A Liberty Global európai tartalomszolgáltató vállalata, a Chellomedia, valamint a piacvezető, gyermekműsor gyártó és jogtulajdonos HIT Entertainment bejelentették, hogy közös vállalkozásban elindítanak egy nemzetközi, óvodás korúaknak szóló csatornát.
Ezzel egyidejűleg az Európában jelenleg 23 televíziós csatornát üzemeltető Chellomedia felvásárolta a legnépszerűbb, óvodásoknak szóló csatornát, a JimJam-et, amely jelenleg Olaszországban a Sky Italia kábelszolgáltatón keresztül érhető el.
A csatorna terjesztése a Chellomedia leányvállalatán, a Zonemedián keresztül fog megvalósulni.
A kábel-és műholdas adások indulását Nyugat-és Kelet-Európa szerte ez év végére, Afrikában és a Közel-Keleten pedig 2008 első negyedévében tervezik. A vállalat tervei szerint az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság kivételével a későbbiekben a világ többi részén is fogható lesz majd a JimJam.
Az Európában jelenleg 23 televíziós csatornát üzemeltető Chellomedia, a Zonemedia csatornaelosztásban és – üzemeltetésben szerzett jelentős nemzetközi tapasztalatát valamint a HIT Entertainment világszerte elismert gyermekműsor készítő tevékenységét kívánja egyesíteni a JimJam nemzetközi bevezetésével.
A JimJam csatorna a HIT kínálatából jó néhány sikeres alkotást, többek közt a Thomas és barátai, a Tűzoltó Sam, az Angelina Ballerina, a Pingu, a Bob the Builder és a Barney & Friends c. műsorokat is műsorra tűz. Ezeken felül nemzetközi műsorszolgáltatóktól vásárolt, magas színvonalú, kisgyerekeknek szóló műsorok is megtalálhatóak lesznek a JimJam műsorkínálatában.
Shane O’Neill, a Chellomedia elnöke így nyilatkozott: „A JimJam név egyet jelent a színvonalas, óvodásoknak szóló szórakoztató műsorokkal, és izgalmas színfolttal gazdagítja a 23 tematikus csatornából álló kínálatunkat. Jelenleg is üzemeltetünk gyermekcsatornákat Portugáliában és Kelet-Európában, ezek saját piacukon mind vezető szerepet töltenek be. A JimJam megvásárlása és nemzetközi terjesztése egyértelműen jelzi a műfaj iránti elkötelezettségünket. A világ egyik legelismertebb gyermekműsor gyártójának termékeivel, és a Liberty Global támogatását élvező vállalatunk, nemzetközi csatornaüzemeltetési tapasztalatával, ígéretes kombináció, amely izgalmas lehetőségeket hozhat a gyermekeknek szóló tartalomszolgáltatásba.”
Bruce Steinberg, a HIT Entertainment Elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A HIT Entertainment óvodásoknak szóló műsoraiért gyermekek milliói rajonganak a világ minden táján. A Chellomediával, közös vállalkozásunk a JimJam azon célkitűzésünknek felel meg, hogy a világ piacvezető gyermekműsor készítőiként saját, világhírű műsorainkat gyermekek millióihoz eljuttatva a magas színvonalú szórakoztatás kultúráját terjesszük.”
A Csatorna alapítója, David Bouchier így nyilatkozott: „Nagy örömömre szolgál, hogy ez a 2006-ban elindított csatorna sikeres olaszországi fogadtatása most hozzájárul
a márkanév régóta tervezett nemzetközi bemutatkozásához. A JimJam azzal a céllal készült, hogy szórakoztató, megbízható és közkedvelt csatornává váljék az óvodás korúak és szüleik körében. A mostani terjeszkedés lehetővé teszi, hogy a JimJam műsorait egyre több kisgyerek élvezhesse a világban. A Zonemedia nemzetközi csatornák bemutatása és üzemeltetése terén szerzett tapasztalata és a HIT egyedülálló an színvonalas tartalmai tökéletes együttműködést eredményeznek, amely a csatornát világhírnévhez és elismertséghez segíti.”
A JimJam felvásárlásával a Chellomedia csatornáinak száma huszonnégyre egészült ki; idén ez a vállalat harmadik európai felvásárlása.
A HIT Entertainment a Comcast Corporation-nal, a PBS-szel és a Sesame workshop-pal közös vállalkozásban, 2005-ben indította el a PBS Kids Sprout nevű csatornát. A Sprout az első és egyetlen 24 órában sugárzó, óvodásoknak és szüleiknek szóló tévécsatorna, amely az Egyesült Államok területén több mint 33 millió háztartásban fogható.
|