| |
Mit miért tesznek a voks-generációk |
2010.02.25 |
Közügyeinkről, választási preferenciáinkról értekeztek a Magyar Fogyasztó Platform idei első rendezvényén kutatók, kampánystratégák, kommunikációs szakemberek és újságírók. A közügyek fogyasztói című konferencián többek között elmondták, hogy a magyar társadalom fogyasztásközpontú, a komplex érzelmek sarkallják szavazásra, valamint még mindig úgy véli, hogy az államnak kell tennie a szegénység ellen.
|
Véget ért A közügyek fogyasztói című konferencia, amely a Magyar Fogyasztó Platform (MFP) konferenciasorozatának részeként, a Magyar Telekom Székházban került megrendezésre.
A szakkonferencia nyitóelőadójaként Závecz Tibor (Szonda Ipsos) elmondta, hogy míg a fiatalok körében az érzelmi motivációk, az időseknél pedig az ideológiai tényezők játszanak az átlagosnál fontosabb szerepet a választási részvétel létrejöttében, addig a politikától való távolmaradás legfőbb okaként ugyanezek hiánya, valamint az intézményrendszer iránti bizalmatlanság jelölhető meg.
A fogyasztók politikai aktivitásának elemzését követően a GfK Hungária képviseletében Sugatagi Gábor beszámolt arról, hogy Magyarország lakossága fogyasztásorientált és borús valóságérzettel rendelkezik. Mivel jómód a legfontosabb számára, ennek fenntartása érdekében képes aggályok nélkül eladósodni. A közügyi kérdések közül is csak a jólétéhez kapcsolódók tudják felkelteni érdeklődését, így a morális kérdések többsége hidegen hagyja.
A teljes lakosságot követően a fiatalok értékrendjére és a közügyekhez való viszonyára fokuszált előadásában Ságvári Bence (ITHAKA). Felhívta a résztvevők figyelmét arra a nem elhanyagolható tényre, hogy ugyan a fiatal generációknak köszönhetően egyre több posztmateriális érték is bekerül a társadalmi gondolkozásba, de ettől függetlenül a fiatalok értékrendjének egy sajátos területén – politikával, állammal, gazdasággal kapcsolatos attitűdjeikben – nagyon erős a hasonlóság az idősebb generációk gondolkodásmódjával. Azaz félő, hogy a Sugatagi Gábor által is említett jólét központú gondolkozásmód átöröklődik az idősebb generációkról a fiatalabbakra.
A magyarok materiális gondolkozásmódjával nyilván a pártok is tisztában vannak, hiszen idei kampányukban – ahogy ezt Sugatagi is megjegyezte – mindezidáig összesen két (materiális) téma kapott hangsúlyt: a nyugdíjrendszer reformja, valamint az ingatlanadó bevezetése.
A választási kampány ingerszegénységére talán választ ad Szigetvári Viktor azon − a konferencián elhangzott − mondata, amelyben kifejtette, hogy véleménye szerint a politikai kommunikációnak minimális a hatása a szavazatok leadására.
A Baló György által moderált kerekasztal-beszélgetésbe meghívott kampányigazgatók, Kubatov Gábor (Fidesz, kampányigazgató), Somogyi Zoltán (MDF, kampányfőnök) és Szigetvári Viktor (MSZP, kampányigazgató) ebben ugyan nem, de abban egyetértett, hogy politikai kampányok és eszközök tekintetében Amerika a világvezető.
|
| Kapcsolódó weboldal |
Sajtókapcsolat |
|
|