Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Már drogériákban is előszeretettel vásárolunk vitamint

2010.02.17
Ma már minden ötödik vitaminra költött forintot drogériában költünk el. Míg 2008-ban az ügynöki hálózatok előretörését figyelhettük meg, addig 2009-ben a drogériák forgalma jelentős mértékben, 60 százalékkal nőtt a vitaminok piacán.

A gyógyszertárak vitamin értékesítése összességében 21 százalékkal nőtt, a piac 62 százalékát itt értékesítették. A különböző vitaminformák közül egyre népszerűbbek a cukorkák, italok és folyamatosan csökken a korábban igen népszerű pezsgőtabletták vásárlása.

2009 első kilenc hónapjában 12 százalékkal nőtt a vitaminpiac az előző év hasonló időszakához képest, amely jelentős mértékben meghaladja a megelőző időszak mintegy 2 százalékos növekedését. A részben gyógyszerként, részben táplálékkiegészítőként hozzáférhető vitaminkészítmények piaca 2009-ben ismét átrendeződött – derül ki a GfK LHS HealthCare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.

Míg 2008-ban az ügynöki hálózatok jelentős mértékű előretörésének lehettünk szemtanúi a vitaminok piacán (12 százalékról 16 százalékra nőtt a részesedésük), addig 2009-ben a drogériák forgalma nőtt jelentős mértékben, 60 százalékkal a vizsgált időszakban. Így már minden ötödik vitaminra költött forintot ebben a bolttípusban költöttünk el. A gyógyszertárak vitamin értékesítése összességében 21 százalékkal nőtt, a piac 62 százalékát itt értékesítették.

Mindez egyrészt a drogériák erősödő aktivitásának köszönhető a vitaminok és vitaminozott készítmények terén. Elsősorban az egy vásárlás során vitaminokra fordított összeget tudták közel 50 százalékkal növelni 2009-ben, emellett pedig 10 százalékkal nőtt a drogériákban vitaminokat vásárlók aránya. Ugyanakkor az ügynöki hálózatban forgalmazott vitaminok árszintje jóval magasabb az átlagosnál, így az általános trendeknek megfelelően sokan visszatértek a hagyományos értékesítési csatornák alacsonyabb árú készítményeihez.

Az átlagos árszintet tekintve a szupermarketek vezetnek a hipermarketek és kisboltok előtt, ezt követik a gyógyszertárak, majd a drogériák és az alternatív értékesítési csatornák.

A különböző formák közül a legnépszerűbbek a vitamintabletták (55%, értékben), amelyet a kapszulák követnek (27%, értékben). Azonban egyre népszerűbbek az egyéb formák, cukorkák, italok (8%) és folyamatosan csökken a korábban igen népszerű pezsgőtabletták vásárlása (4%). Legnagyobb mértékben a kapszulák és az egyéb formák forgalma nőtt.

„Ezekből a tendenciákból is jól látszik, hogy az élményvásárlásnak és a bolti aktivitásoknak, kihelyezéseknek egyre nagyobb jelentősége van ezen a folyamatosan fejlődő piacon. A vitaminok és táplálék-kiegészítők egyre inkább egységes piacnak tekinthetők az egyre gyarapodó kombinációk, készítményformák, vitaminforrások és előállítási technológiák révén” – mondta el Dr. Lantos Zoltán, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

A vásárlók fő motivációi határozzák meg, hogy milyen jellegű vitaminokat vásárolnak elsősorban. Vannak, akiknek az ajándékok, újszerű csomagolások, élelmiszerkategóriára jellemző formák a legvonzóbbak, míg mások inkább az összetételre, vitaminmennyiségre vagy éppen a gyógyszer státuszra helyeznek nagyobb hangsúlyt. A gyógyszertárak ezen a piacon betöltött stabil szerepe azt mutatja, hogy a megszokásnak, a bizalomnak és a megbízható forrásnak továbbra is komoly szerepe van a vásárlási döntés során.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu