Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Nem kell újjáépíteni a budai rakpartfalat

2010.01.08
A Budapest Világörökségéért Alapítvány a napokban sajtóközleményt adott ki, amelyben a budai alsó rakpart átépítési munkálatainak minőségét bírálta. A kivitelezés a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás keretében zajlik. A beruházó az alábbiakban reagál az alapítvány állításaira, amelyek szerint „veszélyben a több tízmilliárdos támogatás kifizetése és a Világörökség”, illetve „csúfítja a Világörökséget az új partfal a Margit híd alatt.”

A kb. 1200 méteres szakaszon, a Margit híd környezetében kiszélesített budai alsó rakpart falának építése még nem zárult le, munkaközi fázisban van. A partfal az érvényes, jogerős vízjogi létesítési engedély szerint épült és épül jelenleg is.

A kivitelezés menetét rendszeresen, több alkalommal is megtekintette és folyamatosan nyomon követi az engedélyező hatóság (a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség) és az örökségvédelmi szempontból illetékes szakhatóság, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.

Bár a panaszokkal élő Budapest Világörökségéért Alapítvány nem szakhatóság, a beruházó nyitottan fogadta az alapítvány észrevételeit, hiszen a világörökségi szempontoknak megfelelő, eredeti állapotával azonosan kinéző partfal kialakítása mindenki közös érdeke. Az alapítvány javaslatait a beruházás szakemberei megvizsgálták, és azokat, amelyek szakmai szempontból megállták a helyüket, a beruházó figyelembe veszi a kivitelezés során.

A minél szakszerűbb kivitelezés érdekében a beruházó felkérte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyik vezető szakértőjét, illetve a Budapest Világörökségéért Alapítvány által ajánlott műemlékvédelmi szakértőt és kőrestaurátort arra, hogy véleményezzék a partfal burkolatának építése során észlelt problémákat. Segítségükkel egy hibalista készült, amely alapján a kivitelező 2010 tavaszán, a projekt lezárásának nyári határideje előtt elvégzi a szükséges javításokat.

Az észlelt hibák között egyetlen olyan sincs, ami miatt le kellene bontani a megépített új partfal szerkezetét. Az a kijelentés, miszerint „lehet, hogy újjá kell építeni a budai rakpartfalat” a szakértelem hiányára utal, hiszen csak a kőburkolat korrekciójára lehet szükség, a súlytámfalat biztosan nem kell megbontani.

Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a beruházó csak olyan műszaki és esztétikai minőségben veszi majd át a kivitelezőtől az elkészült partfalat, amely minden szempontból megfelel az unió követelményeinek, a magyar jogszabályi és hatósági előírásoknak, a vállalkozói szerződésben foglaltaknak, a szakhatóságok, szakértők és civil szervezetek elvárásainak.

A jelenlegi munkafázisban nem lehet tehát alappal kijelenteni, hogy az uniós támogatás veszélybe került volna. A beruházó rendszeresen tartja a kapcsolatot az Európai Unió illetékes szervezeteivel, a partfalépítés részleteiről is tájékoztatta az unió kapcsolattartó munkatársait.

Megjegyezzük továbbá, hogy a Budapest Világörökségéért Alapítvány által a hibák illusztrációja céljából használt fotók egyrészt nem reprezentatívak a teljes rakparthosszra vonatkozóan, másrészt csupán építésközi állapotokat mutatnak, így azokat a beruházó félrevezetőnek tartja.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu