A Dakar joggal számít az egyik legkomolyabb kihívásnak, amit ember és gép kiállhat, és a verseny Dél-Amerikába költözése mit sem változtatott ezen. Épp ellenkezőleg: a Föld egyik legszárazabb területének számító Atacama-sivatag a sok kihívást rejtő 2010-es útvonal szerves része lett.
Ez a terület annyira száraz, hogy az itt felállított mérőállomások némelyike még soha egyetlen csepp esőt sem látott. Ezenkívül, az Andokon át vezető utazás és a kontinenst átszelő 9000 kilométeres útvonal minden szakasza is a végsőkig próbára teszi a sofőröket és a szerelőket.
A nélkülözhetetlen háttérmunkások
Ismét munkába állnak a „Henkel-Charlie”-k. Ők gondoskodnak arról, hogy az újév első napján útnak indult, több mint 500 versenyző egy percig se késlekedjen a meglazult csavarok, az elkopott csapágyak, a sérült tömítések, a törött szélvédők vagy egyéb váratlan meghibásodások miatt. Az Argentínán és Chilén át vezető 16 napos úton a technikai karbantartó személyzet felel a sürgős javításokért, és az átmeneti táborokban esedékes éjszakai karbantartásért. Nekik köszönhető, hogy az elmúlt hat évben számtalan olyan pilóta érte el a célvonalat, aki egyébként nem jutott volna el oda.
A „Charlie”-kat idén is elkíséri Stefano Levi fotóriporter, aki blogjában (www.dakaradventure.com) minden nap beszámol az átmeneti táborokban és az úton történtekről és a www.henkel.com/dakar weboldalon is számos további információ található. A Henkel lehetőséget nyújt arra is, hogy a ralit élőben nyomon lehessen követni a http://tracking.dakar.com/henkel/index_us.html weboldalon.
Maradjon versenyben a Henkellel
Ha igazán kemény helyzetben kell helytállni, akkor a Henkel termékei jelentik a legjobb választást a raliversenyzők számára. A Loctite anaerob csavarrögzítői jó példa arra, hogy min múlhat a győzelem vagy a vereség, mivel akkor is megbízhatóak, ha a mechanikus eszközök csődöt mondanak.
A nehéz terepen az autók és kamionok szélvédői gyakran megsérülnek, és ilyenkor a sofőrök a Teroson üvegekhez készült tömítőanyagaihoz nyúlnak, melyek rendkívül gyorsan megszáradnak, hogy egy gyors javítás után folytatható legyen a verseny. A műanyag alkatrészek gyakran törnek szét, horpadnak be vagy repednek meg. Ezek gyors és megbízható javítására szolgálnak a Teroson műanyagragasztó termékei.
A Dakar-rali egyrészt ideális terep új fejlesztéseink, idén például a Loctite Quick Gasket és a Terostat 9320SF tesztelésére, másrészt a legszélsőségesebb körülmények között ismét bizonyíthatnak a már bevált, minőségi termékeink, melyek már megkapták a „Dakaron bizonyított” tanúsító pecsétet a korábbi versenyek során – mondta Christian Scholze regionális marketing kommunikációs vezető.
|