2009-ben a Lufthansa csoport a korábbi évhez képest 3,1%-kal több, összesen mintegy 871.000 utast szolgált ki Budapestről, akik a német légitársaság járataival jutottak el Németországba, Svájcba és Olaszországba. A növekedéshez hozzájárult a Lufthansa Italia által 2009 máricusában bevezett, Budapest és Milánó között közlekedő járat is.
“A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére 2009-ben több utas választotta a Lufthansa csoport Budapestről induló járatait, mint egy évvel korábban. Ehhez a sikerhez a Lufthansa mellett a SWISS és a Lufthansa Italia is jelentős mértékben hozzájárult. Új partnereinkkel, az Austrian Airlines-zal és a Brussels Airlines-zal jelenleg Ausztria, Belgium, Németország, Svájc és Olaszország kilenc városába heti 143 járatot kínálunk a Budapestről induló utasok számára, akik így a világ 101 országának 254 célállomására juthatnak el járatainkkal.” - mondta Tamur Goudarzi-Pour, a Lufthansa csoport Közép-Európáért felelős vezetője.
A német légitársaság ebben az évben is további fejlesztéseket tervez Magyarországon.
“A 2010-es nyári menetrend életbe lépésével új szolgáltatásokat indítunk Budapesten, ami ismét bizonyítani fogja a magyar piac stratégiai fontosságát a Lufthansa számára.” – tette hozzá Goudarzi-Pour.
Az elmúlt év során a Lufthansa csoport járatait világszerte több mint 76 millió utas választotta, ami a 2008-as év hasonló időszakához képest 8,5%-os növekedésnek felel meg. A légitársaságok közül a SWISS-szel 13,8 millióan utaztak, az Austrian Airlines-t 3,3 millió, a British Midland-et (bmi) pedig 3,8 millió légiutas választotta.
A csoportszintű eredmény számításánál a Lufthansa az Austrian Airlines utasainak számát csak 2009 szeptembere, míg a bmi utasszámát csak 2009 júliusa óta konszolidálja. Az elmúlt évben a csoport által üzemeltetett járatok száma elérte a 893.235-öt, ami 7.5%-os növekedést jelent a 2008-as évhez képest.
A Lufthansa Cargo összesen mintegy 1.5 millió tonna árut és légipostai küldeményt szállított, ami 10.5%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A társaság kapacitás-kihasználtsága 2,3%-kal 63,6%-ra csökkent.
|