Az Opel/Vauxhall vezérigazgatója, Nick Reilly tegnap az Európai Foglalkoztatási Fórum (EFF) képviselőinek egy első betekintést engedett azokba a tervekbe, amelyek célja, hogy az Opel és a Vauxhall márkákat ismét életképessé és sikeressé tegyék.
Reilly kihangsúlyozta, hogy nem hoztak még végleges döntést. A vállalat rövidesen megkezdi az információmegosztási és konzultációs fázist az összes részvényesével.
"Fenntartható, életképes üzleti tervet kell készítenünk az Opel/Vauxhall számára. Erős most is a verseny és napról-napra keményebbé válik. Csökkentenünk kell a kiadásainkat" - jegyezte meg Reilly. "Keményen meg kell küzdenünk azért, hogy európai gyártóágazatunk életképességét megőrizzük."
"Az Opel/Vauxhallnak nagyjából 20 százalékkal kell csökkentenie a gyártókapacitását. Ez nagyjából 9000 munkahely megszüntetését jelentheti Európában" - mondta. A vállalat képviselői és az EEF megegyeztek egy munkacsoport létrehozásában, amely eldönti majd, mi legyen a jelenleg bizonytalan helyzetű antwerpeni részleg sorsa. "Minden lehetőséget megvizsgálunk" - tette hozzá.
A vállalat úgy döntött, nem hoz egyoldalú döntéseket az információcsere és konzultáció időszaka alatt, de Reilly ehhez hozzáfűzte, hogy cége az év végéig szeretné befejezni a tárgyalásoknak ezt a szakaszát, hiszen ez mind az alkalmazottaknak, mind a vállalatnak érdeke.
"Ugyanaz a célunk, hogy létrehozzunk egy életképes, fenntartható céget. Ez pedig nagyon is lehetséges. Nagyon készülök a munkavállalói képviselőkkel folytatott további együttműködésre."
Az állami támogatások kapcsán Reilly megjegyezte, hogy nagyjából 3,3 milliárd euró volt szükséges az Opel/Vauxhall cég átstrukturálásához, hogy a vállalat jövőre is át tudja vészelni a gazdasági válságot, és hogy be tudjon fektetni új termékek és gyártósorok kialakításába, valamint, hogy lépni tudjon előre.
A GM természetesen kiveszi a részét a fenti összeg finanszírozásából, de számít az alkalmazottak támogatására, és reménykedik benne, hogy kormánysegélyekhez is hozzájut.
|