Az UNICEF segélyprogramjának támogatása mellett, az Optimusz felajánlásával szerette volna felhívni a piac szereplőinek figyelmét a támogatói potenciállal rendelkező média tulajdonosok gyors, hatékony összefogásának lehetőségére és fontosságára ilyen mértékű katasztrófák esetében.
A sugárzott médiában megjelent felhívásokon túl az internet, mint kommunikációs felület további jelentős csatornát jelent és jelenthet; olyan eszközt, mely alkalmas felhívások, segítség kérések nagy számú, gyors és célzott direkt eljuttatására.
Az UNICEF üzenetének középpontjában a hazai mobilszolgáltatók által létrehozott 1749 segélyvonal és az UNICEF számlaszámának és információs vonalának, valamint az UNICEF haiti tevékenységének kommunikációja állt.
A felhívó levél lehetőséget biztosított postai csekk igénylésére is azon potenciális adományozóknak is, akik nagyobb összegű felajánlásokkal szeretnének segíteni. A Haiti támogatói program 2010. február 08.-án indult és a felhívás egy nap leforgása alatt közel 1 000 000 emberhez jutott el.
|