| |
Opel, Genf 2010: nagy események rajzolódnak ki… |
2010.03.02 |
1. világpremier: környezetkímélő és hatékony Flextreme GT/E Concept. 2. világpremier: új Meriva nyit ajtót az újfajta flexibilitásnak. Ampera: megnövelt hatótávú villanyautó, mint mindennapi családi autó. Corsa: örömautózás, nagyobb teljesítménnyel és kisebb fogyasztással.
|
A 80. Genfi Autószalonon (március 4-14.) ízelítőt ad az Opel a márka jövőjéből. Négy jármű jelképezi az Opel megfizethető technikáját, újító szellemét, markáns designját és hajtóműveinek hatékonyságát, környezetkíméletét.
A Flextreme GT/E Concept a környezettudatos autóshoz szól: kifejező forma, maximális hatékonysággal kombinálva. A Meriva új nemzedéke maximális célszerűséggel ötvözi a dinamikus stílust. Újszerű rakodási koncepciójával és flexibilis megoldásaival még jobban kiépíti kategóriavezető szerepét e kis egyterű.
Az Opel Ampera sorozatgyártása 2011-ben kezdődik, demonstrálva az Opel vezető szerepét a környezetkímélő alternatív hajtások terén. Ez a villanyautó teljes mértékben családbarát és a mindennapok társa! A teljesen átdolgozott új Corsa pedig rengeteg új technikát kínál, nagyobb teljesítményű motorjai kisebb fogyasztás mellett fokozzák az autózás örömét.
Opel Flextreme GT/E Concept: kifejező design, környezetkímélet
Tipikus Opel a Flextreme GT/E Concept: szívhez szóló design és csúcstechnika! Az Opel számára az elektromos hajtás a függetlenség kulcsa a fosszilis tüzelőanyagoktól. Az E-REV technika beépítése a 4,70 méteres autóba jelzi, hogy ezen úttörő koncepció működőképes a közép- és nagykategóriában is – akárcsak a piacon hamarosan megjelenő Opel Amperában. Az E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) megnövelt, sőt az akkumulátoros villanyautóhoz képest megsokszorozott hatótávot jelent. Mindegy, mekkora az autó, lehet zéró szén-emisszióval élvezetesen közlekedni!
A csiszoltan áramvonalas jármű alaktényezője 0,22, csúcssebessége több mint 200 km/óra. Ugyanakkor a takarékos energiafelhasználás miatt nagy a hatótáv. Látványnak is érdekes a lapos és széles autó nyíl-alakú első és hátsó lámpája, kifejező orrésze, erőteljes, optikailag áttört C-oszlopa és izmos, szoborszerű karosszériája. Ismét érvényesül az Opel-design plasztikus szépsége, nagyfokú precizitása és aerodinamikája.
A letisztult frontkiképzést a lapos motorháztető uralja, jellegzetes, fénydiódás lámpákkal szegélyezve, amelyek mélyen bevágva, keresztben ülnek a sárvédőkben. Az új, trapéz-alakú hűtőmaszk egyszerre karcsú és lendületes. Közepén szintén nyilazott, markáns krómléc tartja a nagy Opel-emblémát, amely mögött az akkutöltés csatlakozója rejtőzik.
A Flextreme GT/E Concept további lépés az Opel becsvágyó célja, a villanyautózás felé. Egész termékválasztékot terveznek, az akkumulátoros villanyautótól a megnövelt hatótávú járműveken át a hibrid-, illetve tüzelőanyagcellás modellekig.
Új Opel Meriva: a variálhatóság bajnoka, egyedülálló megoldásokkal
Az Opel Meriva második nemzedéke Genfben ünnepli világpremierjét. Az új egyterű még magasabbra teszi az autós sokoldalúság mércéjét – sokféle innovatív megoldása egytől-egyik a rendelkezésre álló hely flexibilis kihasználását célozza. Ugyanakkor modern, összetéveszthetetlen a design.
A Meriva első generációjával, 2003-ban, az Opel megteremtette a kicsiny, elérhető egyterű autót. Forradalmi FlexSpace hátsó ülése, magas üléshelyzete és tágas belseje a kompakt külső méretek ellenére remekül használhatóvá tette. Az utód még magasabb szintre emeli mindezt.
Első tömeggyártóként vezet be az Opel, FlexDoors néven, innovatív, hátrafelé nyíló hátsó ajtót, amely jelentősen megkönnyíti a be- és kiszállást. A rakodási lehetőségeket az egyénileg átrendezhető, középkonzoli FlexRail bővíti ki. Aztán itt a FlexSpace ülés, amely még egyszerűbben, ösztönösebben kezelhető lett. Opcióként kapható a hátsó lökhárítóba integrált egyedülálló FlexFix kerékpártartó.
Dinamikus arányaival klasszist hoz a kis egyterűek közé a Meriva. Kifejező külseje és belseje egyaránt a többszörösen díjnyertes, az Insignia és az Astra révén megismert Opel formanyelv folytatása. A hátul hullámot vető alsó ablakvonal felhívja a figyelmet a FlexDoors ajtóra, és javítja a kilátást, különösen a gyerekekét.
Az egyedülálló, hátrafelé nyíló hátsó ajtók, eltérően más járművekétől, teljes méretűek és értékűek. A megszokott B-oszlop jóvoltából az első ajtóktól függetlenül nyithatók. Beszálláskor nem kell kicsavarni a felsőtestet, szülők sokkal könnyebben köthetik be gyermeküket. A FlexDoors ajtó 84 fokos nyílásszöge sokkal nagyobb a közönséges ajtóénál, sőt az első ajtók is ugyanennyire nyílnak.
Kinyilvánított cél volt, hogy különleges felépítésével az autóipar sokoldalúsági bajnoka legyen az új Meriva. Egyetlen más autóban sincs az életet megkönnyítő felszerelések ilyen garmadája! Valamennyi motor teljesíti a szigorú Euro-5-öt, teljesítményük 55 kW/75 LE - 103 kW/140 LE.
Opel Ampera: villanyautózás, lemerülés nélkül
Az Opel Ampera villanyautóban nem kell rettegni a lemerüléstől! Ez az autó jelzi a márka törekvését, hogy élen járjon a környezetkímélő hajtási módok fejlesztésében. Amikor 2011-ben megkezdődik a gyártás, az Opel Ampera lesz Európában az egyetlen széria-villanyautó. Jellemzője, hogy teljes értékű, négyüléses, ötajtós kocsi, az egész család használhatja a mindennapokban.
Hajtóműve nagymértékben különbözik az egyéb rendszerektől. Primer energiaforrása az elektromosság; a benzinmotorral hajtott generátor csak az akkut tölti, ha egy bizonyos szint alá csökkent a feszültség. Ezáltal biztosított a folyamatos energiaellátás – hosszú utakat lehet megszakítás nélkül megtenni.
Kerekeit bármilyen sebességnél a 16 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral táplált villanymotorok hajtják, és akár 60 kilométert is mehet zéró emisszióval. Mivel például a németek 80 százaléka naponta kevesebbet autózik 50 kilométernél, az Ampera tökéletesen alkalmazkodik a szokásokhoz.
Új Opel Corsa: erősebb, komfortosabb, takarékosabb
Fiatalító kúra után erősebb, élvezetesebben vezethető és takarékosabb lett a lemez alatt tökéletesen átdolgozott Corsa. Új motorjai akár 13 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, a futóművet optimalizálták, az elektromos szervokormányt átprogramozták. Javult a vezethetőség és a komfort, de előnyös az is, hogy jobban húznak a motorok.
|
| Kapcsolódó weboldal |
Sajtókapcsolat |
|
|