A tesztre az új, 2009-es, szigorított, « global rating » elnevezésű Euro NCAP eljárás szerint került sor. Ez összesíti a különböző kritériumok – a felnőtt utasok védelme, a gyermekek védelme, a gyalogosok védelme – alapján kapott pontszámokat, és figyelembe veszi a különböző támogató rendszereket (figyelmeztetés a biztonsági övek becsatolására, sebességhatároló, ESP).
Ezzel a 5008 a 3008 nyomdokain lépked: a Peugeot kompakt crossovere idén tavasszal szintén ötcsillagos minősítést szerzett az új teszten.
A szigorított eljárás keretében a Peugeot javasolta a 2007 végén bemutatott 308 limuzin, valamint a 308 CC újbóli megmérettetését.
A maximális biztonság mellett évek óta elkötelezett Csoport tudása legjavával vértezte fel modelljeit, így a 308 típus is megszerezte az ötcsillagos minősítést.
Jelenleg tehát négy Peugeot modell dicsekedhet az Euro NCAP 2009 « global rating » tesztjén kapott ötcsillagos minősítéssel.
Az elsődleges, a másodlagos és a harmadlagos biztonság a márka stratégiájának középpontjában
Az elsődleges biztonság (amely a baleset elkerülését szolgálja) elsősorban a Peugeot járművekre jellemző kiváló útfekvésből fakad. Az úttartás kiemelkedő szerepet tölt be mind a márka tudáskincsében, mind a Peugeot értékek között.
Ehhez járulnak a kényelmet, a nyugodt vezetést és a biztonságot szolgáló újító szellemű felszerelések (vetített kijelzés, követési távolság tartó, kanyarfényszóró stb.) és az elektronikus vezetőtámogató berendezések (ESP az összes Franciaországban forgalmazott 3008, 5008 és 308 modellben).
A másodlagos biztonság (amely az ütközés következményeinek mérséklését szolgálja) tekintetében az 5008, a 3008 és a 308 modelleket azonos műszaki megoldások jellemzik. Közös a struktúrájuk, amelyet a programozott ütközésienergia-elosztás jegyében terveztek meg. Mindhárom modell első részén háromutas energiabevezetés található.
Az Euro NCAP által « mért » elsődleges és másodlagos biztonsági szinten kívül a Peugeot járművek többsége 2003 óta maximális harmadlagos biztonságot nyújt (ez a biztonsági kategória az ütközés utáni következményeket csökkenti).
Az ütközés esetén manuálisan vagy automatikusan hívható Peugeot Urgence szolgáltatás pontosan megjelöli a jármű helyzetét, és a gyors beavatkozás érdekében értesíti a megfelelő készenléti szerveket. Eddig ez a szolgáltatás közel 3200 bajba jutott emberen segített!
A 308, 3008 és 5008 modellekben a szolgáltatás felár nélkül kapcsolódik az új WIP Com 3D telematikai rendszerhez. 2010-ben várhatóan egy «lokalizált kommunikációs kiszolgáló egység » alkalmazásával a többi Peugeot modellcsalád kínálatában is megjelenik. A Peugeot egyre több országra kívánja kiterjeszteni ezt a szolgáltatást (jelenlegi lefedettség: 8 ország).
|