„A Germanwings a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére továbbra is képes tartani pozícióját.” - nyilatkozta Heinz-Joachim Schöttes, a Germanwings vállalati kommunikációs igazgatója.
A Germanwings 2009. január és november között összesen 191 000 utast szállított Budapestről Köln/Bonnba és Stuttgartba. Az ülőhely-kihasználtság továbbra is 80% felett maradt: 2009. januártól november végéig átlagosan 81,5%-os kihasználtsággal közlekedtek a diszkont légitársaság repülőgépei.
„Légitársaságunk sikeres működésének alapja a magas színvonal és a folyamatos innováció. Kiváló minőség kedvező áron, megbízhatóság, egyszerűség – ez a Germanwings sikerének kulcsa.” – tette hozzá Heinz-Joachim Schöttes.
„A gazdasági válság következtében jelentkezett kihíváshoz számtalan megoldással, intézkedéssel alkalmazkodtunk: többek között előzetesen csökkentettük a kapacitást és több lehetőséget is megvizsgáltunk, hogy hogyan tudnánk járatainkat mérsékelt súllyal üzemeltetni, amely kevesebb üzemanyag-felhasználást jelent. Ezekkel és egyéb lépésekkel eddig képesek voltunk mérsékelni a válság hatásait. Egy olyan diszkont légitársaságként, mely versenytársainál több szolgáltatást, kiváló minőséget és ár-érték arányt kínál, több olyan üzleti utast is megnyertünk, akik a jelenlegi gazdasági körülmények hatására a kedvezőbb árú utakat részesítik előnyben. A Germanwings ráadásul a 2009/2010-es téli, és a 2010-es nyári menetrendben is új célállomásokkal bővül.” - folytatta Heinz-Joachim Schöttes.
A Germanwings fiatal, 26 darab Airbus A319-es repülőgépből álló flottát üzemeltet, melyet 2010 áprilisáig további négy új, ugyanilyen típusú géppel tervez bővíteni. A kölni székhelyű diszkont légitársaság az európai üzleti élet legfontosabb városaiba közlekedtet járatokat.
Jelenleg az üzleti utasok a Germanwings utasainak 42%-t teszik ki. A légitársaságnak három fő célcsoportja van: üzleti utasok, a családtagokat, ismerőseiket felkereső, illetve a városlátogató utazók.
|