2010-ben megújul az érintettek bevonásának legismertebb nemzetközi sztenderdje, az AccountAbility nevű brit non-profit szervezet által kidolgozott AA1000SES.
A megújítás céljából az AccountAbility globális, érintetti bevonáson alapuló fejlesztési folyamatot indított, melynek részeként helyi partnerein keresztül az elmúlt hónapokban globális workshop-sorozatot szervezett.
Magyarországon a B&P CSR Management vezette a szakértői beszélgetést, amelyen a bevonásban már gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező, valamint a témával még csak most ismerkedő vállalatok (Coca-Cola HBC, Dunapack, ERSTE, MOL, Nestlé, Richter, Tesco, Vodafone) mellett civil szervezetek (Ability Park, HBLF, ÖKA) képviselői osztották meg egymással gondolataikat, javaslataikat, és járultak hozzá a sztenderd új változatának fejlesztéséhez.
Az érintetti bevonás napjainkra a világ vezető nagyvállalatai által széleskörűen alkalmazott eszközzé fejlődött. Az érintetti érdekek és elvárások módszeres feltárása segíti a vállalatokat az üzleti stratégia kialakításában, a kockázatok csökkentésében, valamint javítja a vállalatok innovációs képességét és reputációját.
Az érintetti bevonással járó üzleti haszon reményében már több magyarországi nagyvállalat is indított ilyen programokat.
A B&P CSR Management Közép-Kelet Európa piacvezető CSR tanácsadó vállalataként egyedülálló tapasztalattal rendelkezik az AA1000SES sztenderd követelményeinek megfelelő érintetti bevonási programok megtervezésében és lebonyolításában.
Az elmúlt években olyan nagyvállalatok érintetti bevonási programjait támogatta, mint a BAT, a Coca-Cola HBC, a Nestlé, a Tesco vagy a Vodafone.
|