriáján belüli eladások összértéke világviszonylatban meghaladta az egymilliárd dollárt. A 2009. év során az összes gyártó együtt 747 572 darab interaktív táblát értékesített, ami közel 34 százalékkal haladja meg az előző évi értéket.
A Futuresource előrejelzése szerint 2010-ben közel 1 millió interaktív táblát értékesítenek világszerte, ami 27 százalékos növekedés a 2009. éves eladásokhoz képest. Jelenleg mintegy 2,78 millió interaktív táblát használnak világszerte, így az összes tanterem körülbelül hét százaléka rendelkezik ilyen eszközzel.
A Futuresource a következő négy évre erős növekedést jósol, amelynek következtében az interaktív táblák száma eléri majd a 7,3 milliót — ez azt jelenti, hogy a tantermek 20 százalékában lesz interaktív tábla. Jelenleg világszerte körülbelül 1,5 millió SMART Board interaktív tábla működik, és több mint 30 millió diák élvezi a termék előnyeit nap mint nap. Magyarországon becslések szerint jelenleg körülbelül hatezer interaktív tábla működik, és a közeli jövőben itthon is jelentős növekedés várható ezen a téren.
„A 2009. évi Futuresource jelentés mutatja, hogy a különböző területeken egyre többen ismerik fel az interaktív táblák által nyújtott előnyöket,” - mondta Nancy Knowlton, a SMART vezérigazgatója. „A növekvő eladások bizonyítják, hogy a vásárlók továbbra is a SMART-ot választják, mivel elkötelezettségünk, hogy a leghatékonyabb és legegyszerűbben kezelhető oktatási és üzleti megoldásokat biztosítsuk.”
„Habár pontos adat nem áll rendelkezésre, becsléseink szerint Magyarországon eddig több mint 6 ezer darab interaktív tábla került különböző oktatási intézményekhez. A Társadalmi Infrastruktúra Program (TIOP) keretében lehívható támogatások eredményeképp idéntől jelentősen növekedhet ez a szám,” - mondta el Őri Róbert, az LSK Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, a SMART hazai disztribútora.
|
| Kapcsolódó weboldal |
Sajtókapcsolat |
|
|